Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sveriges vanligaste fågel, suddmesen

Produkter
(logga in för att koppla)
Skoj tråd! De små rackarna tenderar ju att flytta på sig precis innan man trycker av...

//Stefan

Bilagor

• skata.jpg
    skata.jpg
    14.1 KB · Visningar: 3,517
Gränsfall

Bestämning av "suddmes" och "JustGoneBird" är svår. Jag undrar var gränsen egentligen går och vad ska man tänka på vid bestämningen? Detta kallar jag en "Suddmes" men med klara karaktärer också av en "JustGoneBird" men jag vet inte om det är riktigt rätt.

Bilagor

• img_1891.jpg
    img_1891.jpg
    57.3 KB · Visningar: 3,431
Även kräldjur

Vem sa att sköldpaddor är långsamma? Har inte fåglarna utvecklats från kräldjuren?

Bilagor

• img_4649.jpg
    img_4649.jpg
    37.8 KB · Visningar: 3,030
Kul tråd!

Jag har faktiskt skapat ett album med misslyckade fågelbilder,där bl,a suddmesen är representerad.Tycker fler kan göra det så man får garva lite åt andras missar.

tomasandersson skrev:
Suddmesar i all ära, men jag väntar fortfarande på den första suddmåsen. Mina egna har flytt hårddisken...

Har heller nästan inget `sudd´ kvar hårddisken men denna suddtrut fanns i en hörna.

Bilagor

• dsc_0137.jpeg.jpg
    dsc_0137.jpeg.jpg
    67.3 KB · Visningar: 2,960
ANNONS