Annons

Uppladdning av bilder..

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper K

Aktiv medlem
Hej!

Har någon av Er råkat ut för detta? Vid uppladdning av en bild får man "Upload failed too large" även fast bilden inte är "too large". Om jag sedan minskar bilden lite (spelar ingen roll hur lite) och sparar om den så funkar det nästa gång.. Detta händer i stort sett varje gång.. Inget större problem, bara lite irriterande.. Jesper

OPERA!!!!

Storleken vet jag inget om... :)

Däremot går det inte att ladda upp bilder från Opera 6.xx. Det tycker jag skulle vara önskvärt... Hotmail hade samma problem innan, men deras uppladdning fungerar nu så jag vet att det inte är omöjligt... :)

Japp

Jag har haft samma problem. Jag har också ställt nästan exakt samma fråga som du i forumet. Kolla i sökfunktionen så hittar du alla svar du kan tänkas behöva. Men Kim71 har rätt. Din bild överstiger förmodligen 500kb. /Lasse

Okej

Har du photoshop går du in på
1. Image
2. Imagesize
3. En av sidorna får max ha 600 pixlar
3. Totalsumman får inte överstiga 1024 pixlar
4. Spara bilden som jpg.

Stämmer detta skall bilden gå att ladda

Mvh

/Lasse

Jag har många bilder vars ena sida är större än 600...Och totalsumma större än 1024...Det skumma är ju att bilden går att ladda..på andra försöket..och med en liten minskning..Men som sagt det är inget stort problem..Bara lite skumt..Det är dessutom ett ganska nytt fenomen..Jesper

Senast ändrad:
Hände mig oxå precis, 497 MB gick inte.
Spelar mindre roll, men det vore skönt att slippa skriva in texten igen när man "misslyckats" med en bild.
Kanske nått som kodsnickaren kan fixa ?

Fredrik H skrev:
Hände mig oxå precis, 497 MB gick inte.
Du, det var ingen dålig skanner du hade. Eller är det en digitalkamera? Då går jag och gömmer mig när du lyckasladda upp den.

//Jim som än en gång inte kunde låta bli :)

jimh skrev:
Du, det var ingen dålig skanner du hade. Eller är det en digitalkamera? Då går jag och gömmer mig när du lyckasladda upp den.

//Jim som än en gång inte kunde låta bli :)

Jo, faktum är att det är en dålig scanner (HP Photosmart S20), men jag förstår vad du menar.
Fattar inte varför man inte kan få ladda upp lite rejäla bilder :).

497 KB ska det vara.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar