Frolicc
Aktiv medlem
Två funderingar om detta superintressanta objektiv.
1) AF-hastighet, i en av testerna verkar det ju mer eller omöjligt att följa flygande fåglar? Att AF "haltar" etc vilket de sen ifrågasätter om det kan vara bara det demo-exet? Vore mkt intressant med lite bilder på flygande fåglar...
2) Jämfört med mitt nuvarande 400 5.6 så finns det för- o nackdelar som jag förstår. Min undran är mest att om jag tar en bild @600mm med tamronet och samma bild med canonet...och beskär bilderna så de får exakt samma utsnitt...vilken kommer ge bäst bildkvalitet? Mao ord om man bortser från stabilisering, af-hastighet, zoom vs fast osv är det värt att köpa tamronet om man redan har 400 5.6 om man endast väger in bränvidd?
Detta skulle jag också vilja ha svar på. Satt med handen över köpknappen på ett 400 5,6 när jag började läsa om tamronzoomen. Jag kommer ha det till främst sport och kanske prova på lite djurfoto. För mig betyder autofokushastigheten mycket och tycker det är svårt att få klarhet i hur långsam zoomen egentligen är jämfört med ett erkänt snabbt objektiv som 400 5,6.