Annons

Tillbehör 20D ???

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Nyman

Aktiv medlem
Hej alla 20D ägare!

Jag funderar på att köpa en 20D som andrakamera till min 1D.

Jag kände lite på en och konstaterade att jag behöver ett batterigrepp för att få lite mera känsla i kameran.

Så till frågan.
Vad kör ni med för batteri?

Andra tillbehör (ej optik) som ni rekomenderar eller avråder från?

MVH
Magnus
 
Jag kör canons standard och Zebra Medias piratbatteri.

Utdrag ur www.zebramedia.biz
-------------------------------------------------
Canon BP-511-H ersätter BP-511. De är båda ersättningsbatterier och skillnaden är att den nya BP-511-H har en högre kapacitet på 1500 mAh.

Fraktvikt: 76 g
Lagerstatus: Finns i lager
Leveranstid: 2 vardagar

Pris i KR: 196,00
------------------------------------------
 
Tyvärr använder ju 20d fjärrutlösare rs-80n3 istället för den billigare rs-60e3. Men du har väl haft/har analoga EOS 1 hus och de använder ju samma fjärrutlösare.
 
Jag har beställt en...

Jag har beställt en sån där förlängare av sökaren. Så att man får ansiktet lite längre från kameran. Förhoppningen är att själva gummimusslan skall sjunka in lite mer i ogonhåla och stänga ute ljuset lite bättre.

Eyepiece Extender EP-EX15 http://www.canoncompanystore.com/cgi-bin/annex.storefront?ProductDetail=2444A001AA

Jag beställde samtidigt den stora ögonmusslan som inte passar 20D i förhoppning om att jag på något vis skall kunna modifiera den så för att passa min 20D.

Eyecup Ec-II http://www.canoncompanystore.com/cgi-bin/annex.storefront?ProductDetail=2377A001AA
 
en fråga...

Hur är zebramedias batterier jämfört med originalet?
Köpte min 20D för ett par veckor sedan och är häpen och förstummad över batteritiden. Den håller ju evigheter..
det är ju stor skillnad på priset: 196:- mot 869:- för canonbatteriet.
 
Jag vet inte, har inte lyckats göra slut på dem ännu någon gång. Batteritiden är bra iaf. Kört i timtal utomhus i -10ºC med ett par från zebra-media i mitt batterigrepp.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.