Annons

Uppbokning av extrafotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

eventphoto

Aktiv medlem
Jag får ofta frågan vad som händer om jag blir sjuk vid en bröllopsfotografering.
Min lösning är att jag har en bekant (duktig) som lovat hoppa in om detta krävs, men detta är inget jag kan skriva i ett kontrakt. Skulle jag boka in en annan fotograf bara för att komma om jag inte kan skulle jag ju ändå få betala för hans tid och uppdrag han ev. måste tacka nej till, eller? Då skulle det inte bli mycket slantar över till mig själv....

Hur löser ni detta?

Ett alternativ kan ju vara att du pratat med någon annan skicklig fotograf som kan tänka sig hoppa in i ditt ställe om det kniper.
Han får alla pengarna för jobbet + en extra summa från din ficka för att han hoppar in med kort varsel.

Om det är så att det inte blir några slantar till dig i det fallet så får du väl ta det. Hellre det än att du inte ser till att kunden får sina bilder för det kan ju förstöra chanserna till framtida jobb.

Edit: OK, jag missförstod nog, du menar att du inte alltid kan ha en backup stående betald och beredd. Då är nog bästa som sagt att ha ett samarbete med en eller flera andra fotografer som kan hjälpa varandra om det kniper.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar