Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tungstensfilm

Produkter
(logga in för att koppla)

jbomelin

Avslutat medlemskap
Tjo.

Jag har hört att kodaks portra-filmer är bra, och när jag såg att dom hade en film optimerad för tungstensbelysning och dagens filmscanners gick jag nästan i taket av lycka. Men det verkar som om den bara finns som 120-film, och min scanner tar bara 135 :)

Vet någon om filmen finns i 135, eller om det finns någon annan 135-film man kan använda med tungstensbelysning?

Alternativt, vilket filter är det man ska ha för att få rätt ljus från tungsten? Jag har för mig att det är 80B, men jag kan ha fel.

/Joakim

EnligtKodak finns den som 135 också. Men det verkar inte som om webbnasarna har den i lager. Kolla med någon IRL-fotoaffär, det borde ju gå att få hem den kan man tycka.

Jo jag såg det sen i scandinavian photos papperskatalog... men den fanns inte på webben. kollade i en IRL-affär men dom måste beställa minst 20 rullar och så många har jag inte råd med :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar