Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tål inte utvikningbrudar kritik??

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
husander skrev:
Skall vi ge skivbolgen kritik i tidningarna istället för artisten, för det det är ju oftast skivbolaget som står bakom produktionen. Eller skall vi ge regissören skit för att Persbrant agerar dålig?

Jag har nu läst din presentation och förstår var all din ilska och bitterhet kommer ifrån. Jag förstår att det inte går att få dig på andra tankar för du har egentligen ingenting viktigt att säga om själva bilden, du är bara en sån som anser att man ej får fotografera nakna kvinnor sålänge de inte är nakna på ett sätt som tilltalar dig och sålänge de ej har former som du anser vara normala. Jag utgår ifrån att du är religiös också.

Nu har jag angripit dig personligen och inte gett någon konstruktiv kritik på dina bilder, det var väl varken snällt eller trevligt av mig?

HDFS) (KGS skrev:
Du har verkligen inte fattat nånting.

Att kritisera modellen/skådisen/musikern för dåligt agerande är helt okej, men att kritisera modellen för hans/hennes utseende är inte okej i de delar som han/hon inte kan ändra på. Ska det vara så svårt att fatta? Lite hänsyn/empati när det gäller levande människor bara. Hur svårt kan det vara!?

Och för sista gången.

Utgå från att modellerna på en amatörsite som FS är amatörer och inte fullblodsproffs. De tål nog kritik från en sketen fotograf som tror han är nåt, för de är vana, men en nybörjarmodell, ung tjej/kille, kan ta jäääääävligt illa vid sej o det kan få konsekvenser som du aldrig kommer att fatta, men jag hoppas andra som läser tråden begriper.

Tack KG,
kunde inte sagt det bättre själv. Detta är för mig uppenbara och självklara saker, är det kanske jag som lever i en "skyddad verkstad"?

Mattsen skrev:
Vad trevligt, att du har tagit upp din tråd igen Maths.

Och ja, där har du en poäng, du lever i en värld där dina intryck kommer från dina manliga bekanta.
Du som så många andra med din inställning baserar era åsikter på precis det du skriver.

De flesta som opererar sig gör det för sin egen skull - helt egoistiskt, och tycker det är beklagligt med såna missuppfattningar som du har.

Nu när du ändå har hittat igen, vore jag tacksam för om du kan klargöra för oss som läser här hur du kan skriva, citat;

"Kom aldrig säg att du inte ser kvinnor som objekt, en riktig man viker inte ut sin kvinna för allmän beskådning. Tänker inte ens nämna vad min sambo tycker!" slut citat.

Det var en kommentar som nyligen raderades efter klagomål och därför togs min länk bort i det inlägg där jag ställde frågan första gången (2006-09-02 17:49). Men jag ger dig chansen igen Maths att motivera din kommentar på bilden från en modeuppvisning tagen av fotografen Martin Carlsson med titeln "Suzanne Carlsson - Curves and Lace " vilken jag själv släppte en liten kommentar om.

????

Det ar ju lite underligt att herr Husander verkar ha tappat talformagan trots att han startade den har traden. Han var dock verkligen talfor nar det gallde att kritisera mina bilder, mig personligen och aven min hustru.

Inte nog med att han moralpredikade pa mangder av mina bilder - personliga kommentarer mot mig och min fru (Suzanne Carlsson) kommentarer som absolut inte hade nagoting att gora med bildkritik, sa spenderade han aven mycket tid att skicka flera langa e-mail med samma personliga pahopp.

Jag har absolut inget problem med kritik och man far garna kommentera modellen (min fru i detta sammanhanget), men gransen gar nar kommentarerna blir direkt personliga och krankande. Att bli kallad en dalig make for att man har en bild pa sin fru i bikini uppladdad har, att saga att min fru ar sonderopererad for att hon valde att lyfta sina brost efter graviditet - da har det gatt for langt. Jag har bett Maths ett flertal ganger att forsoka halla sig till amnet "bildkritik" (utan personliga pahopp), men han klarar inte av det - han maste tydligen moralpredika och inludera personliga pahopp i sina kommentarer. Jag undrar om Maths hade varit lika talfor och vagat uttala samma personliga kommentarer/pahopp ansikte mot ansikte med mig - eller ar det bara bakom datorskarmen som han vagar vara sa hogljudd?

Martin

Maverick skrev:
Så den sexuella betydelsen är okej med en piercing men inte med bröstförstoring? Jag har svårt att förstå logiken. I synnerhet som det är oftare jag läser om infekterade piercingar än infekterade bröstoperationer.

Mvh
Maverick
Oki, vi kan nog hoppa över den sexuella betydelsen om jag medger att jag faktiskt inte i praktiken kan sätta mig in i just det? Rent psykiskt kan jag ju tippa att sillisar kanske påverkar sexlivet, men fysiskt blir inget känsligare va? Sen vet jag inte i praktiken hur en bröstpiercing påverkar heller eftersom jag faktiskt inte utsatt mig för någon..

Men som sagt är det stora skillnader på utsmyckning och utsmyckning.. Smycken har använts i alla tider väl? Var det inte träbitar genom örat på hedenhös tid typ? Dock _på_ kroppen och inte _inuti_. En välskött piercing tror jag inte infekteras i första laget (aldrig haft nån infektion eller andra besvär själv och vet inte många andra heller,) men även om det hade varit så är det ju skillnad på små infektioner och kroniska besvär.

(Jag är fö ingen förespråkare av tatueringar.)

PS. Och gammal som jag börjar bli vet jag att hål efter piercings kan dra ihop sig och läka snyggt så det inte ens syns spår. Mycket snyggare än de bröst jag sett där implantat tagits ur.

Senast ändrad:
lottawe skrev:
Oki, vi kan nog hoppa över den sexuella betydelsen om jag medger att jag faktiskt inte i praktiken kan sätta mig in i just det? Rent psykiskt kan jag ju tippa att sillisar kanske påverkar sexlivet, men fysiskt blir inget känsligare va? Sen vet jag inte i praktiken hur en bröstpiercing påverkar heller eftersom jag faktiskt inte utsatt mig för någon..

Men som sagt är det stora skillnader på utsmyckning och utsmyckning.. Smycken har använts i alla tider väl? Var det inte träbitar genom örat på hedenhös tid typ? Dock _på_ kroppen och inte _inuti_. En välskött piercing tror jag inte infekteras i första laget (aldrig haft nån infektion eller andra besvär själv och vet inte många andra heller,) men även om det hade varit så är det ju skillnad på små infektioner och kroniska besvär.

(Jag är fö ingen förespråkare av tatueringar.)

PS. Och gammal som jag börjar bli vet jag att hål efter piercings kan dra ihop sig och läka snyggt så det inte ens syns spår. Mycket snyggare än de bröst jag sett där implantat tagits ur.

Men då är det den gränsen DU drar? Alltså en högst personlig uppfattning om vad som är rätt eller fel? Vilket du har all rätt i världen att ha MEN det är då viktigt att förstå och acceptera att andra människor kan ha andra åsikter. Precis som med allt annat här i världen.
Vissa röstar blått, andra röstar rött. Några gillar dansband, andra gillar punk. Alla har rätt till sin egen åsikt utan att behöva få skit för det.
Du tycker det är helt ok med piercing, andra tycker det är helt ok med implantat.
Det är ju faktiskt så enkelt och det enda som behövs är lite respekt för andras åsikter och känslor.

Jamen Jag har absolut inga problem med andras åsikter (eller utseenden heller för den delen.)

Det jag vänt mig mot är ju hur kvinnan ofta framställs och min tro är att detta bidrar till de osunda idealen. Tycker därför det vore vettigare om även slitz, vissa modellfotografer och reklammakarna förmedlade en annan bild än vad de gör.

Jag tror det är "flickfotograferna" här som har största svårigheten att acceptera andra människor.. Eller iaf varierande typer av människor och uttryck/innehåll framför kameran.

lottawe skrev:
Jamen Jag har absolut inga problem med andras åsikter (eller utseenden heller för den delen.)

Det jag vänt mig mot är ju hur kvinnan ofta framställs och min tro är att detta bidrar till de osunda idealen. Tycker därför det vore vettigare om även slitz, vissa modellfotografer och reklammakarna förmedlade en annan bild än vad de gör.

Jag tror det är "flickfotograferna" här som har största svårigheten att acceptera andra människor.. Eller iaf varierande typer av människor och uttryck/innehåll framför kameran.

Jaså du, du har inga problem med andras åsikter? Tillåt mig småle...

Det är sorgligt att du inte kan skriva inlägg med lite substans istället för att med lite olika ordval upprepa din ideologi i stort sett varje inlägg du skriver. Vi är flera här som skriver längre inlägg där i princip varje påstående/fråga bemöts med en kommentar. Din taktik verkar vara korta inlägg med ett antal frågetecken som du ofta får besvarade men aldrig replikerar.

Din ståndpunkt har jag klart för mig sedan ett par år tillbaks. Men den består bara av korfattade fraser som "sjuka ideal", "osunda ideal", sexistiskt osv.

Jag förvånas över mig själv att jag bara orkar försöka debattera med dig dig när du i princip aldrig kommenterar de svar du får på dina frågor.

Men, men det kan ju tolkas som att du inte har något att tillföra...

Vilka frågor har jag missat som du vill ha besvarade?

Sen är förutfattade meningar inte alltid de sanna meningarna vet du.. Alltså den bild du har av mig "sedan flera år" tycks påverka dig i debatterna och ofta stämmer det inte att jag tycker eller är som du tror.

Som jag skrivit tidigare i denna tråden finns det faktiskt goda exempel på både modellbilder och bilder som anspelar på sexighet här på fotosidan. Jag har aldrig ratat allt som det är tjejer på och faktiskt aldrig heller yttrat vart dina bilder hör.. Du har bara antagit väl? (men vill du veta så tycker jag nog att du har visat båda typerna genom åren.)

lottawe skrev:
Vilka frågor har jag missat som du vill ha besvarade?

Sen är förutfattade meningar inte alltid de sanna meningarna vet du.. Alltså den bild du har av mig "sedan flera år" tycks påverka dig i debatterna och ofta stämmer det inte att jag tycker eller är som du tror.

Som jag skrivit tidigare i denna tråden finns det faktiskt goda exempel på både modellbilder och bilder som anspelar på sexighet här på fotosidan. Jag har aldrig ratat allt som det är tjejer på och faktiskt aldrig heller yttrat vart dina bilder hör.. Du har bara antagit väl? (men vill du veta så tycker jag nog att du har visat båda typerna genom åren.)

Min avsikt med det senaste inlägget var inte att gå till några "personangrepp" på dig Lotta, även om det kan tyckas lite grovt.

Jag blir dock lite frustrerad över att du i dina inlägg sällan utvecklar och motiverar varför du tycker som du gör, och som sagt, inte bemöter de svar du får på de många frågor du ställer.

En del debattörer här i forumen verkar det inte gå att diskutera med helt klart, men av någon anledning så har jag högre krav och tro på dig Lotta att du arbetar på att ge "argumentsrika" repliker.

Och för övrigt handlar det inte bara om mina bilder utan oxå de andra modellfotografernas bilder här på FS. Inte alla dock, jag har själv sett patetiskt dåliga "tjejbilder" som är både osmakliga och vulgära eftersom vi inte ägnar oss åt porr här på FS.

Och jag vet att du inte har uttryckt ditt ev missnöje över några "tjejbilder" på ett kränkande eller osmakligt sätt. Och det ska du givetvis ha kudos för.

Senast ändrad:
Re: Re: Tål inte utvikningbrudar kritik??

Leifer skrev:
Du har helt fel.

Så varför har jag fel?? Dom vill leva på sin kropp, varför skall man då inte få bedömma den? jag fattar faktist inte det. Varför gäller andra regler för utvikningsbrudar än för tex artister?

Re: Re: Tål inte utvikningbrudar kritik??

tbmac skrev:
Ja du är ute och cyklar. Fotosidan är till för bildkritik, inte en massa personliga åsikter om hur en tjej ser ut punkt jag tycker du har fått flera intressanta inlägg här som det inte svaras alls på.. ungefär som person-reinfeldtdebatten. kritiserar du bodybuilders på bild också?

Anledningen att jag kanske inte svarat är att jag faktist har ett jobb att sköta och kanske inte kan sitta och uppdatera mej hela tiden. För mej är bildkritik helheten i bilden, vad man upplever av bilden. Är tjejen konstigt sminkad kommenterar jag det, ser brösten konstgjorda så säger jag det. Har inget emot bilder på tjejer, jag har inget emot tjejer som plåtas nakna. Men blir lite trött på bilder med samma pose (ena handen på huvudet) gärna i krystade poser för att se så sexiga ut som möjligt. Det finns ju en anledning att tjejerna skall se så sexiga ut som möjligt, är det då fel att kommentera att det kanske bara ser löjligt ut?? det ger ju fotografen möjlighet att fundera på om det kanske ÄR en konstig pose, det ger ju fotografen möjlighet att exprimentera fram en annan pose som kanske funkar bättre. Min personliga åsikt är väl ganska viktig när jag ger en kommentar., jag kan ju inte ge kritik utifrån vad jag TROR andra vill att jag skall tycka?
Jag förstår inte vitsen med bildkritik om man inte även får inkludera det man känner när man ser dessa bilder. Det finns ju fotografer som ideligen lägger ut bilder med snarlika poser, som på kritik svarar att han är i allafall nöjd med bilden, vad är då vitsen med att lägga bilden i kritiker poolen?? Är man inte då mer intresserad av att höra att modellen är snygg och sexig, och inge annat??
Jag har kommenterat bilder på killar med, om posen ser fånig eller tillgjord ut. Men av nån anledning är dessa bilder väldigt ovanliga. Men det visar väl mer på vilken syn många har på kvinnor. Och nej, har inga som hellst problem med att kommentera bilder på bodybuilders. Men dessa bilder har som tur är varit väldigt sällsynta.

HDFS) (KGS skrev:
Du har verkligen inte fattat nånting.

Att kritisera modellen/skådisen/musikern för dåligt agerande är helt okej, men att kritisera modellen för hans/hennes utseende är inte okej i de delar som han/hon inte kan ändra på. Ska det vara så svårt att fatta? Lite hänsyn/empati när det gäller levande människor bara. Hur svårt kan det vara!?

Och för sista gången.

Utgå från att modellerna på en amatörsite som FS är amatörer och inte fullblodsproffs. De tål nog kritik från en sketen fotograf som tror han är nåt, för de är vana, men en nybörjarmodell, ung tjej/kille, kan ta jäääääävligt illa vid sej o det kan få konsekvenser som du aldrig kommer att fatta, men jag hoppas andra som läser tråden begriper.

Men snälla, om man inte pallar att höra saker om sitt utseende skall man väl inte vika ut sej på en sida där 1000-tals varje dag kan se henne på bild. Det är ju fan att fördumma tjejer totalt, som att dom inte kan ta ansvar för sina handlingar. Och du skriver att man inte skall kommentera saker dom inte kan ändra på, som tex utseende. Men det är ju precis vad dom gjort, dom HAR ju ändrat sitt utseende med massa silikon. Och jag tror inte att jag är nåt. Men som sagt, vad har du för syn på tjejer egentligen?? du verkar se dem som individer som inte kan fatta egna beslut, som är så dumma att dom inte förstår konsekvenserna av att vika ut sej på nätet. Förmodligen har dom drömmar om att bli modeller osv. Herregud, titta på ETT avsnitt av tex Top Models. Där unga oerfarna tjejer som längtar efter berömmelse på bästa sändningstid med hundratusentals tittare kan bli sågade jäms med fotknölarna för att deras utseende inte duger duger. Och jag har empati , det just därför jag kritiserar bilder på tjejer som viker ut sej på nätet halvnakna. Jag tycker det är tragiskt att dom skall vika ut sej för att få massa bekräftelse. Och jag är fullt medmeten om hur det påverkar tjejer att det blir vanligare och vanligare med silikonbröst. Det är ett sjukt samhälle när 12 åringar blir mobbade för att dom har små bröst, det är sjukt när killar tjatar på sina tjejer att dom skall operera brösten så dom ser ut som slitzbrudarna. Att vara naturlig med normala bröst anses inte vackert av många killar, det finns killar som FÖREDRAR silikonbröst, varför tror du det är så?? kan det bero på att de hela tiden matas med bilder på tjejer med silikonbröst, när det är mer sällsynt att tidningar som slitz publiserar bilder på tjejer utan silikon än med. Är det inte lite sjukt när tjejer i 12-13 års åldern viker ut sej på sidor som snyggast.se Vad tror du det beror på, har du nån gång funderat på det??

HDFS) (KGS skrev:
Normala människor kan se bortom sin egen lilla värld och sätta sej in i andra människors situation. Det kallas empati. Utan det är man en sjuk människa.

Jag ser det inte som empati att upmuntra nån att operera brösten, jag ser det mer som empati att försöka förstå ANLEDNINGEN till att hon gör det. Det är mer empati att försöka förklara för en tjej att ett par silikonbröst kanske inte löser det problem hon tror hon blir av med. Att försöka förstå istället för att klappa på axeln och säga, ja ja operera brösten så blir allt bra lilla gumman. Det är inte empati för mej. Sen om du tycker att jag är en sjuk människa bara för att jag bryr mej och hellre försöker förstå VARFÖR hon vill operera sej än att bara hålla med henne, att det är en bra lösning med silikon kanske gör mej till en sjuk människa. Men det tror jag bara visar vilken människosyn du har. Och att du nog skall slå upp ordet empati i en ordbok.

HDFS) (KGS skrev:
Om du e så urbota att du inte inser skillnaden mellan att kommentera utseendet och klädseln så är det ingen idé att försöka föra en diskussion med dej. Du har fastnat på en fjortonårings nivå när det gäller empati. Tragiskt.

Over and out.

/kg

Det jag försöker förklara som du inte verkar fatta är att tjejen har VALT att plåta sej för sitt utseende, tror du annars hon skulle försöka se så sexig ut som möjligt. Vad är då felet med att kommentera att man bara tycker det ser fånigt ut. Det ger ju fotografen möjlighet att fundera på om det kanske funkar eller inte. Tillåts bara kommentarer som "sexig" "läcker" osv så kommer ju fotogrfen fortsätta i samma stil. Vad är det för feedback? Och är det bildkritik att bara kommentera hennes utseende som snygg och sexig?? Bildkritik skall ju tydligen bara handla om tekniken. Sketen dubbelmoral är vad det är. Kolla in "utvikningsbilder" , kolla kommentarerna så får du se massor av ickekonstruktiv kritik som bara handlar om hennes utseende. Men då är det helt okej efterssom syftet med bilden är att behaga, DET är tragiskt!

husander skrev:
Att vara naturlig med normala bröst anses inte vackert av många killar, det finns killar som FÖREDRAR silikonbröst, varför tror du det är så??

Men du sa ju till mig att alla killar du kanner foredrog "normala" brost??? Skall du bestamma dig snart vad du tycker?

Jag skrattar fortfarande nar jag laser ditt resonemang i ett av alla e-mailen du skickade mig:

"Tjejer som inte orkar plugga av olika anledningar ser det som räddningen, bara att operera in jättrebröst och fylla läpparna så kan man alltid vika ut sej. Vissa tidningar har det nästan som krav att tjejerna skall ha silikonbröst"

Vilka tidningar ar det som har som krav att tjejerna skall ha "silikonbrost"? Fran min erfarenhet sa ar det precis tvartom, ett par tidningar publicerar inte bilder med tjejer som har opererat brosten. Tex "page 3 i The Sun"

Martin

husander skrev:
Det är ett sjukt samhälle när 12 åringar blir mobbade för att dom har små bröst, det är sjukt när killar tjatar på sina tjejer att dom skall operera brösten så dom ser ut som slitzbrudarna. Att vara naturlig med normala bröst anses inte vackert av många killar, det finns killar som FÖREDRAR silikonbröst, varför tror du det är så?? kan det bero på att de hela tiden matas med bilder på tjejer med silikonbröst, när det är mer sällsynt att tidningar som slitz publiserar bilder på tjejer utan silikon än med. Är det inte lite sjukt när tjejer i 12-13 års åldern viker ut sej på sidor som snyggast.se

Jag har tre systrar som alla har nu passerat 12-13 ars aldern som du pratar om (de ar nu 23-16) och ingen har nansin uttryckt nagon onskan om att ha storre brost eller har haft nagon pojkvan som foroskt pressa dem till att gora det. Alla mina systrar ser upp til min fru, men inte darfor att hon har stora brost eller har varit publicerad i Slitz, nej utan for att hon ar aldre, for att hon modeintresserad och har i deras ogon ett spannande yrke (modell och sangerska - www.suzannecarlsson.com). Sa Maths vad ar det du baserar alla dina starka asikter pa? Om du har fakta, kan du da vara snall och referera till kallan, eftersom jag kan inte alls relatera till dina pastaenden.

Det enda jag kan halla med om ar att visst blir det vanligare och vanligare att tjejer (och aven man) valjer att skonhetsoperera sig - men detta mest for att det har blivit mer tillgangligt, billigare och absolut mycket sakrare an vad det var for 10-20 ar sedan. Alla som jag pratat med som funderar pa att gora det eller har gjort det sager nastan utelslutande att det ar helt och hallet for dem sjalva - absolut inget annat skal. Oftast sa valjer de ocksa att marginellt oka storleken (om vi pratat om brost), utan ar mest inriktade pa att lyfta upp dem (tex efter graviditet/ammat barn).

Martin

Re: Re: Re: Tål inte utvikningbrudar kritik??

husander skrev:
Så varför har jag fel?? Dom vill leva på sin kropp, varför skall man då inte få bedömma den? jag fattar faktist inte det. Varför gäller andra regler för utvikningsbrudar än för tex artister?

Det finns tillräckligt många här med samma inställning som jag som du driver kampanj emot så jag ser ingen anledning att låta mig dras in i din tragiska debatt. Jag gav min röst men har inte för avsikt att lägga ner mer energi på ett hopplöst fall.

Mattsen skrev:

Jag blir dock lite frustrerad över att du i dina inlägg sällan utvecklar och motiverar varför du tycker som du gör, och som sagt, inte bemöter de svar du får på de många frågor du ställer.

En del debattörer här i forumen verkar det inte gå att diskutera med helt klart, men av någon anledning så har jag högre krav och tro på dig Lotta att du arbetar på att ge "argumentsrika" repliker.
Ärligt talat Mats så förstår jag inte vad dy syftar på med detta. Jag försöker bemöta och det är inte min mening att missa, men har jag gjort det så får du gärna tala om för mig vad du önskar att jag bemöter, svarar på.

Sen borde jag kanske känna mig "pressad" av att höra att det finns "högre krav och tro" på mig. Kanske kan jag inte uppfylla det? Jag är ju bara människa. Trött ibland, på "hugget" ibland.. (Just nu är jag trött och kommer vila lite från denna debatten idag. Lovar dock att återkomma senare om det uppstår något jag bör bemöta..)

cw-op skrev:

Har du tänkt på en annan sak; Det klagas en hel del på långa omänskliga vårdköer. Varför inte frigöra resurser och sätta in dom där gubbarna som onekligen har både skicklighet och "flygtimmar" på seriös plastikkirurgi istället? Men det är klart det genererar väl ingen deg om man jämför, för kirurgerna då.
Vem skall bestämma vad som är "seriös plastikkirurgi", du, jag, eller politiker? Fast för en 40-talist som är kvar i 60-talets tänkande är det ju förstås inget problem att styra folks val, de vet ju som bekant inte sitt eget bästa.

Såvitt jag förstår så får man betala för den här sortens ingrepp ur egen ficka så det tar inga resurser från vården.

Jag kikade på en bild av en vacker kvinna i festkläder sittandes vid en flygel. En bild som skulle kunna komma från t ex en Nobelfest, en kväll på Operan eller liknande. Inget mästerverk men ändå relativt behaglig.

Bildar mig en egen uppfattning om vad som jag anser vara bra i bilden och vad som skulle kunna förbättras. Sen kikar jag på kommentarerna.

Läser den första kommentaren - innehåller allt som en personlig kommentar kan eller bör ha.

Sen läser jag vidare - och BAXNAR...

..nok är nok...

-VA? Fotografen är guldmedlem och har givetvis all rätt att lägga upp hur många bilder han vill av hans fru. Vad är det för j_a kommentar??

Sen fortsätter jag läsa, och gissa vem jag hittar längre ned. Läser först kommentaren med förvånade ögon och kikar sedan på hans namn...

"Helt okej bild, men det finns ju en sak som stör, som nästan tar överhanden av bildens fokus, men sånt får man inte kommentera!"

-VA?

Vad är det för j_a kommentar?

Vad är det som tar överhanden? Vad får man inte kommentera?

Maths?

Jag räknar inte med att du kommer att svara på min fråga, det har du inte gjort tidigare.
Men nu har du verkligen övertygad mig helt att du lider av en fixering som inte kan va sund. Jag har insett hur totalt meningslöst det är att försöka föra en diskussion med dej om detta.
Hade detta inte varit ett publikt forum hade jag uppmana dig att söka hjälp, men sånt får man inte göra här och det respekterar jag...

Och till fotografen Martin, som ju är med i diskussionen här, vill jag bara säga, shoot man shoot. Din fru är vacker, fortsätt att försöka få till bättre o bättre bilder med henne i fokus.

En de anser säkert att du bara vill visa upp och marknadsföra henne. Ärligt talat bryr jag mig inte om ditt syfte och det tycker jag inte någon annan ska ge uttryck för i bildkommentarer heller. Det är sååå enkelt att bara låta bli att klicka på tumnagel och sätta fokus på de bilder man gillar istället, katter, hundar natur eller vad det nu kan vara.

Mats, som undrar vad som har gått fel här uppe i skandinavien. Är jantelagen, avundsjukan resultatet av vårt klimat? Resultatet av politisk uppfostran? Vore nåt att studera för internationella psykologer.

Hmm, Nils Ferlins "När skönheten kom till byn...."
har gett mig en ny innebörd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar