RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
vad blir brännvidden om man vänder en 50mm med reversing ring... är brännvidden fortfarande 50mm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som jag har fattat det är brännvidd en fysikalisk egenskap hos objektivet, så ja.RE1NE V1NDEBR0 skrev:
vad blir brännvidden om man vänder en 50mm med reversing ring... är brännvidden fortfarande 50mm?
jag kan inte mycket om optik så jag vet inte om brännvidden kan ändras om linserna sitter asymmetriskt som de gör i ett objektiv... därför jag undrade...FILM) (Bjarte skrev:
Som jag har fattat det är brännvidd en fysikalisk egenskap hos objektivet, så ja.
Jo, brännvidden är densamma, men närgränsen blir mycket bra. Tänk dig hur långt avståndet är mellan bakre linsen och film/sensor jämfört med frontlinsen och ett normalt motiv......du vänder på det hela och flyttar kameran så att det blir skarpt.RE1NE V1NDEBR0 skrev:
bra... har en 50 mm och reversingring... nu vet jag allstå arbetsavståndet på ett ungefär för ett 50 mm makro...Bofoto2 skrev:
Jo, brännvidden är densamma, men närgränsen blir mycket bra. Tänk dig hur långt avståndet är mellan bakre linsen och film/sensor jämfört med frontlinsen och ett normalt motiv......du vänder på det hela och flyttar kameran så att det blir skarpt.