Annons

Tamron objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

berjen

Medlem
Hej!
Jag funderar på att köpa ett nytt objektiv Tamron. Har dock svårt att välja vilket. Eftersom jag är nybörjare innom detta område skulle jag behöva lite hjälp. Valet står mellan Tamron AF Di II 18-200 3,5-6,3 eller Tamron Objektiv AF Di VC 18-270 LD till en Canon EOS 400D. Förutom priset vad är de stora skillnaderna mellan objektiven?

Är detta ett bra alltenativ till ett allround objektiv? eller finns det bättre canon objektiv? eller är sigma bättre än tamron?
Visst passar tamron 18-270 till canon 400D eller?
Ni som vet och kan är det värt att betala mer för det dyra tamron objektivet?

Är detta ett bra alltenativ till ett allround objektiv? eller finns det bättre canon objektiv? eller är sigma bättre än tamron?
Visst passar tamron 18-270 till canon 400D eller?

Ni som vet och kan är det värt att betala mer för det dyra tamron objektivet?
Ja, om du köper det med canon fattning

/ adam

Jag tror att det är ett bra alternativ till Canons egna 18-200, nu har jag ingen som helst erfarenhet av just dessa gluggar men canons kostar ca 500 mer, 70 mm mindre tele dock något ljusstarkare.

Vill man slippa byta glugg och inte har så stora krav på skärpa eller ljusstyrka så är Tamron gluggen ett bra val tror jag!

Är det bättre att satsa på canons egna EF-S 18-200mm F3.5-.6 IS objektiv om jag vill ha ett bättre objektiv som håller lägre eller är det att kasta pengar i sjön, betalar man mer bra för att det är canon menar jag! Jag skulle inte vilja köpa ett nytt om några år nämligen.
Vad tror ni jag ska sattsa på?

Är det bättre att satsa på canons egna EF-S 18-200mm F3.5-.6 IS objektiv om jag vill ha ett bättre objektiv som håller lägre eller är det att kasta pengar i sjön, betalar man mer bra för att det är canon menar jag! Jag skulle inte vilja köpa ett nytt om några år nämligen.
Vad tror ni jag ska sattsa på?