Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Den hittades på Österlånggatan och det är SE-Bankens logga som syns till höger.
 

Bilagor

  • seb.jpg
    seb.jpg
    39.8 KB · Visningar: 233
Haha, det här huset har Du "promenerat" förbi för. När jag jobbade där, innan det blev xxxxx, så hade jag min arbetsplats i ett av fönstren högst upp. Hade det inte varit för att jag är i Sthlm hade jag fixat det i kväll. Så nu har ni tur alla ni andra. /Jörgen
 
Gotcha!!!

En del av viskastrandskolan, plåtad från city-parkeringen på andra sidan viskan.
 

Bilagor

  • dscn4122small-2.jpg
    dscn4122small-2.jpg
    43.1 KB · Visningar: 201
Tjohoo!

En ny spleare äntrar brädet med bilden på följande lilla konstverk, som återfinnes innanför cityringen.
 

Bilagor

  • dscn4123small.jpg
    dscn4123small.jpg
    44.6 KB · Visningar: 381
Jag hittade "målningen" på baksidan av väveribolagets lokaler. Bilden togs från parkeringen brevid Borås Energi men eftersom grindarna är låsta på helgerna så gick det inte att lagligen ta från samma vinkel riktigt. En snödriva över staketet fick bli alternativet.
 

Bilagor

  • grafitti.jpg
    grafitti.jpg
    45.6 KB · Visningar: 347
Nästa utmaning blir att hitta var den här figuren står och fryser. ;)
Lycka till.
 

Bilagor

  • utmaning.jpg
    utmaning.jpg
    32.8 KB · Visningar: 348
Vid sjukhusets entré stog Pappa, barnen och den lilla fågeln. Inte långt bort till hjälp i fall de skulle få frost skador.
 

Bilagor

  • dscn4199small.jpg
    dscn4199small.jpg
    36.4 KB · Visningar: 320
Dåså, ny utmaning. Förhoppningsvis höjer vi svårighetsgraden en gnutta med denna skitfräcka men något dålda plats. Naturligtvis räcker det inte med att bara fota byggnaden i bakgrunden.
 

Bilagor

  • getto.jpg
    getto.jpg
    21.3 KB · Visningar: 309
Strax efter särlaskolan finns det ett brofäste på vänster sida av vägen som är helt mumsigt för urbana picnickar eller smygfotande av netonnets kunder..

Det blev lite mörkt då det var väldigt ljust utanför och jag inte är något fotosnille:(
 

Bilagor

  • utmaning22.jpg
    utmaning22.jpg
    40.2 KB · Visningar: 297
Ett så gotiskt och onskefullt motiv som S:t Ansgards griftegård känns ju lite fel att fota mitt på dan, så jag inväntade fullmånen innan jag plockade den här.

Nästa bild kommer att dröja en dag eller två, bilden är tagen, men har ej kommit tillbaks från fotolabbet än (fotar inte bara digitat).
 

Bilagor

  • dscn4279small.jpg
    dscn4279small.jpg
    24.2 KB · Visningar: 267
Ursäkta dröjsmålet, men fotolabbet tog en faslig tid på sig denna gång.
Nåväl, ut och leta upp denna minnessten som gömmer sig någonstans i Borås.
 

Bilagor

  • 003_1.jpg
    003_1.jpg
    44.1 KB · Visningar: 245
Jag vet inte hur det är med övriga i tråden men jag är iaf helt lost när det gäller den här bilden. Någon ledtråd vore inte dumt om ingen annan vet var den finns?
 
Jag håller med, har sökt lite på nätet efter minnesstenar å så men inte haft nån större tur. Lite ledtrådar eller ny bild kanske?
 
Personligen tyckte jag inte det borde vara så komplicerat efter att ha studerat bilden i fullformat, men jag inser nu att det lilla formatet på bilden gör att de viktigaste ledtrådarna ej går att urskilja.
Så vi råder väl bot på detta genom att ge lite ledtrådar.

1. Det ljusa fältet längst till vänster är ett platt tak på en stor byggnad.

2. Byggnaden är blå med vissa gula detaljer.

3. Den mörka rektangeln i övre delen av det tidigare nämda ljusa fältet till vänster är en bil.

Happy hunting.
 
Ok.. här är en annan vy... Nu förväntar jag mig att ni löser det här någolunda kvickt, för kom igen, det finns inte så himmla många stora blå byggnader i Borås med en massa bilar på taket.
 

Bilagor

  • 004_2.jpg
    004_2.jpg
    54.1 KB · Visningar: 175
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.