Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på naturområden i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Hansi skrev:
Ta en liten tur till Ulva kvarn strax norr om Uppsala. Där hittar du ett litet vattenfall och mycket trevlig miljö.
Vad menar du med "litet"? Det är minsan Upplands högsta! ;-)

(sant, men det säger nog mer om Uppland, än om fallet -- 4 meters fallhöjd)

PS - Jag måste slå ett slag för Ulva kvarn! Har någon vägarna förbi, knacka på hos mig så kan vi gå över till fiket på en kaffe! Kvarnstugan är adressen.
 
fototurer!

jag hänger gärna på och fotar nångång oxå!
bor i Vilan, precis innan sävja utanför uppsala.

Har en Dynax 5 och började fota i våras. Synd att jag jobbar i helgen, annars hade jag kunnat hängt med!


funderar på att åka till Ulva nån dag framöver. Möjligen fredag, börjar jobba klockan fyra..




ps har bil, så om nån ska med kontakta mig..
 
elohim skrev:
jag är också intresserad av att hänga på (någonstans någongång), bor i Flogsta, och där blir man lätt försoffad.

Säger detsamma!!!
Hade gärna följt med nu i helgen men har en halvfärdig liten uppsats som ska in nästa vecka...
 
Jag skulle gärna ha velat följa med jag också, men har en flytt nästa helg, så det blir att packa lite....men blir det någon mer gång som det blir en tur till Gysinge eller till någon annan plats, följer jag gärna med, så mejla mig gärna då.
Helena
 
Eftersom ni pratar om Gysinge/Östervåla-trakten så får jag passa på att tipsa om Ingbo källor utanför Tärnsjö. Någon form av naturreservat med riktig urskog. Kan lägga in en bild därifrån om någon vill.
 
söndags utflykten?

blev det nån tur till gysinge söndags? själv var jag vid Ulva i fredags..


gick även upp i morse och fotograferade soluppgången... inget framkallat än.. väntar!
 
Ett stäle som ja varmt kan rekomendera är Fiby Urskog strax NV om Uppsala. Var där för första gången igår och det var riktigt häftigt!
 
Ett stäle som ja varmt kan rekomendera är Fiby Urskog strax NV om Uppsala. Var där för första gången igår och det var riktigt häftigt!


ok.. får ta en sväng dit nån gång.. imorgon kanske.. ? har nog en bil då..



(nu ligger mina filter och väntar på mig på posten.. beställde ett pol filter och ett 81B filter i tisdags.. :) fan va gött!!)
 
fiby urskog

drar nog till fiby urskog idag..
om nån vill med så ring min mobil 0705 79 80 15.. drar nog rätt snart.

har äntligen mina filter nu, det blev ett pol filter och ett 81A.. måste ju ut och testa dom idag.
 
jo det gick bra! var en fin skog.. med många mossangripna stenar och träd.. var lite som en trollskog, lite småkusligt att gå där ensam när det var lite halvskumt ute.. men fick förhoppningsvis nån bra bild iaf.. använde mitt varmtonsfilter rätt mkt..

jag får säga till tidigare nästa gång, jag glömde att skriva tidigare på söndagen
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.