Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja tack för den nya bilden nu va det inte så svårt längre det va bara att slänga sig på cyckeln och få vara först på plats. Så här har vi den !!!!
 

Bilagor

  • z 001.jpg
    z 001.jpg
    45 KB · Visningar: 236
Jag menade mer varifrån bilden togs och vad motivet är så vi slipper fundera mer över det. Se beskrivningar på föregående bilder så tror jag att du är med på hur jag menar.


red/Det är alltså den förra bilden jag menar, inte den som gäller nu.
 
Bilden med minnesstenen var tagen på en liten gräsplätt bakom Coop-Forum (Blå byggnad med takparkering) på bergäter.
 
Bilden togs från gångbron som går mellan Alvestagatan och Rundeln på Göta.
 

Bilagor

  • gota.jpg
    gota.jpg
    26.6 KB · Visningar: 192
Här har ni en ny att hitta. Fyra stenblock som står någonstans. Lycka till!
 

Bilagor

  • stones.jpg
    stones.jpg
    39 KB · Visningar: 189
... med eftersom det nog är lite emot reglerna att använda gammla bilder så gick jag ut och fotade den här något tråkigare bilden istället.
Vart återfinner man nu denna stenformation? Jo, i den lilla parken vid korsningen av åsbogatan och vedensgatan, aldeles i närheten av kulturföreningen Tåget.
 

Bilagor

  • dscn4425.jpg
    dscn4425.jpg
    50.2 KB · Visningar: 183
Dåså.. en ny utmaning.. bilden är någon vecka gammal, men jag tror inte att ni har några problem med att tänka er hur platsen ser utan all snö.
 

Bilagor

  • dscn4288.jpg
    dscn4288.jpg
    53.6 KB · Visningar: 356
Kul tråd

Detta var ju en kul tråd!
Ska gå in här innan nästa resa till Borås.
Hoppas bara att det då är en lätt bild, för man är ju inte direkt hemma i Borås.

En fråga, ska bilderna vara tagna innanför "stadsskyltarna" eller räcker det med Kommunen?
 
Bilderna skall vara tagna inne i Borås stad. Centralorten.

Ruskigt va snabba ni har varit i helgen. Jag har inte hunnit ut till en enda plats. MEn det e kul när det händer saker i tråden.
 
Ny deltagare som dyker upp då.
Bilden är från Stadsparken, bild över badhuset, från precis nedanför fjärilsrestaurangen, inne i rhododendronsnåret där ingången till ett skyddsrum(?) finns.
Dyker upp en ny bild under morgondagen.
 

Bilagor

  • img_0670.jpg
    img_0670.jpg
    47.5 KB · Visningar: 354
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.