Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Synpunkter på DHS

Produkter
(logga in för att koppla)
nonno skrev:
Risken för dåligt bemötande i trådarna är ju mycket tydlig och uppenbar. Du har ju själv bett om ursäkt för hur du bemött folk. Och jag har läst i blogg-inlägg att folk drar sig för för att skriva.
Nu måste jag ägna min tid till annat. Har ni fler frågor, får ni vänta till senare. :)
/Nonno

Du missade poängen. Det handlade inte om huruvida FS är ett trevligt forum eller inte (fotosidan.se forum är snarare recenserat som ett städat forum f.ö). Så jag har svårt att se skillnaden att man inte får säga "..många där ute.." men "..att folk drar..".

I min blogg Måla med ljus har jag skrivit ned några tankar och funderingar om DHS. I det första inlägget "Elitistiskt tänkande och Den Högre Skolan..." så ställer jag frågan om DHS ska knoppas av från Fotosidan eller inte och i det andra inlägget "Jag kommer från mörker till ljus..." ironerar jag över slutna sällskap.

Elitistiskt tänkande och Den Högre Skolan... publicerad 2007-10-22 09:00
http://www.fotosidan.se/blogs/chasid/12007.htm
Jag kommer från mörker till ljus... publicerad2007-11-12 13:10
http://www.fotosidan.se/blogs/chasid/12792.htm

//Chasid

Re: Re: Re: Ett ögonblick herr redaktör

Artificiell skrev:
Då infinner sig frågan vad vi andra utan självrespekt ska göra?
U

Du bestämmer helt och fullt hur du ska agera! Men jag tycker ändå att Ulf Fågelhammar ska ha full respekt för sitt agerande, jag hade gjort samma sak!
//Chasid

Re: Re: Re: Re: Ett ögonblick herr redaktör

Chasid skrev:
Du bestämmer helt och fullt hur du ska agera! Men jag tycker ändå att Ulf Fågelhammar ska ha full respekt för sitt agerande, jag hade gjort samma sak!
//Chasid
Som ett alternativ till slagord skulle du kanske kunna förklara varför?
U

Re: Re: Re: Re: Re: Ett ögonblick herr redaktör

Artificiell skrev:
Som ett alternativ till slagord skulle du kanske kunna förklara varför?
U

Man ska lämna ett sjunkande skepp i tid! Ps: Läs min blogg så får du svaret du söker!
Mvh//Chasid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ett ögonblick herr redaktör

Chasid skrev:
Man ska lämna ett sjunkande skepp i tid! Ps: Läs min blogg så får du svaret du söker!
Mvh//Chasid
Så nu vet man att man varken har Ulf F:s eller Mikael G:s respekt, jaha.

Personligen har jag lite svårt att se vilka genomgripande förändringar som genomförts på DHS från det att mr urbano var positiv till DHS tills som nu där han uppmanar alla med självrespekt att lämna DHS. Vore kul om mr urbano klargjorde detta för en som inte begriper? Om det bara grundar sig på de av Ulf B gjorda smärre misstagen så må jag tycka att det kanske är att överreagera en smula.

Det var hett idag. Nu skall väl alla äta lite middag gissar jag.

För att summera lite. DHS är i sin linda. Vi hör kritiken. Inget är skrivet i sten. Vi lyssnar på er här och på vår egen magkänsla. Förhoppningsvis så blir det bra i slutändan.

Fundera lite på mitt förslag om att skapa hedersbetygelser för de inom intressegruppen som svar på mellan-dhs.

Galleri FS verkar bli en kul sak också.

elmfeldt skrev:
Det var hett idag. Nu skall väl alla äta lite middag gissar jag.

För att summera lite. DHS är i sin linda. Vi hör kritiken. Inget är skrivet i sten. Vi lyssnar på er här och på vår egen magkänsla. Förhoppningsvis så blir det bra i slutändan.

Fundera lite på mitt förslag om att skapa hedersbetygelser för de inom intressegruppen som svar på mellan-dhs.

Galleri FS verkar bli en kul sak också.

För att du inte bara ska få negativ respons så vill jag ge dig lite positiv respons också. Galleri FS är både en bra och kul idé! Men DHS kommer tyvärr att bli en kompisklubb...
Mvh//Chasid

För min egen del struntar jag blankt i om DHS är eller kommer att bli en kompisklubb. Jag har lagt en bevakning på Nya bilder i poolen och hittills har det inneburit att jag hunnit kolla på de flesta. Ett behagligt lugnt bildflöde. De flesta av bilderna är kanske inte direkt i min egen genre, men jag får i alla fall se en hel del bilder jag annars inte skulle hittat till. Flödet i bildkritikpoolen är alldeles för snabbt för min del. Jag orkar helt enkelt inte bläddra igenom sida efter sida med tumnagelbilder av den klass jag själv har på mina bilder. Tämligen mediokra alltså. Det är trots allt betydligt tätare mellan de bilder jag verkligen tycker om i DHS-poolen än i övriga bildpooler. Dessutom är det trevligt att se så mycket svartvitt!

WFS) (Graylingman skrev:
För min egen del struntar jag blankt i om DHS är eller kommer att bli en kompisklubb. Jag har lagt en bevakning på Nya bilder i poolen och hittills har det inneburit att jag hunnit kolla på de flesta. Ett behagligt lugnt bildflöde. De flesta av bilderna är kanske inte direkt i min egen genre, men jag får i alla fall se en hel del bilder jag annars inte skulle hittat till. Flödet i bildkritikpoolen är alldeles för snabbt för min del. Jag orkar helt enkelt inte bläddra igenom sida efter sida med tumnagelbilder av den klass jag själv har på mina bilder. Tämligen mediokra alltså. Det är trots allt betydligt tätare mellan de bilder jag verkligen tycker om i DHS-poolen än i övriga bildpooler. Dessutom är det trevligt att se så mycket svartvitt!

Här får du en länk till en bra bildsida, titta och njut!
http://www.altphotos.com/
Mvh//Chasid

skrev:
Flödet i bildkritikpoolen är alldeles för snabbt för min del. Jag orkar helt enkelt inte bläddra igenom sida efter sida med tumnagelbilder av den klass jag själv har på mina bilder.

Ett tips till alla som vill slippa se "det mest mediokra" är att gå in sökformuläret och kryssa för favoriter. Och eller välja fotograftyp, din/dina kategorier och ett lämpligt antal dagar bakåt i tiden.

Du får en sida med bilder i just din/dina kategori(er), av amatör eller yrkes/frilansplåtare.
Med kategorierna slipper du det du inte vill se...

Detta är suveränt om man vill gallra kraftigt i mängden bilder som ramlar in. DHS o FS-galleriet ser jag som "experiment", (DHS framförallt), och ovan nämnda är som jag ser det, det ultimata och primära verktyget att hitta godbitar och/eller bilder i motivkategorier som intressar just dig.

lottawe skrev:
Skitbra!

Men du.. Är det inte väldans mycket s/v och rätt lite natur där?;)

Mycket s/v är det och det gillar jag! Det finns faktiskt en del naturbilder, men bilder på söta hundar och katter lyser med sin frånvaro!
Mvh//Chasid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ett ögonblick herr redaktör

Chasid skrev:
Mvh//Chasid
Orkar faktiskt inte läsa din blogg. Är det något vettigt du vill ha sagt som du vill att jag läser får du skriva här i tråden eller mejla mig.
U

Chasid skrev:
Mycket s/v är det och det gillar jag! Det finns faktiskt en del naturbilder, men bilder på söta hundar och katter lyser med sin frånvaro!
Mvh//Chasid
Så även i dhs samt andra grupper bortsett från tam/husdjur. Tänk innan det när allt faktiskt hamnade i bildkritik;)

Altphotos är bra och jag gillar mycket där, så frågan ställde jag inte för att jag saknade något utan mer ironiskt med smileyn p.g.a. det där med likriktning som nämnts genom alla trådar här om dhs och senast i em. Det som jag inte riktigt förstått och väntar på att få förklarat vad som menas med.

http://www.fotosidan.se/pools/view/5155.htm?days=7

EDIT: Lade in hela citatet i stället för bara bit av.

Senast ändrad:
Artificiell skrev:
Gissar att jag får kompromissa och följa min inre kompass. Och i detta fall handlar det om breddning. Men det tar tid. En tid som vissa inte verkar vilja acceptera. Varför?

Jag har gott om tid, är väl en spoling jämfört med de fleta debattörer här.

Det som jag och Nonno försökte förklara var varför vi anar att tid allena inte kommer att ordna upp skevheten på ett framgångsrikt sätt, men det var ingen som ritkigt ville bemöta de funderingarna seriöst. I stället ramlade vi tillbaks på att alla som vill diskutera eller framföra tankar kring hur DHS utvecklas (inte avvecklas!) bara är missundsamma, avundjsuka gnällspikar, som bedriver "subversiv verksamhet".

Lite coolt, känner mig som Che Guevara!

Per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar