fotobollfoto
Aktiv medlem
Nu är det ju inte jättesvårt att lära sig, så TS kanske inte behöver lägga ut den tjänsten. Dessutom är det roligt och utvecklande
Nä, jag skojade ju bara.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det ju inte jättesvårt att lära sig, så TS kanske inte behöver lägga ut den tjänsten. Dessutom är det roligt och utvecklande
Som diskuterats, skall bilderna huvudsakligen visas enbart på skärm som idag har som mest 4K (8mp) så krävs inte mycket mp mängd från kameran, och kanske t o m en mobilkamera räcker.
Jag skulle vilja påstå att antalet pixlar är bland det minst viktiga om man "bara" tittar på en skärm. En sunkig kamera med 24 miljoner pixlar kommer ändå ge dassigare bilder än en bra kamera med 12 miljoner pixlar, trots att skärmen bara har 2-8 miljoner pixlar. Granskar du en bild från en (fin) mobilkamera så ser du att det ändå inte finns någon upplösning på pixelnivå. Optiken är för dålig, sensorn för liten (diffraktionsoskärpa) och brusreduceringen för hård. För att inte nämna saker som dynamiskt omfång, motljusegenskaper och färger, som syns även i smått format.
Däremot är jag verkligen helt oförstående till just Instagram. Det spelar ingen roll hur stor bilden är vid uppladdning, man kan ändå inte se den i fullt format. En bildtjänst för folk som är ointresserade av bilder. Fantastiskt.
[..]
Däremot är jag verkligen helt oförstående till just Instagram. Det spelar ingen roll hur stor bilden är vid uppladdning, man kan ändå inte se den i fullt format. En bildtjänst för folk som är ointresserade av bilder. Fantastiskt.
Instagram är ju till för mobiltelefoner, så ”fullt format” är väl i bästa fall typ 6x6 cm.Däremot är jag verkligen helt oförstående till just Instagram. Det spelar ingen roll hur stor bilden är vid uppladdning, man kan ändå inte se den i fullt format. En bildtjänst för folk som är ointresserade av bilder. Fantastiskt.
Insta står för ”instant camera” (alltså det vi i Sverige brukar kalla polaroid) men din slutsats är ju riktig ändå.Jag tänker att Instagram kommer ur Insta-matic och tele-gram.
Det är alltså till för snabba bilder som når mottagaren snabbt.