ANNONS
Annons

Tidernas snyggaste Nikon!

Produkter
(logga in för att koppla)
FelixSwensson skrev:
Nu kommer ni säkert slå mig när jag kommer här med nymodigheter men nya D200 är ju grymt snygg. Gärna i kombination med 17-55/2.8. :)

Inga knytnävsslag från mitt håll, snarare en dunk i ryggen, för jag anser oxå Min D200 vara den snyggaste kameran jag ägt! :) Visst, med 17-55/2.8 på så blir den ju rätt själförtroendehöjande, men jag går hellre för en vanlig 85/f1.8 på min, det e nå speciellt med fast optik trots allt :)

/J

Har väl inte byggts nån snygg Nikon SLR efter F:)

Skämt åsido, med risk för att verka framstegsfientlig, så vet jag inte om jag någonsin kommer att tycka att moderna ASLR/DSLR är snygga? Vill nog titta lite bakåt då... Kör dock enbart DSLR idag, dock inte för att den är snygg:)

//Larsa, oerhört konservativ i denna fråga...

Bilagor

• nikonf.jpg
    nikonf.jpg
    39.7 KB · Visningar: 504
Okey Nikoniter
Vilket är det snyggaste nikonhuset genom tiderna?

Nikkormat är nog den snyggaste Nikonkameran, tycker jag. Länge tyckte jag att den svarta är snyggast, men det är nog bara för att svarta kameror var coolare och ballare på den tiden då Nikkormat var en modern kamera. Numera är "kromade" kameror snyggare i allmänhet, tycker jag.

Den silverblanka modellen är dessutom rätt lik den Nikon F som syns två inlägg bakåt, och jag tror nog att Nikon F med den vanliga prismasökaren får dela förstaplatsen med Nikkormat FTn.

(Usch, jag borde ha monterat bort blixtskon, ser jag. Den gör inte direkt kameran snyggare.)

Bilagor

• Nikkormater.jpg
    Nikkormater.jpg
    150.2 KB · Visningar: 105
Den jag inte har tycker jag nog är snyggast. En Nikon F utan photomic som visas tidigare i den här tråden! På 2:a plats F2, på 3:e jämnt skägg mellan Nikkormat och F3, på 4:e F4 och på 5:e F5. F6, F100 osv har jag inte heller och därmed kan jag tyvärr inte lista dom :(

Bilagor

• DSC00670b.jpg
    DSC00670b.jpg
    82.1 KB · Visningar: 85
Okey Nikoniter

Vi snackar en massa teknik hit och dit - funktioner och finesser - men innerst inne vet vi alla att vi en gång valde Nikon för att de gör så jämrans snygga kameror och för att loggan är så fruktansvärt mycket snyggare än Canons.

Nu är det dags att lämna megapixlar, autofokus och matrixmätning därhän och snacka lite om det som verkligen betyder något: Vilket är det snyggaste nikonhuset genom tiderna?

Personligen har jag väldans svårt att välja, men hårt pressad svarar jag: F3

Låt nördandet börja!

Hej! Gick en av de första kurserna om in te den allra första, som du ledde. Det var en mycket bra och nnehållrik kurs, som gav mig mycket. Jag genomgick densamma på avsedd tid januari-maj och erhöll tom diplom. Trots denna givande kurs, så har jag aldrig förstått hur en Nikon kan vara snygg

Nu för tiden är det ju ute med rundade kanter och sånt (titta bara på Windows 8 och Sony A7). Nikon F med motor borde passa bra in i sällskapet (fast den är kanske inte så himla ergonomisk) :)

Vad har för övrigt 24-70/2,8 med nånting i sammanhanget att göra?

Ska du väl inte behöva be om ursäkt för. Klart du kan få skriva att ett objektiv är snyggast, så länge det är ett Nikon :)

Fanns bara en då och nu snackar vi 80 tal Nikon F3 Titan !!!
Fast F4s med motorgreppet var heller inte dumt.

Nu känner jag verklig glädje med en Nikon D800E och batterigrepp förståss aaaaaa så underbar.

Med vänlig hälsning. /Lennart Erik Edlund

Tycker Nikon FE i krom är bland de snyggare. Enkel men väldigt genomtänkt.

Första kontakten var med Nikkormat FTn med Nikkor 50/2.0 samt 135/3.5 som min pappa hade. Härlig mekanisk känsla men inte alls lika smidig som FE med dess tidsautomatik.

Tycker Nikon FE i krom är bland de snyggare. Enkel men väldigt genomtänkt.

Första kontakten var med Nikkormat FTn med Nikkor 50/2.0 samt 135/3.5 som min pappa hade. Härlig mekanisk känsla men inte alls lika smidig som FE med dess tidsautomatik.

Nikkormat EL hade också tidsautomatik. Själv tycker jag att Nikkormat är mycket mer gedigen än senare modeller som FM eller FE.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar