Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tänkte köpa Nikon D60 eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

specman

Medlem
Är lite sugen på Nikon D60. Är det en bra kamera och kan ni rekomendera den? finns det något annan man kan ha ögonen på kanske? runt 6000:- klassen...

Mvh// Patrik

men den ska ju vara lika säger dom ju men jag är lite intresead av att ha damsugarefekten som finns i d60. vet inte är lite klyven.

specman skrev:
men den ska ju vara lika säger dom ju men jag är lite intresead av att ha damsugarefekten som finns i d60. vet inte är lite klyven.
Inte mycket nytt mot D40x.
Dammsugare har jag klarat mig bra utan kör med en pensel istället.
- Inbyggd dammborttagning (genom dels luftflödeskontroll som för bort damm samt en självrengörande sensorenhet som vibrerar bort damm)
- Active D-lightning (man kan lätta upp starka skuggor samt ta bort röda ögon direkt i kameran)
- Displayen stängs av automatiskt när du sätter ögat emot kameran
- Orienteringssensor som vänder bilden rätt på displayen om du tiltar kameran
- möjlighet till stop motion-filmer (kallas även time lapse)

Högdagrarna är rejält utbrända på flera av testbilderna; vore det ovederhäftigt i sammanhanget att använda exponeringskompensation?

Letsgodigitals tester kan jag för övrigt gott vara utan.

Florestan skrev:
Högdagrarna är rejält utbrända på flera av testbilderna; vore det ovederhäftigt i sammanhanget att använda exponeringskompensation?

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Florestan skrev:

????????????????
vart nog för många frågetecken på andra och kommer inte åt redigera.

Fick inte så mycket svar där.

Om det blir nikon blir det nog D60.

Men har ni tips på flera andr kameror som kan vara intresanta i den prisklassen 6000kr.

Robin Gyllander skrev:
Det verkade som du svarade någon. Trodde du hamnade i fel tråd. Finns ju en d60 reviev tråd.
Helt rätt, Robin, jag svarade i fel tråd.
Vad jag ville säga i rätt tråd var att man sannolikt kan åstadkomma bättre bilder än vad testbilderna låter en ana.

ja SONY A200 verkar inte vara fyskam den heller.

skriv gärna in fler tips om ni har. men som sakt ska ifa testa och kläma på SONY A200 och D60.

Testa alla kamerorna i instegsklassen. Det finns ett gäng och alla är lika bra om man inte är ute efter väldigt specifika funktioner. Mitt standardsvar på dessa frågor är att åka till närmsta fotoaffär och klämma lite på de olika kamerorna i din prisklass och sen välja den som ligger bäst i handen.

Zotamedu skrev:
Testa alla kamerorna i instegsklassen. Det finns ett gäng och alla är lika bra om man inte är ute efter väldigt specifika funktioner. Mitt standardsvar på dessa frågor är att åka till närmsta fotoaffär och klämma lite på de olika kamerorna i din prisklass och sen välja den som ligger bäst i handen.
Har du en mall för svar på dessa frågor??

Låter som et klokt svar. självklart kommer jag och åka och känna och klämma på dom innan köp. Därför tänkte jag ha några alternativ som jag kunde fråga efter. :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar