Annons

Team Paparazzia!!!??? Fjantar eller???

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Intressant att BigBrotherLinda är med i paparazzigänget

JalleS skrev:
Jag vill minnas att hon för någon månad sedan grät ut om att hon hade blivit smygfotograferad och publicerad i någon skvallertidning.

I och för sig så tror jag mer och mer att det hela var fråga om en medveten "läcka" och att inte var så mycket smyg bakom den fotograferingen.

Världen är full av äckliga typer. Fy faan.

Jag blir lite ledsen när jag läser om dessa killar.

Jag får en känsla av att det rör sig om killar som såg programmet 45 minuter om paparazzis i trean och tänkte ”fan, va coolt, vi skall också bli papparattsiz, då kan vi få brudar och gå före i kön”.
Och de lägger på en attityd av att ”de äldre paparazzis är mesiga och hänger inte med, vi är mer kontinentala (*tandgnisslan från min sida*) och kör med en fräckare stil”.

De har ju ingen respekt för yrket eller känsla för paparrazis historia. Ingen stil heller, förr hade de kostym och åkte två och två på en Vespa.
*Inte bara ironi*

Det får mig att tänka på de killar som gått på myten om gangztass från LA och klär sig i säckiga kläder och skaffar en pitbull för att få respekt.
När de glider runt på gatorna med sina koppeldragande hundar blir jag lite ledsen över att de har så lite självkänsla.
När jag diskuterar med dem har de aldrig något svar på min kommentar om att ”din hund lyder dig inte, alltså ligger du snäppet under djuren i rangordning?”

Senast ändrad:
mipert skrev:
Det får mig att tänka på de killar som gått på myten om gangztass från LA och klär sig i säckiga kläder och skaffar en pitbull för att få respekt.
När de glider runt på gatorna med sina koppeldragande hundar blir jag lite ledsen över att de har så lite självkänsla.
När jag diskuterar med dem har de aldrig något svar på min kommentar om att ”din hund lyder dig inte, alltså ligger du snäppet under djuren i rangordning?”

Du stoppar såna snubbar på stan och tar diskussion med dem? Det är starkt, inget jag själv skulle våga mig på.
;)

/bjanha

Nja, jag ”stoppar” dem inte men ibland hamnar jag i läge att snacka med dem. Ett par gånger har de hetsat sina hundar mot min hund (på avstånd) och då ger jag mig inte förrän jag tatt ett snack med dem. De brukar bli ganska förvånade och har egentligen inte något att säga när jag diskuterar hundfostran med dem. Någon gång har jag blivit ganska bestämd i mitt språkbruk eftersom de varit respektlösa mot mig och min hund.

I lördags midnatt blev jag faktiskt en aning på min vakt.
Tre killar välte en stor blomkruka (vi snackar STOR) utanför stadshuset och när jag gick fram till dem och bad dem sluta visade det sig att de var tolv stycken. Några stod bakom hörnet med en ölburk näven och hängde. Nåväl, jag förklarade att detta är mitt område och jag känner mig besviken över att behöva se blommor och prydnader, som faktiskt gör det trevligare att bo här, förstörda. Inte minst med tanke på att jag gärna betalar skatt för att bo i ett fint land och att pengarna skall gå till onödiga saker gör mig irriterad.

De bad om ursäkt och när jag sade att ett dussin vältränade killar skall inte ha några problem med att återställa krukan så gjorde de det.

Lite lustigt tyckte jag det var när en av killarna sa att ”vi fattar mannen, det är din hood och du vill ha ordning här.”

Jag höll inne med flinet och sade att jag tyckte det var skönt att vi förstod varandra.

mipert skrev:
Lite lustigt tyckte jag det var när en av killarna sa att ”vi fattar mannen, det är din hood och du vill ha ordning här.”

Jag höll inne med flinet och sade att jag tyckte det var skönt att vi förstod varandra.
Respect, man.

Det där med Team Paparazzia som namn får mig att tänka på de gånger jag fotograferar modevisningar.
Jag gör väldigt lite väsen av mig och har extremt lite utrustning.
Ibland kommer jag i snack med andra killar som fotograferar och jag undrar om de jobbar som fotografer och vem de fotograferar åt.
Kul och snacka med folk helt enkelt.
En del är modefotografer och har en massa jobb på gång, bland annat åt Slitz. Bla, bla.
Deras stil och språk avslöjar dem dock som ickefotografer, möjligen fotograferar de tjejer ibland. Kan mycket väl vara fina bilder de tar.
All respekt för andra människor har jag.

En gång blev det lite lustigt när en av de jag snackade med sade att han precis kommit hem från London och att han fotograferade åt arrangören (som är rätt välkänd i branchen).
Han blev dock lite tyst när arrangören fick syn på mig och kom fram med ett ”tjäna micke, kul att du hade lust att hjälpa mig med bilder från visningen. Ser fram emot att se bilderna som vanligt”.

Team P kan mycket väl vara en av dessa killar.

Senast ändrad:
Nu när jag läser mitt inlägg ser det ut som jag är ganska dryg och skrytsam.
Det var inte riktigt så det skulle kännas när jag skrev det.
Förbaskade elektroniska medium.

Poängen är att jag tycker där lite juvenilt att kalla sig för Team Paparazzia.

Du låter som en stursk typ Mikael!

Jag är både imponerad och lite lätt chockad över att du vågar gå fram till stökiga yngre män på det sätt du beskriver. Jag brukar i och för sig inte vara sen med att säga ifrån själv om jag anser att det krävs, men att ge sig på öldrickande unga killar mitt i natten tycker jag nog är på gränsen. En före detta arbetskamrat till mig blev tillexempel mycket svårt misshandlad när han bad en kille som rökte i en tunnelbanevagn att släcka sin cigarett.

Nåväl, lite civilkurrage behövs visserligen, men ta det lugnt, rätt som det är kan du stöta på snubben som inte har något att förlora.

När det gäller Team Paparzzia håller jag fullständigt med dig.

/Joakim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FAST..

Calle S skrev:
Hoppas du skojar för jag vill absolut inte låta som en besservisser:)

Nej, jag skojade faktiskt inte. =) Jag är övertygad om att du kan mer än jag om försäkringar och vilken utrustning som är bra till vad.

Det var inte menat att få dig att känna dig som en besserwisser.. Äh, vad krångligt det blev nu då =) Menade inget illa iaf =)

Mvh. Adrian som önskar att fler vågade säga ifrån som Mikael P. (Eller ännu hellre att det inte behövdes.)

vet ej om detta e sant
men hörde att Team Paparazzia är ett projekt som hålls av meral & co.

hon från baren tror jag.

: min slutsats är då att hon gör allt för att hänga kvar i kändis världen genom detta. men detta är endast mina egna spekulationer.

Föresten, är inte Team Paparrzzia det överlägset fjantigaste namn ni någonsin hört? Utstrålar det inte en avgrundsdjup fantasilöshet?

/Joakim

RawBeer skrev:
vet ej om detta e sant
men hörde att Team Paparazzia är ett projekt som hålls av meral & co.

hon från baren tror jag.

: min slutsats är då att hon gör allt för att hänga kvar i kändis världen genom detta. men detta är endast mina egna spekulationer.
Stod inte hon och Meral och larvade sig hos Luuk och snackade om det?

Ni som oroar er för min säkerhet.
Tack.

Tro dock inte att jag är naiv eller så, jag vet mycket väl vad som kan ske och jag väljer oftast/nästan aldrig att inte göra något åt skränande vargflockar som kan misstända.

Men kastar fjortisarna fimpar i sandlådan där mina döttrar leker så får jag väl bli den fadersgestalt de saknar och påtala det olämpliga

Vid några tillfällen i mitt liv har jag haft missflyt med våldsmän, knäckt näsa och ett knivärr är minnena från de tillfällena men jag har inte råkat illa ut på många år, då berodde det också på att jag blev överfallen som en blixt från klar himmel.

De få gånger jag säger åt någon har jag gjort en noga avvägd riskbedömning.

Jag har mycket att säga om våld och hur situationer kan uppstå på grund av missförstånd och felaktigt uppförande.
Inte minst har jag diskuterat det med min fru och bett henne om två saker när vi är ute på stan eller krogen sent; om jag säger att ”nu går vi över på andra sidan gatan” så gör vi det utan invändningar från henne. Hon kan som de flesta kvinnor inte tolka en möjligt hotfull situation längre fram på gatan.
Och om det någon gång skulle hända att någon börjar tjafsa med mig på krogen skall hon ALDRIG säga, ”äähh, micke skit i det, nu går vi härifrån”. För vargarna är det OK att jag backar och låter dem ”vinna”, det kan de bjuda på. Men om jag ger mig för att min kvinna säger det till mig då är jag föraktfullt svag (tycker de) och situationen kan bli ohanterlig för mig.

Många ycker jag har fel men min livserfarenhet säger mig detta och det är jag som måste fatta besluten i sådana lägen.

Nu svamlar jag, inte meningen att tråden skall spåra ur men jag gillar att diskutera, även när jag har fel.

Senast ändrad:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FAST..

Adrian82 skrev:
Nej, jag skojade faktiskt inte. =) Jag är övertygad om att du kan mer än jag om försäkringar och vilken utrustning som är bra till vad.

Det var inte menat att få dig att känna dig som en besserwisser.. Äh, vad krångligt det blev nu då =) Menade inget illa iaf =)
It´s cool!

För övrigt, på min förra arbetsplats fick vi besök av en "riktig" paparazzo från en fransk byrå. Jag träffade honom inte själv, men han berättade att det viktigaste tillbehöret för honom, förutom kameran och telefonen, var gaffatejp. När man spanar länge och väntar i evigheter är det jobbigt att stå och hålla i enbensstativet, så man tejpar helt sonika fast sig själv vid ett träd eller så.
Kul jobb. Jag gissar att han har en sax eller kniv snabbåtkomlig så han kan ta sig loss fort som attan.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FAST..

Calle S skrev:
It´s cool!

För övrigt, på min förra arbetsplats fick vi besök av en "riktig" paparazzo från en fransk byrå. Jag träffade honom inte själv, men han berättade att det viktigaste tillbehöret för honom, förutom kameran och telefonen, var gaffatejp. När man spanar länge och väntar i evigheter är det jobbigt att stå och hålla i enbensstativet, så man tejpar helt sonika fast sig själv vid ett träd eller så.
Kul jobb. Jag gissar att han har en sax eller kniv snabbåtkomlig så han kan ta sig loss fort som attan.

Hahaha, nä fy fan! Då kan man ha roligare! "Den ofrivillige trädkramaren".. =)

Det låter som ett ungefär lika stimulerande jobb som de som står och håller reklamskyltar på Drottninggatan i Stockholm. =/

Mikael> Det låter som att du är som jag ungefär, fast smartare. Jag har både en och två gånger åkt på rejält med stryk när jag klivit in och försökt medla i slagsmål. Bäst vore ju att hålla sig borta, men jag lär mig aldrig heller. När situationen väl är där så är jag alltid framme och leker slagpåse.. =/ Som tur var har det inte resulterat i något värre än en bruten näsa än så länge..

Det där med frun på krogen var mycket intressant att läsa. Det borde skrivas böcker i konsten att vara street smart!

Mvh. Adrian.

Ja du Mikael...

Ganska roligt att läsa dina synpunkter om kvinnors oförmåga att uppfatta potentiella hot, jag håller nämligen med dig till 100 procent. Vid flera tillfällen har jag själv ofrivilligt blivit indragen i hotfulla situationer och även slagsmål för att mina kvinnliga bekanta inte förstått vart det lutat. Senast det hände (när jag ensam fick konfronteras med 5 apfulla tonåringar för att mina tjejkompisar inte kunde hålla tyst) skällde jag ut dom på stående fot i 30 minuter. Det tog skruv vill jag lova. Visserligen en del tårar och gnet, men det var det värt! ;-)

/Joakim - som nu totalt lämnat allt som har med foto att göra! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar