Annons

Tagit bort film av misstag, få tillbaka?

Produkter
(logga in för att koppla)

Petra_e

Medlem
Jag rååkade ta bort en inspelad film från julafton på vår Fujifilm Finepix s5500. Finns det något bra sätt att få tillbaka den igen?
Tog bort den direkt i kameran, fick för mig att det var en suddig bild men det var ju en film från när vår älskad ehund öppnar sin bästa julklapp. Hade varit så kul att ha kvar.

Kan bli en mycket tuff nöt att knäcka. Men helt omöjligt är det inte. Och svaret kan du få gratis.
http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm

kan du ladda ner programmet photorescue. Demoversionen fungerar som den skarpa men du kan bara rädda en fil i taget. I ditt fall kan det räcka ;-)

Lycka Till!

Jag testade Photorescue i somras. Räddade en fil. Köpte programmet o räddade 1 GB bilder. Det var definitivt värt de hundralappar programmet kostade även om det kanske aldrig mer behövs...

Edit: Ser ut som om de ändrat demon lite, den visar "bara" om du kan rädda filen eller inte. Kan du det måste du köpa programmet för 29 dollar. De garanterar slantarna tillbaka om inte det skarpa programmet håller vad demon lovar. Testa o fundera på om det är värt 29 dollar.

tips: Slå in prylen igen, låt hunden öppna på nytt medan du filmar! Hundar älskar sånt.

Senast ändrad:
Har du Lexar kort kan det finnas program att ladda hem där, med vissa av Sandisks kort följer det med ett program.

Det finns andra dylika program på nätet i olika former, oftast klarar demon bara en fil åt gånger eller bara en viss storlek, sök i google så borde det dyka upp några.

Ett mycket bra program som ´jag använt för återställning av bort raderade filer eller skadade är Easy Recovery Professional, ta en titt på det, det är kraftfullt.

God fortsättning

Mvh Mats

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar