Exakt! Annat är enbart tycke och smak. Jag väljer lätt min ett år gamla iMac med en förhållandevis slö dual core före en sprillans ny Dell med i7-allt-extra-godis-blue ray-vad-som-helst-och allt smör i Småland.Ni som håller på och "pluddrar och dravlar" om PC eller MAC. Hur orkar ni hålla på utan att vara konkreta och relevanta i ert snack.
Testa en Pc och en Mac med likvärdig bestyckning dvs processor, grafikkort, ljudkort, ram-minne, hårddisk, ljudkort, program etc. Priset kan också vara intressant.. Testa gärna "värstingmodellerna".
///
Den ena bättre än den andra sett i tiden beroende på vilken version som är aktuell. Sammantaget kan man säga att de är ungefär likvärdiga. Annat är enbart "tycke och smak"
Erik
Jag har "testat" Windows sedan 1995, och bytte till Apple helt för något år sedan. Inte för att jag tycker speciellt illa om Windows, skulle säkert trivas med Windows 7. Men Apple känns trevligare. Framförallt deras bärbara.
Prestanda-diskussionen håller jag mig utanför.
Något annat vi bör ha i åtanke är att för 97% av användarna på FS är det egentligen i realiteten väldans oviktigt med processorhastigheter och hur många pixeltjofsar skärmen kan visa.
Men för självkänslan och snoppjämförelsen är megahertzen på processorn och bild-i-sekund-möjligheten på dyra Canonen jätteviktig