Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på faktaböcker om djur

Produkter
(logga in för att koppla)

Torbjörn

Aktiv medlem
Hallå där,

är det någon som har några bra tips på fakta-/uppslagsböcker om svenska däggdjur?
Det jag är på jakt efter är en bok med fakta om utbredning, besteende, föda etc. Tänkte att chansen att få bättre djurbilder ökar om man är påläst på djurens egenheter...

/Torbjörn

Däggdjur...

"Däggdjur - Alla Europas arter" av Anders Bjärvall och Staffan Ullström, Wahlström&Widstrand. Bra bok!

Svenska Jägareförbundet har gett ut en massa häften om div däggdjur och fåglar. Serien heter LÄR KÄNNA. Där får man veta det mesta om djuren.

Roffe.

Ps Jag har en del bilder i dem Ds.

Flor skrev:
Svenska Jägareförbundet har gett ut en massa häften om div däggdjur och fåglar. Serien heter LÄR KÄNNA. Där får man veta det mesta om djuren.
Typ hur man skjuter dem? :)

Var får man tag på dessa häften? Vet du om de går att beställa?

Jag får nog ta och kolla in Bjärvall/Ullström på närmaste bibliotek/bokhandel. Jag hittade den inte på www.bokus.com.

Torbjörn och Thommy.

Häfterna innehåller det mesta man behöver veta om djuren, hur de lever, var, vad de äter, fortplantning osv.

Ni kan beställa dem på www.jagareforbundet.se och klicka vidare på Butiken - Böcker - vilt.

Eller ringa till Malin Meirik 0155-246207

På hemsidan kan ni också läsa lite om olika djur om ni klickar på Vilt och vetande.

Lycka till Roffe

Tack för tipset Roffe! Har beställt några häften från online-shopen. De var ju inte så farligt dyra.

/Torbjörn

Även jag hör till dem som rekommenderar Bjärvall/Ullströms bok. Den innehåller allt du vill veta om alla europeiska däggdjur. Dessutom är den snygg att ha i bokhyllan...

/Jonas

Re: Däggdjur...

Tonyeagle skrev:
"Däggdjur - Alla Europas arter" av Anders Bjärvall och Staffan Ullström, Wahlström&Widstrand. Bra bok!

Var får man tag på denna bok? Har kollat på alla nätbokhandlar jag kan komma på, men har inte hittat den.

hör med förlaget

Du får höra med förlaget om dom har några kvar. Annars är det antikvariat som gäller. Tyvärr finns det inga andra heltäckande böcker över Europas däggdjur. Kollade själv runt med förlagen i vintras men gick bet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar