Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Uppdatering av 5D??? Köpa den eller begagnad 5D??
- Trådstartare Wortexwoman
- Start datum
Eeros
Aktiv medlem
Proffsigt
Heh, på Yfo.se, "Där proffsen handlar", så har de en sida om 1Ds Mark II. Som tillbehör nämner de bland annat några EF-S objektiv...
Heh, på Yfo.se, "Där proffsen handlar", så har de en sida om 1Ds Mark II. Som tillbehör nämner de bland annat några EF-S objektiv...
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Eeros skrev:
Åja, ska vi nu bli såna så okej för mig... är det en privatperson som har köpt den och ska sälja vidare, så klassar inte jag den som ny. En ny kamera är det om du köper en oöpnnad från en butik.
(Jag kör efter samma pricnip som myntsamlare; en ocirkulerad mynt/sedel är det enbart om den är, just det, ocirkulerad. Oavsett hur välbehållen den är.)
Btw, varför har du så svårt med att 1Ds Mark II går att få för drygt tjugotusen? Har du själv köpt den för 70 papp, strax innan Mark III kom, och vill trissa upp begagnatpriset?
Elektronik-shopen var det som sålde den billiga 5D kameran i länken. Den var helt ny och hade 1 års garanti.
Har heller aldrig haft någon 1Ds2. Men jag har en ganska ny 1Ds3...........
Eeros
Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Elektronik-shopen var det som sålde den billiga 5D kameran i länken. Den var helt ny och hade 1 års garanti.
Ok. Fick för mig att det var en privatperson som sålde på Tradera, tydligen hade jag fel. Och du rätt.
RG
Avslutat medlemskap
LyckostLars Johnsson skrev:
Eeros
Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Har också funderat på att skaffa den, men samtidigt funderar jag på om jag inte får snarlika bilder med 5D eller 1Ds Mark II? Och till ett betydligt mindre pris. Jag ska använda den till arkitektfoto i första hand. Vad har Mark III som skulle få mig att satsa på den istället för Mark II eller 5D?
(Samtidigt är jag oerhört sugen på Nikon D3 med Nikons nya 24mm tilt/shift-objektiv...)
solvargen
Aktiv medlem
Kan inte komma på något från 1D MarkIII som skulle lämpa sig bättre till arkitektfoto. Snarare skulle jag se den som nackdel med 1,3crop magnifikation.Eeros skrev:
Har också funderat på att skaffa den, men samtidigt funderar jag på om jag inte får snarlika bilder med 5D eller 1Ds Mark II? Och till ett betydligt mindre pris. Jag ska använda den till arkitektfoto i första hand. Vad har Mark III som skulle få mig att satsa på den istället för Mark II eller 5D?
(Samtidigt är jag oerhört sugen på Nikon D3 med Nikons nya 24mm tilt/shift-objektiv...)
Mvh Thomas
Makten
Aktiv medlem
Om ni slutar skriva endast "Mark III" så kanske folk kan börja skilja på 1D och 1Ds.solvargen skrev:
Kan inte komma på något från 1D MarkIII som skulle lämpa sig bättre till arkitektfoto. Snarare skulle jag se den som nackdel med 1,3crop magnifikation.
Mvh Thomas
Wortexwoman
Aktiv medlem
5D ifrån Egypten?
Den här tråden blev ju bättre än vad jag hade hoppats på. Jag har fått en massa användbara tips.
Tänkte aldrig på att mitt tele skulle komma att passa på 5D, skitbra 50:an har jag tyvärr haft sönder då jag tappade den i golvet under en konsert
Nu skall jag kolla vad en 5D går för i Egypten. Jag har en kompis som jobbar i Kairo nämligen.
Någon som vet om det verkligen är billigare där och vad man kan tänkas åka på i tull & moms och sånt där krångligt?
Den här tråden blev ju bättre än vad jag hade hoppats på. Jag har fått en massa användbara tips.
Tänkte aldrig på att mitt tele skulle komma att passa på 5D, skitbra 50:an har jag tyvärr haft sönder då jag tappade den i golvet under en konsert
Nu skall jag kolla vad en 5D går för i Egypten. Jag har en kompis som jobbar i Kairo nämligen.
Någon som vet om det verkligen är billigare där och vad man kan tänkas åka på i tull & moms och sånt där krångligt?