Bengt-Arne
Aktiv medlem
froderberg skrev:
jag brukar köpa den hos Pressbyrån på Centralen i Stockholm. Antar att de flesta presstopbutiker har den.
Tackar för tipset....Ska jag köpa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
froderberg skrev:
jag brukar köpa den hos Pressbyrån på Centralen i Stockholm. Antar att de flesta presstopbutiker har den.
allimac skrev:
Det är väl snart ett år sen jag köpte min första FOTO.. (typ när jag började fotografera)..
Och jag känner redan att man köper tidningen kollar det som är intessant, sen blir det inte så mycket mer..
Jag tycker inte den är lika intressant längre, och det käns som att dom inte lägger lika mycket tid på månadens bilder..
Det känns som den avdelningen minskar.. eller är det bara jag som känner så?
//Camilla
Maron skrev:
Undrar ärligt talat hur många kompaktkameraanvändare som köper en fototidning...
Anderzon skrev:
Hej på er,
Idag kom tidningen FOTO hem i brevlådan. Av någon anledning så känner jag att den bara blir sämre och sämre....
Tester av kompaktkameror & dyligt, tråkigt tycker jag!
Vad tycker ni om tidningen?
Mvh // Martin
wikman skrev:
En tidning som jag tycker är intressant och håller en otroligt hög nivå på bilder är Hasselblads tidning FORUM.
Loj skrev:
Den var klart bättre innan den gick samman med Aktuell Fotografi i början på 90-talet.
Loj skrev:
Den var klart bättre innan den gick samman med Aktuell Fotografi i början på 90-talet.
wikman skrev:
Fast jag personligen tyckte att Aktuell Fotografi var bättre än FOTO på tiden då det begav sig,
wikman skrev:
Sen måste det vara tufft att driva en tidning idag när Internet finns, det är väll i princip omöjligt att få ut något som känns nytt och frächt på papper (utrustning, tester, nyheter m.m.).
froderberg skrev:
Snarare var det Aktuell Fotografi som var bättre i mitt tycke. FOTO var faktiskt ännu sämre då än nu. Betydligt sämre, och sålde dåligt. Det som är bra med FOTO idag är det som är kvar från Aktuell Fotografi.
/magnus (praktikant på Aktuell Fotografi 1990)
jimh skrev:
Näe. I princip allt annat jag läst är bara pryltokeri och idolporträtt i någon konstig blandning beskt kryddad med löjlig jargong och annonsörslojalitet.
lotelo skrev:
Tack Loj, där går man ju in ibland
Min tanke när jag läser inläggen om Foto är att läsarna kanske "växer" ifrån den. Vi utvecklas och ställer högre krav medan Foto håller sig på samma nivå. Fast jag har inte växt ur den även om jag gärna läser annat med. Tror inte tidningen är dålig utan att mitt ointresse de senaste numrena berott på annat. Jag tror som Fröderberg, att det skulle behövas en tidning för mer avancerade amatörer också.
/Lotta