alf109 skrev:
Att det finns en del personer med en relativt stor informell makt som lobbar hårt mot DHS av olika anledningar tycker jag är subversiv verksamhet. Och om jag fick bestämma skulle de inte behöva lämna FS självmant. Jag menar nu inte de som "bara" markerar att de tycker grejjen är fel av olika anledningar och skriver i dessa trådar, utan de som mer aktivt bedriver verksamhet i syfte att i möjligaste mån på olika sätt förtala eller förstöra idén.
Kommentarer kritik & skriverier i alla dess former verkar ju viktigare än "BILDEN" härinne nuförtiden så varför inte ...
Oooootroooligt braaa!
Vaddå? Jo att inte såna som du får chansen att bestämma vilka som ska få dojjan här på FS förstås!
Kan du utveckla dina tankar lite närmare, Alf?
Känner mig träffad eftersom jag själv känner mig mer som en "katalysator" än en medlem med tonvis av bra? ideér och reformer i ryggsäcken. Önskar istället se de mer övergripande sammanhangen och mekanismerna om jag säger så.
Teknikaliteter är inte alls min påse. DHS och ett gäng andra konstiga infall är nåt helt annat och då blir jag engagerad. Klart mandrom reagerar på snedspår som sabbar och söndrar den här trevliga sidan.
Jaså Affe, du accepterar "de som "bara" markerar att de tycker grejjen är fel av olika anledningar ..." men tycker att de som mer aktivt motverkar och visar att dom inte gillar ideén med ex-vis DHS bör få kicken från fotosidan?
Varför inte gilla läget med ett forum där folk får tycka illa vara och säga sin mening om dom vill det. Nej, du ska bestämma nivån på de argument du ska argumentera mot? Tuggmotståndet ska va så där lagom, så där hanterbart för dig liksom.Låter det korkat i Sverige år 2007? Svar ja - Jag tycker det!
(Grundlagsskyddat & självklart sure men inte här på fotosidan tydligen. Iaf inte om du fick som du ville - På en sida för fotografer dessutom? Rullgardin?)
Odemokratiska & maktfullkomliga metoder klär inte oss fotografer - och inga andra heller för den delen!
Till er -de få och som syns mest- Ni som försvarar DHS in absurdum, tänk till istället! "Inte en siffra rätt!"
Kaviteterna i det här garnityret är fler än de svarta tangenterna på en större Steinwayflygel vilket inte vill säga lite..
Hade "F/S HÖGA" varit en "riktig" skuta så hade den knappast hamnat på nåt varv för restaurering å underhåll - Lloyds hade inte tagit med tång i den ens.
DEN HADE HUGGITS UPP OCH SKROTATS - RIP!
Löjligt att öht försvara det undermåliga bygge som DHS är MEN jag tycker ändå -till skillnad från dig Alf- att ni som framhärdar ska ha rätten och möjligheten att kunna framföra era åsikter såklart.
Bonus & stilpoäng till dig å några till för "Underhållningsfaktorn" som är mycket hög liksom uppfinningsrikedomen (C;=
Tyvärr o medaljens baksida; Just nu ligger foto-älskare, konstnärer och andra fotosidan-lovers och vrider sig i hulkande & konvulsiva paroxysmer ungefär.
Jovisst, en helt annan sak förstås men "Gråt inte Georg" för människan har en förunderlig förmåga att återhämta sig - Bara eländet kunde ta slut nån gång?
Åhåjaja - Ser man till medlemmarnas och fotosidans bästa så är det nog DHS -i sig- som är det riktigt "subversiva" i den här soppan?
Själva upplägget är så omstörtande så infernaliskt utstuderat att vän av ordning, lugn och ro bara häpnar. Som klippt o skuret för osämja, konflikter och KAOS!
Det skrevs nåstans om den tystnad som ingen vet något om? Oki, må så vara men hur vindarna blåser -här på fotosidan- råder det väl inga som helst tvivel? Näämen sedär, välkommen till fotosidan, tant GUDRUN!
"-Det är aldrig för sent att ge upp"
En ganska fair deal även för "Skolans" arkitekter & påhejare. Alla gör vi fel ibland - Det hände även mig en gång (C;=
Fridens liljor & trumpeter
JANNE
ps. Till er därute; Skriv gärna ett trevligt hått-mail till mig, vore kul å få ett.
[email protected] ds.