Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tour de France

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrikpersson

Aktiv medlem
Hej,

Skall åka till Paris nästa helg för att titta på när Tour de France går i mål.

Är det någon som har varit där tidigare år och har några tips om plats där man får bra bilder. Vid målet lär det vara bra, men man kan kanske inte räkna med att få en plats med fri sikt.

Alla tips mottages tacksamt.

Mvh

Fredrik

Själv har jag stått två gånger längs Rue de Rivioli. Även där rätt mycket folk, ett eller två led nästan överallt. Man måste komma rätt tidigt för att hitta en bra lucka. Misstänker att det är mindre folk på andra sidan parken. Ser ut så när man ser på TV, men jag vet inte säkert. Står man nedanför Place des Pyramides får man inte heller se dom alla varv. 2003 stod jag precis vid 1 km markeringen. Ullrich i grönt :)

Bilagor

• 03q24.jpg
    03q24.jpg
    31.4 KB · Visningar: 277
Tack, Kjell.

Min första prio blir att stå närmare målet, men då lär man få räkna med att stå och hänga på Champs Elysée större delan av dagen (målgång ca 17.00) för att bevaka sin plats. Funkar inte det så är dina tips värdefulla.

Hälsn.

Fredrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar