Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sverigeresan2 ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har varit bortrest nu igen, men jag hann få iväg Bosse till Lena innan jag åkte i fredags i alla fall.

För säkerhets skull gjorde jag några små hål i paketet så att han skulle kunna andas och stoppade med en blåbärsmuffins som färdkost. Den var stor nog att räcka till två personer, och jag förmanade honom strängt att spara halva till Lena. Hoppas att han för en gångs skull har kunnat sköta sig!

Det var kul att ha honom här, men frustrerande också. Det första han gjorde var ju att sätta i sig mina vaktelägg, som skulle vara till en fin middag för ett par kompisar... Men vad gör man? Man kan ju inte gärna bli arg på honom, trots allt. Han är ju så charmig när han sätter den sidan till!

Bilder då? Jodå, det blev ett par stycken. Jag skall välja ut en favorit och kommer nog att lägga upp den inom ett par dagar.
 
Hej!
Bra att du hann få iväg honom redan i fredags!
Du verkar ta väl hand om honom också, blåbärsmuffin o allt?!

Jag har lagt in dig i forumet nu, så du kan ladda upp din bild när som helst!

Ha det bra!

/M
 
Hej!
det känns som jag har hamnat i en kinkig situation......
När Bosse kom till Andreas de.4:e räknade jag ut att han skulle vara hos mig i god tid innan jag åkte iväg den 26:e. Därför sa jag lite "njae" till Maria. Tydligen tog det tid innan han kom till Tom som så himla snällt ringde mig på torsdagskvällen.Vi kom överens om att det var nu ingen brådska innan Bosse kom till mig.
Nu anländer han till mig på måndag troligtvis och jag som inte kan hämta honom på måndag och åker dessutom till Sthlm på tisdagsmorgon.
Vad ska jag göra :-((
har sett fram emot detta att han ska komma och så kommer han precis den enda veckan när jag för en gång skull är bortrest!!!!
Kan vi invänta att jag kommer tillbaka?? skickar honom på tisdagen i kommande vecka.
Jag skulle ju egentligen varit snabb och inte haft honom länge ju!!
Vill inte fota honom i Sthlm utan här hemma.
Hur ska jag göra??
Hoppas nu att han inte ätit upp blåbärsmuffisarna för dom vill jag smaka på.
// Lena
 
precis så var det för mig med lena. jag var kameralös en vecka och precis då kom bosse. när jag fick min kamera så behöll jag bosse en dag bara och tog mina bilder, så man kan ju försöka att inte dra ut på det extra =)
 
Hej o hå!!!
Här går det undan,)
Bosse kom till mig idag och det funkade med fotandet så nu är han faktiskt klar här hos mig.
Bosse hittade en kompis här i Viken som ni sen ska få se.
Han far runt här i lägenhetn som en liten vilde, trodde han skulle bli lugnare efter midagen men icke!!
Tom! du ska inte tro att han sparade någon muffins till mig inte.....
Där låg han och smålog lite förläget bland dom tomma pappersformarna.
Nu ska Bosse få ut och flyga imorgon, han ska få sitta i mitt knä hela vägen och han tjattrar inte om något annat. Han är så glad att han ska få sitta inne i planet denna gången, inte behöva frysa i någon påse.
Väl kommen imorgon till Sthlm får våra vägar skiljas åt och han far till Helena i Linköping.
Bosse sitter nu i fotöljen och hälsar till alla!

//Lena
 
hallå hallå nu ser jag fram imot att bosse ska komma ska bli kul!.. väntar han kanske imorgon då efter som atthan inte änn kommit fram.. tack tack... återkommer med raport... //helena
 
Framme...

Hej alla Mina tidigare föräldrar....

Nu har jag ÄNTLIGEN kommit fram till Helena och hennes barn.. men vet ni vad??? de har ju katter... Oj oj oj gissa om jag hade kul med dem två med... Resan har gått bra från viken och lena.. Talade om för Helena och hennes familj lite om vad som skett på min vecka där och oj oj oj jag har haft det skojigt.. Tack Lena....*ler*

Jo som jag har sagt så har jag kommit fram iaf, det var lite tröttsamt för jag fick ligga en natt på posen igen, men vet ni vad?? det var ett Godis hus så jag har nog fått i mig lite gott... *ler* jag kommer nog at få borsta mina tänder väl ikväll.... När jag kommer hem till helena så kommer katterna och barnen och möter mig i dörren... Ja man skulle tro det var vakt katter men efter att de sniffat lite på mig här och där så fick jag lov at börja busa med barnen... Jag har fått mat på min första dag här.. Helena lagade en god gryta och ris till det!. Mjölk för att hålla tänderna i skick....
Nu har jag krypit upp till sängs, jag e trött ... Lutar mig tillbax och slumrar lite.....

Tack för att Bosse fått chansen att komma fram!. I lpkg är det i skrivande stund kyligt.. mjligtvis +1-2 grader ute så det var kallt ... Bifogar en liten bild på den sovande gossen i sängen i de mjuka kuddarna!....

// MvH Helena
 

Bilagor

  • bosse.jpg
    bosse.jpg
    10.6 KB · Visningar: 472
Örgel

Lade just ut Bosse-bilden, men lyckades taffla till det så att jag bifogade fel bildfil.

Eftersom jag inte är betalande medlem kommer det tyvärr att ta fyra dagar innan jag kan lägga upp rätt bild. Men nu har jag fått ordning på Bosses egen beskrivning och allt, så nu är det bara att hålla ut till på tisdag och göra ett nytt försök...
 
Ledsen Tom, det verkade inte fungera...
Fick texten "Bilden finns ej med i denna pool" på min skärm...

Men jag kollade in bilden genom ditt album, najs!
 
Ja, det verkade funka lite intermittent för mig, och jag begrep inte varför. Till slut trodde jag dock att det berodde på att bilden inte gick att nå medan databasen uppdaterades eller nåt. (Jag bytte ut bildfilen mot en mörkare variant och gjorde några andra småjusteringar.)

Skumt! Men, men... Bra att ni ordnade fram en fungerande länk hur som helst!
 
Hej alla glada!

Tänkte bara höra mig för om Bosse är på väg eller om han trivs allt för bra där nere i södern? Sen så tänkte jag höra om vart du skickade honom Helena? Umeå eller Kåge?
 
Hello....

Man kan även hitta albument genom att trycka:
Bilder>bildpooler>Bosses resa

Det är väl det enklaste sättet skulle jag tro, så slipper man det här med länkar som har blivit fel och så vidare!

Sofia:
Din adress är nu skickad o Bosse reser i dagarna!

Hoppas ni alla har det bra!

/Mange
 
Vännen skrev:
Hej alla glada!

Tänkte bara höra mig för om Bosse är på väg eller om han trivs allt för bra där nere i södern? Sen så tänkte jag höra om vart du skickade honom Helena? Umeå eller Kåge?

Hrej Sofia.. Bosse han har blivit skickad till dig!.. jag e himskt lissen att jag nte hört av mig tidigare.. haft lite strul!... men nu så.. Han e på g till KÅGE... så nu et du!. blev skickad igår Tisdag!.. ledsen att det tog tid!... Ha det bra jg kommer under dagen lkägga upp om hans besök här och has bild i poolen. så det blir bara att titta!.....//Helena
 
Hej alla!

Hej alla!
Här kommer en hälsning ifrån Bosse!


Hej!
Nu har jag äntligen anlänt till Kåge, det regnar här och allt är grått och disigt. Idag är familjens städdag och jag har smitit undan med dom andra mjukisdjuren som finns i huset för att slippa städa. Och tro mig här i huset är vi många mjukisdjur, för Mamman i familjen jobbar som dagmamma. Ikväll ska vi ha familjekväll med film och godis, sen i morgon ska jag få följa sofia och Daniel till Norsjö på inflyttningsfest. :) Jag kommer nog att lämna familjen lundström på måndag beroende på om bilderna blivit bra.

Många kramar från blöta, trötta men glada Bosse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.