Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på fotoalbum

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du tetsat tjänsten?
Nyfiken på kvalitén då jag ska printa en bok...
Hur fungerar programmet (finns ju tyvärr bara för win :( )
 
Programvaran är lätt att komma igång med. Bra och ganska pedagogiskt upplagt.

Omslaget (yttersidan): Här kan man välja på många olika färger eller färdiga teman (de är många och hyffsat snygga). Finns tema för både bröllop, barn, semester etc.

Man kan även själv välja att förse hela framsidan med en egen bild om man så vill. Om man väljer den bok med minst antal sidor (24st) och väljer att ha med så många bilder som möjligt så får man in 24 x 28 = 672 bilder.

Man kan lägga in bilderna i princip hur man vill (finns även färdiga layouter för detta). Man kan även lägga i egen text var som helst i boken (under bilderna eller helsida).

Kort & gott.. jag gillar programet och tycker att det är enkelt att använda.

Har dock ännu inte kommit så långt att jag har fått hem en bok...

Om du vill så kan jag skicka en skärmdump av programet till dig... men då behöver jag din mailadress...
 
Låter bra, har arbetat med layoutprogram innan då jag är utbildad på området.

Har en äldre windator jag kan fixa boken på :).
Får ta och kolla in programmet mer när jag fått igång gamlingen igen hehe.

Tar gärna emot en skärdump

[email protected]

Tack på förhand

Daniel
 
Det låter intresant. Du får gärna berätta om kvalitet och hur lång tid det tog när du har provat. Jag ska ev göra en bok längre fram i vår från brorsan svensexa som jag tänkte överräcka på bröllopsfesten.


Greven
 
Det verkade som om man bara kan välja vit bakgrund... välja & välja.. det är det enda som finns..
 
Roligt att det finns så mycket interesse för ämnen...

om ni önskar en riktigt brå bok i hög qvalité (t.ex trådbunden) med all fihet i design, ta en titt på www.fotobok.com

snart finns programmet övrsatt till svenska men redan nu finns telefonhjälp tillgänglig på dag- och kvällstid.

Lycka till med boken!

mvh. Volker
 
Jag har gjort tre böcker via www.mypublisher.com

Deras "Deluxe"-bok är fantastisk!

En fördel är att man gör boken via ett lättanvänt program som man kan ladda ner från dem. slipper alltså att ladda upp en bild i tagetutan kan sitta offline och illa...och sedan laddar man upp allt i ett svep.

Härlig känsla att få se sina bilder i riktigt offsettryck!!!!
 
fotobok

Hej Kenneth,
är du säker på att de trycker offset?
för detta pris och i en upplaga på 3 böcker verkar det smått omöjligt...Jag har letat igenom sidan och kan inte se att de skriver någonstans vilket tryck det är frågan om, men jag har skrivit till dem och frågat

mvh. volker
 
Re: fotobok

volkers skrev:
Jag har letat igenom sidan och kan inte se att de skriver någonstans vilket tryck det är frågan om, men jag har skrivit till dem och frågat

mvh. volker

Såhär står det om tryck och papper:

"Printing: Genuine 4-color offset printing with real ink on paper just like any high-quality book or magazine.

Paper: Extra thick and heavy, archival quality, acid-free paper."

Så visst är det offset.

Informationen hittas här:
http://www.mypublisher.com/pocketBooks.html
 
Tack för tipsen! Jag hade ingen aning om att det fanns sådana här siter. Själv har man kämpat med att beställa hem vanliga 15x10 kopior och klistra in i album men det här verkar ju fantastiskt bra!
 
Re: Re: fotobok

Segeson skrev:
Såhär står det om tryck och papper:

"Printing: Genuine 4-color offset printing with real ink on paper just like any high-quality book or magazine.


Så visst är det offset.

Informationen hittas här:
http://www.mypublisher.com/pocketBooks.html


Hej Peter!
jag skrev till mypublisher och frågade. Fick följande svar:

"We use digital printing with a Hewlett Packard 3000 Digital Offset Press. If there is anything else we can do for you, please let us know".

Alltså digitalt tryck på en Digital Offset Tryckare, kanske ordet Offset är "invävd" i den amerikanska marknadsföringen? Är det någon som vet?


mvh
Volker
 
Volker,

Jag hade ingen aning om att det är skillnad på "offset" och "digital offset".

Men i mina ögon ser trycket ut som i "riktiga" böcker av hög kvalitet.

/Kenneth
 
Det stämmer, man kan få väldigt bra resultat med digitalt tryck till vettiga priser.

Jag kalibrerar min monitor med en spyder 2
och omvandlar mina bilder i PS till cmyk för att uppnå bästa möjliga färgåtergivning.

Tricket ligger i sättet att binda boken,
(tråd eller lim),
olika omslag (dvs.tyg, sammmet, läderimitat, och kanske till och med metall?)
programmets användarvänlighet
och frihet vad det gäller design av boken blir avgörande, wem somm vinner marknaden i långa loppet...

men kul att mögligheten finns!

volker
 
Re: Re: Re: fotobok

volkers skrev:
Hej Peter!
jag skrev till mypublisher och frågade. Fick följande svar:

"We use digital printing with a Hewlett Packard 3000 Digital Offset Press. If there is anything else we can do for you, please let us know".

Alltså digitalt tryck på en Digital Offset Tryckare, kanske ordet Offset är "invävd" i den amerikanska marknadsföringen? Är det någon som vet?


mvh
Volker

Okej.... jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det.. mend et verkar vara bra.. (?)
 
macgunde skrev:
Har du tetsat tjänsten?
Nyfiken på kvalitén då jag ska printa en bok...
Hur fungerar programmet (finns ju tyvärr bara för win :( )

Men...har du provat iPhoto?
Jag har själv inte gjort det, bara hört talas om det på 99mac, men tänkte själv testa den varianten.
 
Inte jag personligen, men sett resultat från den tjänsten och det övertygade inte mig i kvalitétssynpunkt tyvärr. Håller på att göra en bok genom fotobok.com nu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.