Ja tyvärr kan man inte annat än hålla med..... det verkar som tidningen blivit mycket sämre. Fick en par kassar med gamla tidningar av en polare med blandade årgångar från 1994,96,98 och framåt dom var ju betydligt mer spännande än dagens Foto. Jag tycker att bilderna i tidningen har mycket sämre klass i dag än tidigare.
Nu får man man väl fan av nån men det är mest bara "flumm" bilder från nån kändfotograf som till 90% är gryning, oskarpa och allmänt skitfula. Sedan är resterande 10% rena familje albumsfotografier.
De enda bilderna som är nått med är läsarbilderna till tävlingen som för övrigt har haft samma vinstsumma sen 1996 alltså 10000kr...
Men å andra sidan har man ju flera gånger haft flummiga dommare som valt ut riktiga skitbilder till tävlingen.
Nä tacka vet jag bilderna på Fotosidan, det är betydligt mer spännande att söka sin inspiration här. De håller överlag faktiskt mycket bra kvalité
Nu finns det inte så många andra tidningar att välj mellan så man får väl fortsätta läsa den ändå, annars brukar jag läsa "Allt om digitalfoto" som faktiskt har blivit lite bättre samt snabbare att testa nya kameror. Dock har man ju väldgit dåligt med tester av objektiv och blixtar mm.