Annons

Utlandsfotografering, vart kan jag vända mig?

Produkter
(logga in för att koppla)

Konke

Aktiv medlem
Jag är väldigt sugen på att resa utomlands och planerar då att ta med mig min utrustning och arbetsstation. Det vore toppen om jag kunde få två flugor i en smäll, att resa utomlands och samtidigt ha ett fotojobb. Vet ni var man kan vända sig om jag vill fotografera utomlands, till någon tidning eller företag? Har ni några tips? Jag vill är villig att fota i princip vad som helst, natur, människor, journalistiskt, konst... you name it!

Jag är väldigt sugen på att resa utomlands och planerar då att ta med mig min utrustning och arbetsstation. Det vore toppen om jag kunde få två flugor i en smäll, att resa utomlands och samtidigt ha ett fotojobb. Vet ni var man kan vända sig om jag vill fotografera utomlands, till någon tidning eller företag? Har ni några tips? Jag vill är villig att fota i princip vad som helst, natur, människor, journalistiskt, konst... you name it!

Kanske inte det lättaste att få anställning hos, men ändå

http://photography.lovetoknow.com/How_to_Become_a_National_Geographic_Photographer

Har du en bra portfolio med bilder? För att ha skuggan av en chans att lyckas få något uppdrag behöver du en bra portfolio att visa upp. Har du inte det så får du nog börja med att ordna det, gärna en inom det ämne som du vill plåta. Det funkar inte att komma till en uppdragsgivare som en glad tjomme som vill ut och resa med kameran men inte har någon portfolio att visa upp, det första uppdragsgivaren frågar efter lär vara portfolion.

Men annars kan man ju alltid åka iväg och plåta och försöka sälja in det i efterhand, så jobbar väldigt många som jag har förstått det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar