Annons

tokbilliga digital-eos!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena.

Ett tips hur man slipper skatten i USA.

1, B&H
2, Ak till en annan stat an NY
3, Bestall kameran via Internet eller ring dem.
4, Skicka kameran med FedEx.

Latt som en platt.

Mao bestaller du out of state sa slipper du skatten, tror den kan va runt 10% i NY.
Bor sjalv i LA o bestaller ofta fran B&H, har osso vanner som bestallt, o natt ar senare reklamerat grejjer o fixat med dem, de ar butiken man vill gora affarer med i NY / USA...

Later som om jag jobbar dar inte sant?

Skit bra for er att dollarn ligger lagt!

E ni radda for tullen hemma sa be en van skriva ett kvitto till er innan ni aker...

Timo
 
D10/priser/minneskort

Mycket intressant diskussion denna...
Har varit inne på att beställam mig en D10 från USA i en månad nu och nu blir det nog så, tittade på amazon.com först och främst men after att jag läst denna diskussion så blir det nog ifrån B&H (då¨de har samma pris)

MEN

Vad skall jag köpa för minneskort till ?
Måste man köpa ett ULTRA kort ?
Räcker det med 512Mb eller måste man ha ett 1 gigs kort ?
Hur stor ör en bild med en D10 ungefär ?
Blir det JÄTTE bilder om man fotograferar i RAW ?
Tacksam för alla svar.
 
Re: D10/priser/minneskort

Scheel skrev:

Vad skall jag köpa för minneskort till ?
Måste man köpa ett ULTRA kort ?
Räcker det med 512Mb eller måste man ha ett 1 gigs kort ?
Hur stor ör en bild med en D10 ungefär ?
Blir det JÄTTE bilder om man fotograferar i RAW ?
Tacksam för alla svar.

Svaren på dessa frågor hittar du bl.a här!

mvh
 
Hej,
Såg några frågor i denna tråd som jag tänkte kommentera.
Canon G3 ger kromatisk aberration i vidvinkelläget vid stora bländare. Kameran fick ändå bedömningen ”Toppklass” i tidningen Foto…
När det gäller priser på t ex D10 så tar http://www.hortell.se/ 14401:- + moms. Ingen expeditionsavgift men frakt på 100:-.
Canon G3 kostar 5262:-, IXUS 400, 4283:- och Samsung V4 3294:- + moms och frakt. Det tycks vara snäppet under Dustin och Cyber.
I USA har man också moms som dock är lägre än Sveriges. Det är alltså troligen inte OK att jämföra ett USA-pris utan moms med ett Svenskt med. Dessutom är troligen garantivillkoren inte jämförbara.
/Harald
 
Nån undrade vad en 10D kostar i Japan...

Yodobashi Camera listar en för 192.000 Yen på sin site. (Yodobashi e en stor kedja med flera affärer i bland annat Shinjuku i Tokyo)

http://www.yodobashi.com/enjoy/i.jsp?oid=7614094
(japanskt språkstöd kan behövas)

Och enligt FOREX motsvara det 12 845,76 SEK Idag den 9 juli... inte så illa... sen tillkommer säkert moms på 5% har jag för mig....

Det finns säkert billigare i Tokyo än den här stora draken dock...

Mvh Kai
 
Har någon några intenetadresser till japanska fotohandlare med hemsida på engelska???
 
Senast ändrad:
Japansk 'pricerunner'

till slut hittade jag en site som listar priser på EOS 10D hos olika handlare...

http://www.bestgate.net/list_CANONEOS10D1.html

fortfarande på japanska...

dock är billigaste 164800 Yen hos 3 handlare sen fortsätter det uppåt. (11025,94 SEK)


Det ger iallfall en prisidé på vad det kostar i Japan.. glöm inte 5% moms på detta.

heh kanske blir ett köp när jag åker till japan nästa år trots allt =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.