Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Team Paparazzia!!!??? Fjantar eller???

Produkter
(logga in för att koppla)
Länge leve civilkuraget!

Det är så jäkla skönt att läsa vad du skriver Herr Pertmann! Jag har alltid blivit lärd att stå för sina åsikter och säga ifrån, så jag är helt på din linje! Många gånger är buset inte så farligt som det kan se ut, men man måste kunna handskas med det på rätt sätt och dessutom låta bli att ta onödiga risker. Det där språket på krogen, i kön eller på nattbussen är ganska speciellt och väldigt intressant... skulle kunna prata i timmar om det, men jag tror jag får låta bli! *don't get me started!* Angående kvinnor och deras förmåga att uppfatta hot så tror jag det är väldigt individuellt. Min flickvän (som iofs är svartbältare) brukar känna sånt på sig ganska bra... och dessutom har det hänt att hon bett mig gå därifrån. Men även då kan jag med gott samvete backa och låta buset tro att dom vunnit. Det finns ingen prestige i det läget. Kopplar man på den känslan är spelet redan förlorat. I alla fall för någon. Så, till sist ett litet vidsomsord som en gammal instruktör gav mig: "Om någon påstår att han, ur en obruten korlek, kan få spader knekt att hoppa upp och kasta vatten på dig, då kommer du bli blöt!"

När det gäller Team Paparazzi så blir man onekligen lite nedslagen. Det finns nötter överallt men det är synd när dom ges utrymme på det här sättet. Någon hyfs man måste väl ha, såväl som fotograf som vanlig människa.

/Martin

Sicka pellejönsar,

Vad skulle dem ta bild på? Visst, hon är "känd" men var hon i en särskillt pinsam situation? Om tanken var att provocera fram en situation så måste ju kvällspressen nångång förstå var lågvattenmärket ligger...

De här killarna verkar ta bilder för att de just är kända och då motsvarar de iaf inte mina uppfattningar om vad en paparazzi är.

Om detta är Sveriges bidrag av paparazzi så skäms jag...

Hmm, dum tanke, någon borde dra ihop ett gäng på 20 pers och så letar dom rätt på team paparazzi och förföljer dom en vecka, vart dom en går, tätt inpå. Hela tiden. Genom fönster, osv, osv. Se hur kul dom tycker att det är.

En fotosidan-expedition kanske..?
Team Seguire Paparazzi! Jag har en vidvinkel som redan är demolerad och oömma hus.

/Pontus

Senast ändrad:
jonas18z skrev:
Jo det stämmer dom skulle starta något nytt program om papaarazzi, linda & meral. Dom fick typ 1 min på sig att berätta om det och efter 10-20s så hade de i princip inget mer att säga utan fortsatte att snacka om samma saker igen.
Ja kära nån....Vilka människor....

jonas18z skrev:
Dom fick typ 1 min på sig att berätta om det och efter 10-20s så hade de i princip inget mer att säga utan fortsatte att snacka om samma saker igen.

Det var så pinsamt att man satt och skämdes framför TV:n.
Snacka om att trivas i rampljuset utan att ha något att visa.

Men tankarna på att "hämnas" på team Paparazzia genom att själv förfölja dem faller på sin egen orimlighet. Då är man ju inte bättre själv nämligen.
Nej, med förakt skall de bemötas. Tyvärr räcker väl inte det eftersom de fortfarande finner efterfrågan för sina bilder.

Suck!

Klart att det inte är någon som gör det, men det är roande att leka med tanken. Men det är skillnaden mellan förnuft och galenskap. Alla tänker knäppa saker då och då, men dom förnuftiga sover på saken och gör alldrig slag i saken.

Bryggarn skrev:
Snacka om att trivas i rampljuset utan att ha något att visa.
[IRONI]
Men, dom har ju brösten? Räcker inte det?
Televison och kvällspressen i sverige har ju utvecklats något enormt på senaste tiden, och nått en helt ny nivå genom att helt bortrationalisera sådana ovesäntligheter som programinnehåll och kvalitetskrav. Nä, nu räcker det med lite halvnakna brudar och snaskigheter.Tänk va bra det blivit (och billligt att producera är det också).[/IRONI]

Här passar team paparazzi och Meral & Co bra in.
Massorna jublar och sitter som klistrade vid rutan och tidningarna. Det finns bara ett sätt att komma tillrätta med detta, och det är att utöva konsumentmakt. Sluta att konsumera skiten. Så länge Hänt i Veckan säljer bilder av paparazzis (riktiga och wannabees) så kommer de att finnas.

Senast ändrad:
För oss som har träffat Mikael vet...

att han är 2 meter lång och har rakat huvud, tror det sätter respekt i många :)

Men det är inte mindre starkt gjort för det Mikael :)

Men jag håller med dig, jag har också hamnat i slagsmål, två gånger, för att tjejerna som man har varit ute med är "orädda" för att dom vet att killarna inte ger sig på dom.... Men istället så tittar dom på killen som står bredvid och börjar mucka med honom istället.
Jag har en tjejkompis som hela tiden går och ger kommentarer om någons beteende högt och ljudligt. Men jag och hennes pojkvän får ju alltid försöka ta oss ur en situation som vi inte själva har försatt oss i. Jag går aldrig ut med henne längre, det finns inget som kan förstöra en kväll som ett bråk på krogen.

Pratade precis med lite av våra proffessorer här på fikan ang. skriverierna (jobbar på Juridiska fakulteten) och dom sa ju att det dom håller på med är ju olagligt men också väldigt svårt att vinna i en domstol. Jag tycker det börjar bli dags med lite självsanering inom mediabranchen. Dom kommer snart, hoppas jag, att bita sig själv i baken eftersom människor tappar helt förtroendet för branchen. Jag har i alla fall! Köper aldrig en tidning längre och ser jag en löpsedel så utgår jag att det är en ren lögn eller att det finns en sanning som är så vinklad att det inte stämmer med verkligheten. Hur många gånger har man inte läst en förstasida och sedan läst artikeln i den och blivit besviken.
Sedan så lägger man på dessa fotografer ovanpå alltihopa så undrar man ju hur någon överhuvudtaget kan ha för intresse att stödja dessa tidningar?

Nej, bojkotta skiten. Eller börja läs en "Ding, Ding värld" för man hittar väl snart mer sanning i den tidningen än i aftonbladet.

Gammal tråd som får lite nytt liv.
Läste i dagens Aftonbladet om Team Paparazzi som står åtalade för att ha iscensatt en våldtäkt där bla Robinsson Robban skulle vara hjälte.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,624928,00.html

"Två unga killar som kallade sig Team Paparazzi ringde. De ville att Robban skulle komma till O'Learys i Haninge och mingla, ett vanligt jobb, som egentligen inte var något jobb, och ingen betalning heller förstås.
När Robban kom dit sa de att de hade värsta grymma idén. Alltså, Robban hade ju haft dålig press men nu kunde han få upprättelse. En tjej hade gått med på att låtsas vara utsatt för ett våldtäktsförsök och Robban skulle rädda henne.
Robban skulle bli hjälte.
Och Team Paparazzi skulle sälja bilder."

"De aspirerande fotograferna hade lyckats kränga en suddig bild när Robban pratade med en polis."

/Ur dagens Aftonbladet.

Kort karriär som kändisfotografer för dessa killar med andra ord.

Re: Re: Re: Re: Re: FAST..

Jag har väl den där bilden av sydeuropeiska paparazzi (som ligger med 600:an på privata stränder) för hårt inpräntad.. =)

Här talar vi verkligen om en hängiven fotograf, yrket i sig kan man disskutera, men man måste ändå på något vis beundra en person som i kanske 6-7 timmar tejpar fast sig vid ett träd, för att EVENTUELLT få en bild......

Det ligger så långt ifrån dessa pellejönsar som måste provocera fram en bild.... hade de följt efter Robyn, kunde de efter säkert bara 20 min fått en ypperlig bild av henne drickandes en öl eller ett glas vin, och man behöver inte vara härdad skvaller journalist för att hitta på en artikel kring att hon drickker innan sitt uppträde..... som dessutom varit sanningsenlig....

// Anders

Så fruktansvärt elakt att kalla dem pellejönsar! Jag är bergfast övertygad om att de ger allt och arbetar på den absoluta gränsen av sin förmåga.
Sedan är det ju tragiskt att förmågan inte är större än så här förstås......

funderar bara, vad kan man tjäna på en "bra" papar. -bild i Sverige? Lönar det sig att hålla på som dom gör?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar