Annons

Svensk manual till 300d

Produkter
(logga in för att koppla)
Skojar du? Har du inte köpt kameran och fått med manualen? Scanna den tar ju evighet..en liten bok på sådär en 140 sidor..

Om du söker i forumet hittar du den, vet att detta har vatt uppe en massa ggr.
 
Det följde med en på svenska när jag köpte min 300D. Jag inbillar mig att Canon säljer handböcker och annan literatur som reservdelar. En lokal fotohandlare kan säkert hjälpa dig.
 
Ta inte illa upp det finns folk därute som gillar att scanna...

Jag väntar på min kamera (som inte kommer ifrån Sverige) och ville bara ha lite litratur att läsa i väntans tider.

Jag förstår inte varför manualen är gratis i vissa länder och kostar pengar i andra.
Så därför tänkte jag att man kan ju alltid fråga.
 
Manualen kostar i Sverige för att den bara säljs tillsammans med drivrutiner och programvara. Priset är ca 450 kr och borde kunna gå att beställa från din lokala kamerahandlare!

/Jon, som är lokal kamerahandlare
 
Manual till EOS 300D

Jag har ett komplett exemplar av manualen och programvaran + Svenska elements 2 som du får köpa av mig eller om du kan fixa en Svensk manual till Canon PowerShot A70 så byter vi manualer hör av dig till [email protected] om du är intresserad
/Leo
 
Med tanke på den hysteri som bryter ut så fort någon på fotosidan hittar något av sina alster någon annanstans på nätet, eller i tryck, kanske man kunde förvänta sig samma respekt för en, som jag förmodar, copyrightskyddad trycksak...
 
Eller är det så att canon vill minska parralellimporten...

Eller är det så att kamera handlarna vill ha ett marginalhöjande effekt för de kameror som de inte säler..
De tjänar ju nästan 150 kronor i TB på varje manualkit de säljer.. Inte föraktliga summor....

*Jonas som jobbar i en bransch där parralellimporen är minst lika stor men tillverkarna lägger svensk manualk på sina hemsidor*

Men om det nu är så att programvaran kostar... Varför gör inte Canons svenska som Canon Canada och lägger ut dem i PDF på nätet???

Det fattar jag inte.....

Det gör ju att man börjar misstänka ovanstående....
 
Ja de e ju synd att det är en engelsk version av manualen som ligger på skivan som följer med kameran.. även om den är köpt i sverige.

Tror jag ska göra en egen svensk o lägga ut på nätet :)
 
Det är klart att kamerahandlarna gör pengar på att sälja Svenska manualer jag beställde min från Expertbutiken i Fagersta och dom tog hutlösa 700:- för den. När jag inte fick någon kamera levererad från DigiCom vart jag tvungen att köpa en från butik därav en extra manual. Inte nog med det när jag föreslog Expert i Fagersta att dom kunde behålla ena manualen och dra av priset på kamerapaketet så gick dom inte med på det så jag köpte kameran i Borlänge istället dom var även 500:- billigare på kameran.

/Leo
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.