Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tamron optik AF 90/2,8 macro 1:1 ?!
- Trådstartare Eden
- Start datum
Agathorn
Aktiv medlem
Jag köpte den optiken och här är mina personliga synpunkter!
+Väldigt skarp
+Känns stabil
+Följer med ett ruskigt stort motljusskydd och fint läderfodral (fäjk förmodligen dock)
-Dyrt om man "bara" är amatör som jag och kanske inte märker skillnaden ifrån en ifrån Soligor för halva priset
Men visst är jag nöjd med objektivet! Helt klart! Men det får nog bli din plånbok som får bestämma tror jag! Sedan är inte jag så bra på att fotografera ännu så jag märker ju knappt någon större skillnad i kvalite mellan olika objektiv.
Men hoppas att det hjälpte något i alla fall ...
+Väldigt skarp
+Känns stabil
+Följer med ett ruskigt stort motljusskydd och fint läderfodral (fäjk förmodligen dock)
-Dyrt om man "bara" är amatör som jag och kanske inte märker skillnaden ifrån en ifrån Soligor för halva priset
Men visst är jag nöjd med objektivet! Helt klart! Men det får nog bli din plånbok som får bestämma tror jag! Sedan är inte jag så bra på att fotografera ännu så jag märker ju knappt någon större skillnad i kvalite mellan olika objektiv.
Men hoppas att det hjälpte något i alla fall ...
gbjerne
Aktiv medlem
Enligt mig och en massa tester ett ruggigt skarpt objektiv.
AF:en är inte den alldra kvickaste men vid mackro använder jag nästan uteslutande manuell fokus istället.
Tycker din plånbok att 4600 är ok rekomenderar jag gluggen starkt.
Sedan jag skaffade mig 90mm:aren blir mitt Nikon 60mm 2,8 liggande.
Riktigt kalas objektiv
AF:en är inte den alldra kvickaste men vid mackro använder jag nästan uteslutande manuell fokus istället.
Tycker din plånbok att 4600 är ok rekomenderar jag gluggen starkt.
Sedan jag skaffade mig 90mm:aren blir mitt Nikon 60mm 2,8 liggande.
Riktigt kalas objektiv
Eden
Medlem
Tack för Era inlägg!
Visst min plånbok skriker snart av hunger, men det suger ändå lite i "vilja ha-tarmen".
Finns det inget objektiv som i stort sett motsvarar Tamron90/2,8 men som håller ett mer "rimligt" pris?!
Jag är ju en nyfödd amatör i foto, men vill trots detta ha en skapligt bra utrustning...
Visst min plånbok skriker snart av hunger, men det suger ändå lite i "vilja ha-tarmen".
Finns det inget objektiv som i stort sett motsvarar Tamron90/2,8 men som håller ett mer "rimligt" pris?!
Jag är ju en nyfödd amatör i foto, men vill trots detta ha en skapligt bra utrustning...