Niclasfoto
Avslutat medlemskap
hansen2 skrev:
När det inte varit aktuellt med inköp har jag haft stort nöje av att läsa dessa trådar och förundrats över religiositeten och fanatismen. Däremot har jag märkt att för mycket tekniktrådläsande minskar min lust att fotografera ganska rejält. Av den anledningen läser jag dem väldigt sällan numera.
Någon som känner igen sig?
/Johan
Både ja och nej, mest nej.
Ja eftersom jag förstår att det kan inverka hämmande för vissa individer och Nej eftersom jag inte känner igen mig själv.
Jag tror mina bilder och mitt uttryck till viss har kommit till i ett teknikmedvetet tänkande. Den äkta kreativiteten drunknar ALDrig i tekniknissarnas surr menar JAg.
Det kommer alltid att finnas tekniknissar som alltid sätter just den biten först, jag ser varken problemet eller vad som är fel med det.
Den dagen skummet från andra individers teknikintressefixering skuggar mig i mitt skapande då har det nog gått riktigt långt. Jag ser helt enkelt inte hur det skulle kunna ske om jag är ärlig.
Även om jag pratar mycket teknik själv så har jag aldrig kännt att det inverkat hämmande på mitt kreativa skapande,,, jag ser teknikprat till största delen som en bekväm paus i det som tar mest energi nämligen skapandet!
För mig så sitter det 100% focus i det skapandet ögonblicket när det sker, en focus som pumpar mig på energi. Att prata teknik kräver lite teknikkunnande och teknikförståelse sedan så är det bara att köra,, inte direkt energikrävande, en ren paussyssla för mig.
Mvh Niclas,