Annons

Tamron objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

berjen

Medlem
Hej!
Jag funderar på att köpa ett nytt objektiv Tamron. Har dock svårt att välja vilket. Eftersom jag är nybörjare innom detta område skulle jag behöva lite hjälp. Valet står mellan Tamron AF Di II 18-200 3,5-6,3 eller Tamron Objektiv AF Di VC 18-270 LD till en Canon EOS 400D. Förutom priset vad är de stora skillnaderna mellan objektiven?

Är detta ett bra alltenativ till ett allround objektiv? eller finns det bättre canon objektiv? eller är sigma bättre än tamron?
Visst passar tamron 18-270 till canon 400D eller?
Ni som vet och kan är det värt att betala mer för det dyra tamron objektivet?

Är detta ett bra alltenativ till ett allround objektiv? eller finns det bättre canon objektiv? eller är sigma bättre än tamron?
Visst passar tamron 18-270 till canon 400D eller?

Ni som vet och kan är det värt att betala mer för det dyra tamron objektivet?
Ja, om du köper det med canon fattning

/ adam

Jag tror att det är ett bra alternativ till Canons egna 18-200, nu har jag ingen som helst erfarenhet av just dessa gluggar men canons kostar ca 500 mer, 70 mm mindre tele dock något ljusstarkare.

Vill man slippa byta glugg och inte har så stora krav på skärpa eller ljusstyrka så är Tamron gluggen ett bra val tror jag!

Är det bättre att satsa på canons egna EF-S 18-200mm F3.5-.6 IS objektiv om jag vill ha ett bättre objektiv som håller lägre eller är det att kasta pengar i sjön, betalar man mer bra för att det är canon menar jag! Jag skulle inte vilja köpa ett nytt om några år nämligen.
Vad tror ni jag ska sattsa på?

Är det bättre att satsa på canons egna EF-S 18-200mm F3.5-.6 IS objektiv om jag vill ha ett bättre objektiv som håller lägre eller är det att kasta pengar i sjön, betalar man mer bra för att det är canon menar jag! Jag skulle inte vilja köpa ett nytt om några år nämligen.
Vad tror ni jag ska sattsa på?

Glädjande är att fotoprylar har en förhållandevis lång livslängd. Oavsett om du väljer Canon, Sigma eller Tamron så lär objektivitet hålla i många år. Orsaken till att man köper nya objektiv är sällan att det gått sönder. Däremot är det mer sannolikt att man byter objektiv för att man inser att ens foto ställer krav som inte objektivet lever upp till vad gäller skärpa, ljusstyrka mm.

Dessa så kallade "superzoomar" är bekväma att använda men är kompromisser med sämre bildkvalité, ljusstyrka och autofokus.

De objektiv som du tittar på har nyligen testats av www.dpreview.com Läs där så får du en uppfattning om vad dessa objektiv har för styrkor och svagheter.

Mvh
Anders

Tack för alla tips! Det lutar åt att det blir ett tamron objektiv 18-270 efter att jag läst en hel del resensioner.
Har någon ett bra tips var man kan handla detta objektiv biligare än på svenska sidor! :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto