Ventures
Aktiv medlem
Läser någon av de, i denna tråd, "reklamindignerade" någonsin "kvällstidningar" på Internet?
Hur gör, och reagerar, ni när dessa tidningar börjar sejouren med en stor reklamblaffa för SAS, något bilföretag eller (väldigt ofta) för något spelbolag?
Klickar ni er vidare för att läsa nyheter och skandaler utan att tänka på reklamen eller är ni alla SAS-kunder och spelar ni på de spelbolag som erbjuder er alla dessa stora chanser att vinna och därför ser reklamblafforna som vänliga meddelanden från vänner?
Eller är kvällstidningarna alltför stora för att börja bråka med - och skulle dom bry sig?
Tyvärr är det inte bara "kvällstidningarna" som använder detta format. DN tycks, trots att de påstår sig vara "seriösa", använda samma hemsida som *bladet. Bara namn och adress utbytta.
Pga min kraftiga "allergi" mot reklam undviker åtminstone jag att titta på annonserna utan fokuserar på det jag är ute efter. Jag kan inte ens nämna varumärkena jag inte sett. Mobilen verkar ha någon inbyggd tröghet så de flashiga annonssjoken hinner inte ens visa sig innan jag bläddrat vidare .