Annons

Systemkamerabudget på 4000kr

Produkter
(logga in för att koppla)

jockez

Medlem
Är helt ny inom området men har fått för mig att köpa en systemkamera. Vill kunna ta fina bilder men även kunna jobba lite med dem i efterhand över datorn.

Budgeten ligger på runt 2-4000 kr.
Är som sagt ny inom området så man kanske kan klara sig på denna budjet tills man lärt sig lite mer?

Har ni några tips?

All hjälp uppskattas.
 
Du hittar ingen ny systemkamera till det priset. Titta på prisjakt.se, så får du se.

Begagnat kan det gå fint, titta efter Canon 350D/400D, eller Nikon D40/D50, till exempel.

Per.
 
Tycker du ska leta efter en begagnad CANON 400D som nämndes.

Har haft en sådan och den är riktigt bra, samt liten och smidig
om du uppskattar det.

Det är en bra första kamera som ger utmärkt kvalitèt på bilderna.
Du får en kamera som passar utmärkt både för nybörjare och lite mer avancerade användare, med andra ord en kamera du kan växa med.

350D finns ju också, men skärmen är katastrof, haft en sådan också.

Lycka till.

MVH Julle.
 
Tack för svaren!
Har kollat runt och funderar kring Nikon D40, Nikon D60, Canon EOS 1000D, eller Canon EOS 350D.

Priset ligger ju ungefärligt på samma nivå.
Vilken hade ni satsat på om ni skulle ha en första kamera av dessa? Ska läsa in mig mer, men förlsag om vad och varför uppskattas..
 
Tack för svaren!
Har kollat runt och funderar kring Nikon D40, Nikon D60, Canon EOS 1000D, eller Canon EOS 350D.

Priset ligger ju ungefärligt på samma nivå.
Vilken hade ni satsat på om ni skulle ha en första kamera av dessa? Ska läsa in mig mer, men förlsag om vad och varför uppskattas..

Det spelar nog ingen större roll vilken du väljer i samma prisklass, men D60 och 1000D borde vara dyrare, eftersom de är nyare.
 
Tack för svaren, då vet jag i vartfall vad jag ska leta efter..
Priserna på systemkameror verkar ju stå sig relativt bra om man lägger ut lite mer än 4000kr så.. tack
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.