Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Teatern i Vansbro?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalli

Aktiv medlem
Är där någon här som kan berätta hur Teatern i Vansbro är som konsertplats? Eller, ännu bättre, har bilder från en konsert där så man kan se hur platsen ser ut?

Jag planerar att ta kort där på en konsert nästa helg men om Teatern är svår att fotografera i är jag inte säker att jag vill åka dit.

Är där någon här som kan berätta hur Teatern i Vansbro är som konsertplats? Eller, ännu bättre, har bilder från en konsert där så man kan se hur platsen ser ut?

Jag planerar att ta kort där på en konsert nästa helg men om Teatern är svår att fotografera i är jag inte säker att jag vill åka dit.

Passar på att slänga in frågan om vem eller vilka som spelar där då?

Ursäkta mig :)

De som spelar är Benesser, Clas Yngström och Conny Rodson.

Själv har jag vid något tillfälle använd sökfunktionen för bilder, och med hjälp av EXIF-info lyckats få klarhet i den här typen av frågor.

Gällande Rodson så är det en tacksam kille att fotografera.
En oerhörd energi och inlevelse :)

Generellt för konsertfoto så gäller ju att det behövs ljusstarka gluggar för konsertfoto.

Men om hur du fotograferar konserter finns det flera givande trådar, så där är det bara att söka i forumet, om du inte redan har koll på dessa bitar.

Jag har sökt bilder från Teatern men inte hittat något som förklarar hur scenen är. Om publiken sitter, till exempel, så att jag inte kan röra mig och fotografera nära scenen tycker jag inte det är värt för mig att åka dit.

Kanske är det bara bäst att jag skickar en e-post med frågan till Teatern...

Jag har sökt bilder från Teatern men inte hittat något som förklarar hur scenen är. Om publiken sitter, till exempel, så att jag inte kan röra mig och fotografera nära scenen tycker jag inte det är värt för mig att åka dit.

Kanske är det bara bäst att jag skickar en e-post med frågan till Teatern...

Får uppfattningen av att du vill fotografera för "provat bruk".

Du bör definitivt kolla upp att du får fotografera, det är trots allt ingen självklarhet alls.

Hej. Jag har gjort många fotojobb i teatern i Vansbro.
Utrymmena är bra, ljuset beror på vad som sätts upp. Det har varit allt från jättebra till näst intill katastrof. Men är det en större ensamble bör det inte vara något problem.
Min favoritplats är vid nödutgången på motstående sida mot entren, eller att krypa ner till första raden på den sidan. Gott om plats där, och då kommer man riktigt nära.

Hej. Jag har gjort många fotojobb i teatern i Vansbro.
Utrymmena är bra, ljuset beror på vad som sätts upp. Det har varit allt från jättebra till näst intill katastrof. Men är det en större ensamble bör det inte vara något problem.
Min favoritplats är vid nödutgången på motstående sida mot entren, eller att krypa ner till första raden på den sidan. Gott om plats där, och då kommer man riktigt nära.

Tack så mycket! Det låter bra om man kan krypa ner som du berättar. Passar bra för mig.

Förlåt men jag har bara studerat svenska sedan i somras så jag förstår inte vad du menar med "provat bruk".

Jag har redan pratat med ett av banden.

Jag får be om ursäkt för min felstavning, skall vara "privat bruk", dvs att du inte ska sälja bilderna, utan bara använda dem för din egen skull.

Skulle det vara så att någon annan ska använda dina bilder, eller att du ska sälja dem, så är det viktigt att du tar kontakt med arrangören och ber om tillstånd.

Har du fått ok från det ena bandet så ska det nog inte uppstå några problem.
Men det är alltid bästa att ta kontakt med de som driver stället där spelningen är, oavsett hur bilderna ska användas.

Det ger ett mer seriöst intryck, och med lite tur så hjälper de dig med praktiska detaljer.

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar