Annons

tokbilliga digital-eos!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
ska jag handla i NY åker jag dit och kombinerar nytta med nöje, kommer jag att slå till på en 1DS beställer jag den inte över nätet... men prisskillnaden är så enorm att jag inte kan ta hänsyn till att någon i USA blev förbannad över att frakten inom USA kostade honom 50$....

prisskillnaden mot svensk butik är minst 35000:-!!!
 
petervis skrev:
men prisskillnaden är så enorm att jag inte kan ta hänsyn till att någon i USA blev förbannad över att frakten inom USA kostade honom 50$....
Det gäller att hitta själva butiken oxå. Jag tror inte det finns någon.
Kan du förklara varför vissa erbjuder priser under det vad Canon/Nikon själva säljer för till sina leverantörer?
Återigen, du kommer bara att bli blåst.
 
lungn...lungn.... åker jag dit så har jag tagit reda på att det finns en butik och kamera för det utsatta priset.

INS DIGITAL WORLD
6010 20TH AVE
BROOKLYN NY 11204
718-621-1564
[email protected]


..... och jag kommer självklart att testa kameran när jag är på plats
canon-Sverige ger ett rek säljpris för 1DS på 100000 men det är ingen som tar ut i Sverige....
 
petervis skrev:
lungn...lungn.... åker jag dit så har jag tagit reda på att det finns en butik och kamera för det utsatta priset.
Jag pratade om Royal Camera.

Och tänk på att du ska ha med alla tillbehör oxå. Annars måste du köpa laddare och batteri och sådant separat. Vanligt knep.
Om Digital World är $1849 billigare än B&H på Eos 1Ds anar jag ugglor i mossen. Det borde du oxå göra.
 
ju vars... laddaren får man ha i åtanke...men de flesta laddare bl.a. den till min videokamera fung mellan 100-240V så där har japsen tänkt till... :)
 
petervis skrev:
ju vars... laddaren får man ha i åtanke...men de flesta laddare bl.a. den till min videokamera fung mellan 100-240V så där har japsen tänkt till... :)
...så du tänker använda samma laddare...? Lycka till.
Du har ju bestämt dig att förlora dina pengar, så nu ger jag upp.
Godnatt!
 
ju... finns det Ugglor ska de få släppa ut dem.... men har de satt ett pris så får de stå för det priset..... eller inte.... och då blir det ingen affär....
 
ang laddaren så är det CANON som får avgöra om det går att använda laddaren i Europa eller inte.... men varför inte fråga dem om det står på den att den går att använda mellan 100-240 V ????
 
Digital-kameran av denna kaliber är säkert tänkt att kunna användas över hela jordklotet.


ang laddaren till min Videokamera är det endast sladden mellan laddaren och vägguttaget som är annorlunda.
Skulle det inte vara så med kameran deppar jag inte för det utan tar reda på vad en laddare kostar och tar det i beräkning.
Videokameran är en Canon så jag har god förhoppning om att det är likadant.
....
 
För några år sedan åkte jag till NY för att handla fotoprylar.
De billigaste priserna hittade jag på ett ställe som hette cambridge camera.
http://www.cambridgeworld.com/
Väl där visade det sig vara en mycket liten butik som började försöka lura mig så fort jag satt in foten. När jag ville ha priserna som de hade utsatta i annonser och i sin egen katalog (som de hade i butiken) påstod de att det var gamla priser och att det var deras nya priser som gällde (priserna de försökte lura mig med).

Efter besök i flera butiker tröttnade jag och gick till den butik jag fått rekommenderad - B&H.

Det här var innan de flyttat till sina nya stora lokaler - men det var ändå det absolut bästa stället i New Nork för att köpa kamera.

De gånger jag åkt tillbaka har jag gått direkt till B&H:s nya och större butik (som är en upplevelse i sig) och alltid varit mycket nöjd.

Lyssna på Calle - gå till det bästa stället (som dessutom är billigt) istället för att springa runt till butiker med "lockpriser" - de lever oftast på att blåsa dumma turister.

Tänk på att nästan inga större fotobutiker i New York har öppet på Lördagar (religösa skäl) men söndagar går bra.

riktnummret på manhattan är förövrigt 212 - inte 800 (som någon antydde) - det är amerikanarnas motsvarighet till 020.
 
I NYC (hela USA?) ska man passa sig riktigt noga med fotobutikerna. Det är utan tvekan de etablerade butikerna som gäller om man inte vill få problem. B&H och Adorama rekommenderas. Det finns knappt anledning att leta efter annat.
 
Otroligt förresten hur alla pryl-affärer runt times square kan överleva. Jag såg knappt någon som handlade i dem och de drog nästan in mig varje gång jag stannade till och kikade i något fönster. Hur 17 får de ihop till de astronomiska hyrorna lokalerna måste kosta? Lämnar man kontokortet till dem är det nog godnatt...
 
Linmajon skrev:
Lämnar man kontokortet till dem är det nog godnatt...

Gjorde samma reflektion i SanFrancisco, det kryllade av elektronikbutiker i Chinatown o luriga var de! Jag hade inte tänkt handla nåt men sprang på en APS kamera som var oerhört sexig så jag frågade mest på skoj vad den kostade o fick ett löjligt lågt pris till svar. Så jag hajade till o frågade igen om de VERKLIGEN menade att den inte kostade mer. Flera gånger frågade jag om den verkligen var så billig. Jag försökte inte dölja min uppriktiga förvåning. Men den var så billig att jag bara inte kunde låta bli... APS, zoom, läcker design, fantastiskt pris, ja ni vet...

MEN när jag skulle betala (med kortet!) vände de 180 grader, då kostade kameran fyra gånger så mycket!! Det "pris" jag hade fått var i själva verket min RABATT!! och fattade jag inte det så var jag ju fruktansvärt dum... o stämningen i butken blev rätt hätsk när jag förklarade att jag inte längre ville ha kameran.

Det här var väl innan det var allmänt förekommande att kopiera kontokort, men de hade ju numret kvar osv eftersom de dragit kortet, men inte fått underskriften. Idag vet jag bättre o hade förstås krävt att få alla slippar. Den här gången gick det bra, inga slantar försvann. Men visst var det en varning. I såna butiker handlar jag (om jag handlar) bara kontant.
 
när man läser kommentarerna så inser man att det nog är bäst att inte ta risken... Calle fick mej ordentligt avkyld när jag höll på att gå i spinn över en 7Hi för under 8000, inkl svensk moms!

bra site för att kolla upp handlare!
 
Jag hoppas att ni tänker lite längre än bara med plånboken =)

Köp så mycket objektiv ni vill utomlands, men är det något jag inte rekommenderar att köpa utomlands så är det en 1D/1Ds/10D.

Det ÄR mycket strul med autofokusen nu (enligt mycket säkra källor, vill inte hänga ut någon), man kanske hör det speciellt med 10D eftersom den säljs i så stora volymer.

Hade jag vetat vad jag vet idag så skulle jag Aldrig ha köpt en eos 10D, inte en chans. Då får den vara hur bra den vill på papperet =)

Fick igen min från service igår, skickade tillbaka den idag, fungerade sämre än tidigare. Om jag fokuserar på något på kanske 8m avstånd så hamnar skärpan kring 3-4 meter. Det är INTE kul kan jag tala om, speciellt om man kör med stor bländare.

Om man köper den i Sverige så har man ju iaf gratis service på garantin om den inte fungerar som det ska.

Tro mig, mellanskillnaden från usaköp och svenskköp av en 10D kan du tjäna igen väldigt snabbt om du har svensk garanti och måste kalibrera fokuseringen...

Min 1Ds är förresten även den på 2:a serviceomgången nu för fokuseringsfel.. får se om det går att få bättre denna gång =(

Vill inte tala illa om Canon, men JAG kan i alla fall inte rekommendera någon att köpa en 10D som det ser ut idag. Avvakta lite istället så får vi se om det kommer någon fix eller liknande.

/Herman.. aningen missnöjd.
 
Re: Jag hoppas att ni tänker lite längre än bara med plånboken =)

dsmannen skrev:
men JAG kan i alla fall inte rekommendera någon att köpa en 10D som det ser ut idag. Avvakta lite istället så får vi se om det kommer någon fix eller liknande.

/Herman.. aningen missnöjd.
Kan det bli fel på en 10D? Jösses, jag trodde den var Guds gåva till fotografen. Så har det ju låtit hittills här på FS;-)
Men allvarligt; på B&H och Adorama är det väl världsgarant på Canon och Nikon?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.