Sonnaren
Aktiv medlem
Aldrig hört talas om mellan- eller storformat? Vaddå brus??????Arleklint skrev:
....................... Jag vill bara ha en bild ut ur kameran som inte brusar för mycket, men som framförallt innehåller detaljer.
Us
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig hört talas om mellan- eller storformat? Vaddå brus??????Arleklint skrev:
....................... Jag vill bara ha en bild ut ur kameran som inte brusar för mycket, men som framförallt innehåller detaljer.
Sonnaren skrev:
Aldrig hört talas om mellan- eller storformat? Vaddå brus??????
Us
Arleklint skrev:
Inget skall reas! Fotografera och gör bilder. Det är bilderna som räknas i slutändan.
Kameran är bara ett verktyg som några av oss temporärt eller konstant nördar ner oss i.
lacrits68 skrev:
på vissa forum hyllas D2x......allt annat/ resten bara skit...!
har inte haft möjlihet att "pilla " på en D2x, men är det så att man får rea ut sin D70 coh D2h nu och MÅSTE köpa en d2x, för att hålla sig kvar i "racet"?
Hur är det?
--J--
Störande korn vid mellanformats eller storformatsfoton?????Arleklint skrev:
Och som digitalfotograf så får jag isåfall på motsvarande sätt fråga..... vaddå korn?
Allvarligt talat:
Korn kan rocka i vissa bilder, och i andra är dom av ondo. Brus i digitala bilder kan bli som korn om dom framhävs, men i andra bilder stör bruset.
Ett brusfilter OFF/LOW/HIGH typ D2X är då i min värld ganska smart
Har aldrig funderat på det men det borde ju vara subjektivt. Gränsen för när man känner sig störd av något - vad det vara månde - är ju den resandes ensak. Å andra sidan är det ju också varierande vid vilken kornstorlek olika människor uppfattar kornen (om betraktningsavståndet är givet).Joker skrev:
Störande korn är objektivt! Eller? Nu blir jag lite osäker.
Den som väntar på något gott...!Slowfinger skrev:
Ajaj. Såg i Allt om Digitalfoto som anlände idag att numret med shootouten mellan D2x och EOS 1DsMkII inte kommer förrän 4/4. Så synd...
Det var verkligen fattigt med info där, men det här låter ju intressant iaf:-big kahuna- skrev:
cyberphoto har gett sitt omdöme också.
http://www.cyberphoto.se/nikon/digital/d2x.php