Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sveriges vanligaste fågel, suddmesen

Produkter
(logga in för att koppla)
Hehe, tyvärr har jag inga suddiga fågelbilder, alla är knivskarpa.

Men kan bidra med en ändå: Troligen snösiska.

//Benny

Bilagor

• Resize of IMG_3575.jpg
    Resize of IMG_3575.jpg
    26 KB · Visningar: 1,537
Suddkondor

Och här försöker man fota lite superintressanta ökenklippor, så kommer nåt flygfä i vägen... :)

Bilagor

• suddkondor-1.jpg
    suddkondor-1.jpg
    238.4 KB · Visningar: 108
Stor suddmes i kvällssol. Den stora suddmesen förekommer på fler bilder. Aktiviteten objektivslungning var under övervägande denna dag. Men lämpligt vattendrag för verksamheten ifråga låg något avlägset.

Bilagor

• Suddmes.jpg
    Suddmes.jpg
    144.1 KB · Visningar: 116
Suddmes eh.. suddmås menar jag

som nästan skymde myggan som jag höll på att fotografera. Som tur var så klarade myggan sig med en hårsmån :)

Bilagor

• F36A7942_DxO_r800.jpg
    F36A7942_DxO_r800.jpg
    49.6 KB · Visningar: 72
Kul tråd!

Här är en stor grå suddmes, lappugglehonan! Bilden är inte så mycket beskuren, men högt ISO.
Situationen var lite obehaglig då jag inte visste var hon var. Helt plötsligt morrade det till till höger om mig, och jag hann precis vända mig om och få in henne i sökaren när hon plötsligt attackerade mig! Jag hann ducka åt sidan så jag klarade mig, hon ville bara markera.

Bilagor

• BE9Q4229-2.jpg
    BE9Q4229-2.jpg
    414.3 KB · Visningar: 78
Oj, har inte öppnat tråden förrän nu. Jag trodde rubriken syftade på mesiga suddare som inte kan skiljas från sina (suddiga?) bilder. Men den handlar om fåglar på riktigt. Tyvärr har jag inga bidrag inne för tillfället eftersom de suddats från datorn redan. Men det lär dyka upp nya suddiga mesar vad det lider. :)

Om nu någon tycker att sudd-flygarna borde kasta sig i sjön så kan jag intyga att det är precis vad de gör. Suddsländorna i vart fall, till och med vattenstänken blir suddiga :(
Erik

Bilagor

• F36A9367_DxO_800.jpg
    F36A9367_DxO_800.jpg
    79.8 KB · Visningar: 34
Suddpelikan

Eftersom jag är ganska nyligen hemkommen från Kenya har jag fått uppleva väldigt många suddiga djur där nere. Här är en suddpelikan från Lake Naivasha.

Bilagor

• SuddPelikan.jpg
    SuddPelikan.jpg
    51 KB · Visningar: 52
Suddhavsörn

Även denna, suddhavsörnen, är från Lake Naivasha.

Bilagor

• SuddHavsÖrn.jpg
    SuddHavsÖrn.jpg
    66 KB · Visningar: 61
Suddsvans

Hittade denna tråden först idag, tyvärr, för sällan har jag skrattat så mycket på Fotosidan som nu :D
Här kommer ett bidrag från igår, trots mängden sidensvansar i träden så är de tydligt mycket svårt att få en skarp bild på ens en enda (jo, jag har faktiskt fått några efter detta), mest på grund av att ljuset sög och tiden blev för lång.
Swoosh, sa det.

Bilagor

• suddsidensvans.jpg
    suddsidensvans.jpg
    77.5 KB · Visningar: 50
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar