Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidernas snyggaste Nikon!

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom jag har en svaghet för mätsökarkameror håller jag på någon av dem.
Men skall jag välja någon Nikon i nutid är FM3a inte dum.
 
Jag lutar åt svart F3 med 28/2,8 Ais. Ulv i fårakläder. Fast väldigt fina fårakläder.

801an är ju skitful. Men bra.

Första kontakten: min kompis pappas FM2 med en 85:a
Första köpet: svart FA med E-serienormal och halvbra Tokinatelezoom.
 
F4s

F4s måste bara vara det snyggaste som någonsin kommit ut ur Nikons fabrik. Oh ljudet när man kramar avtryckaren. Man får ju rysningar av välbehag bara man tänker på det. För att inte tala om känslan när man tar pjäsen i sin hand!!
Känner sig nästan som Dirty harry =) "Go ahead punk... make my day" =0)
http://ss-it.de/arcticwolf/nikon/bmp/f4s.jpg
 
gors skrev:
Okey Nikoniter

Vi snackar en massa teknik hit och dit - funktioner och finesser - men innerst inne vet vi alla att vi en gång valde Nikon för att de gör så jämrans snygga kameror och för att loggan är så fruktansvärt mycket snyggare än Canons.

Nu är det dags att lämna megapixlar, autofokus och matrixmätning därhän och snacka lite om det som verkligen betyder något: Vilket är det snyggaste nikonhuset genom tiderna?

Personligen har jag väldans svårt att välja, men hårt pressad svarar jag: F3

Låt nördandet börja!



Ungdomar! ;)

Ni har nog aldrig sett en riktig Nikon! ;) :)

(Men den ligger kanske litet utanför detta ämne...!?)

Med Mytos!!
"Endast för förryckta!" ;)
För Aficionados!! :)

Här är den!
http://www.cameraquest.com/nrfblsp2005.htm

B)


Ps. From the day the SP 2005 left the Nikon factory it deserved to be in a museum, but it also deserves to be shooting film and showing the world what the best of 35mm photography once offered.
 
Senast ändrad:
Ok!

Vackraste - Minolta Dynax/Maxxum 7000i
( Så kvinliga former... Mmmmm. )

Brutalaste småbild - Nikon F4
( Min favorit )

Brutalast - Pentax 6*7(inkl trä-grepp)
( Trähandtaget och en spegel som klonkar till rejält, är som att skjuta grovkalibrigt )
 
Kul och nördig tråd. Den svarta F3/T är nog den snyggaste. Saken blir ju inte sämre av att jag har en liggandes i hyllan :)
 
Jag kan hålla med om att utseendet tas med i beräkningarna när man köper ny kamera. Jag tycker Nikon gör snygga, "cleana" kameror. Kanske är Nikon den kameratillverkare som är mest lik världens elektronikdesignmärke no.1 - Apple?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.