Annons

Tamron optik AF 90/2,8 macro 1:1 ?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Eden

Medlem
Undrar ifall ngn vet ngt mer ingående i detta optik?!
Är det ett prisvärt objektiv? (4595kr)
Eller finns annat rekommenderat macro-objektiv med hyfsat pris? Motivera gärna!
Tack på förhand

Jag köpte den optiken och här är mina personliga synpunkter!

+Väldigt skarp
+Känns stabil
+Följer med ett ruskigt stort motljusskydd och fint läderfodral (fäjk förmodligen dock)

-Dyrt om man "bara" är amatör som jag och kanske inte märker skillnaden ifrån en ifrån Soligor för halva priset

Men visst är jag nöjd med objektivet! Helt klart! Men det får nog bli din plånbok som får bestämma tror jag! Sedan är inte jag så bra på att fotografera ännu så jag märker ju knappt någon större skillnad i kvalite mellan olika objektiv.

Men hoppas att det hjälpte något i alla fall ...

Enligt mig och en massa tester ett ruggigt skarpt objektiv.
AF:en är inte den alldra kvickaste men vid mackro använder jag nästan uteslutande manuell fokus istället.

Tycker din plånbok att 4600 är ok rekomenderar jag gluggen starkt.

Sedan jag skaffade mig 90mm:aren blir mitt Nikon 60mm 2,8 liggande.

Riktigt kalas objektiv

Ska man köpa ett Tamron så är det just detta man ska satsa på. Det är deras klart bästa så <5000 måste anses som ett bra pris.

Tack för Era inlägg!
Visst min plånbok skriker snart av hunger, men det suger ändå lite i "vilja ha-tarmen".
Finns det inget objektiv som i stort sett motsvarar Tamron90/2,8 men som håller ett mer "rimligt" pris?!
Jag är ju en nyfödd amatör i foto, men vill trots detta ha en skapligt bra utrustning...

Beganat ?

Försök att få tag i ett beg Tamron eller Sigma 105mm mackro. då sparar du några tusen.

Tack för rådet! Det gör absolut inget om det är begagnat... var uppe på Scandinavian Photo i fredags, de hade ett begagnat Tamron makro-objektiv,
men det visade sig inte vara av den sort och kvalite som jag ville lägga pengar på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar