lottawe skrev:
Jovisst Mattsen. Då kanske vi kan krypa lite djupare också och ta en ny funderare på varför så många tjejer mår så dåligt, har så kasst självförtroende att de tar till operationer eller psykologer eller vad de nu väljer..
Spelar inte de skeva idealen in där iaf tro? Kan de påverkas?
Skeva ideal, tja...
Jag tror att alla människor gärna vill känna sig attraktiva. Och vad beträffar kvinnor/tjejer och deras bröst så har jag än inte träffat någon som inte anser det viktigt (i varje fall inte under sisådär 60 år..)
Och med plastikkirutgin finns nu "plötsligt" möjligheten att få de där boobisarna som man kanske aldrig fick av naturen, eller som har givit upp för tyngdlagens grymma krafter.
Det finns flera aspekter på detta. T ex en ung tjej som knappt har tillstymmelse till bröst och som lider av detta. Här är min åsikt att kanske en sådan operation borde vara subventionerad.
En som har fött barn och lider av "slitaget" borde väl för jössu namn inte skämmas för att hon med knivens hjälp vill göra en restaurering, kanske dessutom med lite extra fyllning när hon ändå håller på??
Sen har vi väl det som du verkar anse det allenarådande, nämligen att allla fjortisar vill stoppa in silikon för de har sett det på TV.
Här är det givetvis inte lika självklart, i varje fall om de nu inte är "platta" och inte myndiga.
Sen har vi de som kan tjäna stålar på sin "look". Säkert inte många men ändå tycker jag att det är deras grej.
Och precis som någon skrev, så attraheras många män av just bysten och har säkert gjort det långt innan du och jag föddes. Ska du göra något åt detta så är det väl kastrering som gäller...
Så att påstå att allt handlar om "sjuka ideal" anser jag vara en alldeles för enkel och många gånger felaktig förklaring. Dåligt självförtroende kan bero på en rad andra orsaker än att de har blivit "bröstfixerade". Och det finns en naturlig plats att söka efter orsakerna, nämligen skolan. Det är där som jag tror att det dåliga självförtroende skapas/byggs på.