Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt misstag. Jag kan inte canon i huvudet så vid en närmare kontroll så var det en Canon EOS 60D Kit med 18-135mm IS USM för 6221 kr den 3 jan 2013
 
Håller tummarna för Piggsvin som gärna får ge info om hur det går.

Jag håller er såklart uppdaterade. Men bör jag föreslå paypal för betalning? finns det någon ordentlig säkerhet ifall det skulle visa sig vara en bluff? eller bör jag föreslå något annat betalsätt? hoppas ni ursäktar min nybörjarnivå på allt det här, 6900:- är ganska mycket pengar för mig och vill verkligen vara säker!
 
Nu måste jag faktiskt meddela er om att jag har mottagit ett kolli nr på min produkt.
nu hoppas jag bara att det är ett objektiv i paketet men det misstror jag faktiskt inte för tillfället.

pårningshistorik
2013-01-15 02:09 CHEK LAP KOK 300, HK In transit
2013-01-14 23:55 TSUEN WAN 230, HK Left FedEx origin facility
2013-01-14 22:27 Shipment information sent to FedEx
2013-01-14 21:51 TSUEN WAN 230, HK Picked up

verkar som det skickas från Hong kong va??

idag är det den 15/1 och jag betalade den 4/1, dom tog emot mina pengar den 7/1 (inte den 6 som jag skrev tidigare, en typo av mig)

jag håller tummarna, båda två stenhårt.

MEN jag är fortfarande inte helt 100 på detta företag då jag lyckades luska fram att en del av produkterna har sålts till LÄGRE än vad grossisterna betalar i INKÖP.. tycker det säger en del. men jag har faktiskt begärt ett tillbakadragande av mitt omdömme på tradera då det inte återspeglar det som nu har skett i ärendet.
Nackdelen med ett tillbakadragande är att jag kan inte lämna ett nytt omdömme.
 
En Canon D60 alltså. Då är det nog fejk garanterat för nån sån finns ju inte ;)

Jodå! I början av seklet kom Canon D60 som en ersättare för D30 med 6 resp 3mp. D60 hade ett plasthus som viktigaste skillnad mot efterföljaren i sin tur - 10D. Tyvärr kan ingen Canon före 300D/20D utrustas med EF-S objektiv även om sensorn är väsentligen samma storlek som Canons APS-C vilket gör dessa hus mindre intressanta.
 
Som mothugg till Peters svar vill jag bara väcka en tanke:

Låt oss säga att det är en bedragare som bara säljer i Sverige och därför vill blåsa många och kommer över tråden i FS så kan det vara värt att gå lite back på en leverens för att tysta den kritiken för att hinna blåsa andra då nu denna har hunnit få en respit på några dagar. Om nu många som följt tråden tror att det är fritt fram och beställer på en gång hinner ju han/hon få in mycket pengar nu och dra.
 
Som mothugg till Peters svar vill jag bara väcka en tanke:

Låt oss säga att det är en bedragare som bara säljer i Sverige och därför vill blåsa många och kommer över tråden i FS så kan det vara värt att gå lite back på en leverens för att tysta den kritiken för att hinna blåsa andra då nu denna har hunnit få en respit på några dagar. Om nu många som följt tråden tror att det är fritt fram och beställer på en gång hinner ju han/hon få in mycket pengar nu och dra.

Jag håller med dig, jag tror fortfarande att det är en så kallad "Phonzie scam"
produkterna säljs helt enkelt FÖR billigt för att på något sätt kunna vara lönsamt.
 
En Canon D60 alltså. Då är det nog fejk garanterat för nån sån finns ju inte ;)

Jag var tvungen när jag hade smashläge ;)
Nä, du hade inte alls smashläge, så du missade... :)

Det finns fortfarande Canon D60-kameror kvar ute. Den kom efter D30 och såldes mellan 2001 och 2002. Sedan bytte Canon beteckningar, och de efterföljande kamerorna i samma kategori kallades för 10D,20D, ..., 60D.


Edit: Fredrik var skrev snabbare än mig... :)
.
 
Jag håller med dig, jag tror fortfarande att det är en så kallad "Phonzie scam"
produkterna säljs helt enkelt FÖR billigt för att på något sätt kunna vara lönsamt.

Peter; Har du verifierat ditt kollinummer mot Fedexs sida? Dvs, inte bara följt en länk.

Är för övrigt fortfarande helt säker på att det är en scam av modell större. Jag skulle bli glad om jag har fel.
 
Om Swedbank bara hade tillåtitt att man verifierat kontoinnehavaren på deras konton så hade sånt här kunnat undvikas betydligt fler gånger än nu...! :mad:
 
Peter; Har du verifierat ditt kollinummer mot Fedexs sida? Dvs, inte bara följt en länk.

Är för övrigt fortfarande helt säker på att det är en scam av modell större. Jag skulle bli glad om jag har fel.

japp. det första jag gjorde.

jag skulle också bli otroligt glad om man har fel, riktigt trevligt att kunna handla till dessa priser.
 
Pirat?

Registrerade mig här enbart på grund av (tack vare?) detta ämne som är mycket intressant då en familjemedlem är ute efter nya kameragrejer.
Vi kommer dock inte att handla av denne säljare då det luktar lite för skumt. Även om man får varorna är jag tveksam till att det kommer att vara varor med ordentlig garanti och med köptrygghet. Med detta fibblande med var man befinner sig, och sedan varor som skickas från HongKong skriker det PIRAT!!! lång väg!! Jag har inte något generellt emot pirat. Många billga prylar kan vara minst lika bra i piratvariant, men en sofitikerad kamerautrustning? Nja, jag tror jag avstår!
 
Registrerade mig här enbart på grund av (tack vare?) detta ämne som är mycket intressant då en familjemedlem är ute efter nya kameragrejer.
Vi kommer dock inte att handla av denne säljare då det luktar lite för skumt. Även om man får varorna är jag tveksam till att det kommer att vara varor med ordentlig garanti och med köptrygghet. Med detta fibblande med var man befinner sig, och sedan varor som skickas från HongKong skriker det PIRAT!!! lång väg!! Jag har inte något generellt emot pirat. Många billga prylar kan vara minst lika bra i piratvariant, men en sofitikerad kamerautrustning? Nja, jag tror jag avstår!

när det kommer till digitalkameror och objektiv kan jag garantera dig att det inte är pirat prylar.
vi pratar inte om ett par strumpor eller en tshirt här.
 
Hmmm... Vänner som rest i dessa trakter har erbjudits teknikprylar som _garanterat_ varit pirat. Men vad vet jag...

Än så länge har jag aldrig träffat på en systemkamera med objektiv som är pirat, det krävs ändå en del för att skapa en trovärdig sådan, kompaktkameror och annat är nog inte helt omöjligt, en hel del elektronik så som mobiler är vanligt absolut, listan kan bli lång
 
Än så länge har jag aldrig träffat på en systemkamera med objektiv som är pirat, det krävs ändå en del för att skapa en trovärdig sådan, kompaktkameror och annat är nog inte helt omöjligt, en hel del elektronik så som mobiler är vanligt absolut, listan kan bli lång

Vad bra! Tack för den synpunkten! Det är ju just för att en systemkamera är så avancerad man känner att man vill ha trygghet i köpet!
Kan bara hoppas att vi är helt fel ute som misstror detta "företag" (citat beroende på att de ju inte verkar finnas regsitrerade som sådant) och att ingen blir lurad!
 
när det kommer till digitalkameror och objektiv kan jag garantera dig att det inte är pirat prylar.
vi pratar inte om ett par strumpor eller en tshirt här.

Det gick en dokumentär på teve för nått halvår sen om pirattillverkning. Då var det pirattillverkade bildelar, telefoner och kameror/optik, medicin, bekämpningsmedel, cigaretter. Vad det gällde bildelar var inte alternativdelar på biltema utan till synes originaldelar hos återförsäljaren med alla klistermärken, holgram och allt som såldes som original hos märkesverkstaden (i tron att det var original). Och på sätt är det sant att det inte är frågan om t-shirts och sockor utan bra mer komplicerad tillverkning.
Programmet sa att piratförsäljning är mer lönsamt än knarkhandeln och som slutkund är det otroligt svårt att avgöra om det är pirat bara genom att klämma på grejorna. Pirat-grejor är ju faktiskt en möjlighet och då är det kriminellt i alla fall även om det levereras saker.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.