Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tänkte köpa Nikon D60 eller?
- Trådstartare specman
- Start datum
RG
Avslutat medlemskap
Nikon D40x??specman skrev:
Är lite sugen på Nikon D60. Är det en bra kamera och kan ni rekomendera den? finns det något annan man kan ha ögonen på kanske? runt 6000:- klassen...
Mvh// Patrik
RG
Avslutat medlemskap
Inte mycket nytt mot D40x.specman skrev:
men den ska ju vara lika säger dom ju men jag är lite intresead av att ha damsugarefekten som finns i d60. vet inte är lite klyven.
Dammsugare har jag klarat mig bra utan kör med en pensel istället.
- Inbyggd dammborttagning (genom dels luftflödeskontroll som för bort damm samt en självrengörande sensorenhet som vibrerar bort damm)
- Active D-lightning (man kan lätta upp starka skuggor samt ta bort röda ögon direkt i kameran)
- Displayen stängs av automatiskt när du sätter ögat emot kameran
- Orienteringssensor som vänder bilden rätt på displayen om du tiltar kameran
- möjlighet till stop motion-filmer (kallas även time lapse)
RG
Avslutat medlemskap
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Florestan skrev:
Högdagrarna är rejält utbrända på flera av testbilderna; vore det ovederhäftigt i sammanhanget att använda exponeringskompensation?
Letsgodigitals tester kan jag för övrigt gott vara utan.
RG
Avslutat medlemskap
????????????????Florestan skrev:
Högdagrarna är rejält utbrända på flera av testbilderna; vore det ovederhäftigt i sammanhanget att använda exponeringskompensation?
Letsgodigitals tester kan jag för övrigt gott vara utan.
vart nog för många frågetecken på andra och kommer inte åt redigera.
Florestan
Avslutat medlemskap
Ja, men så vad var det då du undrade över?Robin Gyllander skrev:
????????????????
vart nog för många frågetecken på andra och kommer inte åt redigera.
RG
Avslutat medlemskap
Det verkade som du svarade någon. Trodde du hamnade i fel tråd. Finns ju en d60 reviev tråd.Florestan skrev:
Ja, men så vad var det då du undrade över?
Florestan
Avslutat medlemskap
Helt rätt, Robin, jag svarade i fel tråd.Robin Gyllander skrev:
Det verkade som du svarade någon. Trodde du hamnade i fel tråd. Finns ju en d60 reviev tråd.
Vad jag ville säga i rätt tråd var att man sannolikt kan åstadkomma bättre bilder än vad testbilderna låter en ana.
ondjultomte
Aktiv medlem
specman skrev:
Är lite sugen på Nikon D60. Är det en bra kamera och kan ni rekomendera den? finns det något annan man kan ha ögonen på kanske? runt 6000:- klassen...
Mvh// Patrik
Ja, du bör definitivt gå och prova en SONY A200.
RG
Avslutat medlemskap
450D den har liev view <3specman skrev:
.skriv gärna in fler tips om ni har
Zotamedu
Aktiv medlem
Testa alla kamerorna i instegsklassen. Det finns ett gäng och alla är lika bra om man inte är ute efter väldigt specifika funktioner. Mitt standardsvar på dessa frågor är att åka till närmsta fotoaffär och klämma lite på de olika kamerorna i din prisklass och sen välja den som ligger bäst i handen.
RG
Avslutat medlemskap
Har du en mall för svar på dessa frågor??Zotamedu skrev:
Testa alla kamerorna i instegsklassen. Det finns ett gäng och alla är lika bra om man inte är ute efter väldigt specifika funktioner. Mitt standardsvar på dessa frågor är att åka till närmsta fotoaffär och klämma lite på de olika kamerorna i din prisklass och sen välja den som ligger bäst i handen.
RG
Avslutat medlemskap
Alla kamerorna har väl inte kommit ut??specman skrev:
Därför tänkte jag ha några alternativ som jag kunde fråga efter.
Zotamedu
Aktiv medlem
Ja. Den ligger i en textfil som jag kopierar och klistrat in. Lättare så än att skriva samma sak tre gånger om dag.Robin Gyllander skrev:
Har du en mall för svar på dessa frågor??