** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite rolig (snarare ironisk) info här:

Tradera var en gång supersnabba att varna mig samt ta bort min annons, det gick på några timmar. Anledningen var att på en av de två Carl Zeiss aus Jena (Östtyska) stog det inte "Carl Zeiss" utan bara aus Jena och jag beskrev även det som "Carl Zeiss aus Jena". Motiveringen var felaktig beskrivning och de var stenhårda med det hela när jag överklagade med motiveringen "Det är ett Carl Zeiss aus Jena, det är bara så att det inte står Carl Zeiss på alla objektiven. De är identiska och såldes som Carl Zeiss aus Jena".

Det stämmer nog att de ser mellan fingrarna på just företag. Kanske har de försökringar som täcker eventuella rättegångskostnader eller liknande om det är företag inblandat?

Det måste vara ganska nya regler. Jag har köpt flera systemkameror på Tradera där enda betalningssättet var överföring till bankkonto.

Eller kanske framtida regler? Här har vi ett antal systemkameror som säljs av privatpersoner där säljaren inte erbjuder betalning via Paypal:

Ingen aning om hur nya reglerna är, men de gäller nu i alla fall. Kanske inte för analoga kameror, ingen aning var gränsen går. Kanske gäller de bara för vissa typer av grejor där bedrägerier varit vanliga.

vunnen auktion: SUPERNICE nikon D7000

Det är en minst sagt obehaglig men spännande läsning som bjuds på i forumet. Jag hittade tråden då jag efter vunnen auktion (liksom många andra här) kände att allt inte stod helt rätt till. Jag har precis som tidigare "vinnare" fått ett mejl där jag ombeds skicka in pengarna på ett swedbank-konto och därefter skall min order behandlas.... känner mig ytterst tveksam efter att plöjt igenom tråden här och hela dealen känns verkligen för bra för att vara sann. Jag kommer i alla fall avvakta innan jag betalar något. hoppas det löser sig ändå, speciellt för er som väntar på leverans!

/B

Det här med Paypal är bara BS. Jag har webshop och där har vi inte de där mystiska beloppsgränserna med Paypal. Undrar just om om Supernice har ett Business account, för då har du ingen beloppsgräns men också koll mot penningtvätt. Skickar man till Swedbank är det mycket svårare och få någon rätt om affären skulle vara oegentlig på något sätt. Supernice är smarta.

Jag har tagit bort inläggen som handlar om att samma efternamn förekommer här och på andra ställen. Innan det är klart hur det går med någonting är det onödigt att ifrågasätta på det sättet.

de har dock idag fått in några ytterligare omdömen positiva sådana. jaja vi får se helt enkelt

Det ena omdömet är skrivet av en ny användare.
Det andra omdömet ser mer normalt ut...förutom det att hen fick en D600 för 5 000:- (33%) under bästa pris på prisjakt. Om det visar sig att det här är på riktigt så har några gjort sitt livs kameraaffär. :)

Btw, man kan nog utgå från att supernice läser denna tråd.

Det andra omdömet ser mer normalt ut...förutom det att hen fick en D600 för 5 000:- (33%) under bästa pris på prisjakt. Om det visar sig att det här är på riktigt så har några gjort sitt livs kameraaffär. :)

man får nog räkna med att många användare skapar en profil och budar för första gången när det kommer upp såna här produkter till fantastiska priser, därav är det inget onormalt i det specifika faktum att många är helt nya på tradera

Det är t o m 33% AV bästa priset på prisjakt (ca 15000:)! Lite väl bra?

Det är t o m 33% AV bästa priset på prisjakt (ca 15000:)! Lite väl bra?

om man skall se det ur ett annat perspektiv så är det faktum att det är en auktion och efterfrågan styr vad priset blir utan ett reservationspris. Det kunde lika väl blivit så att om fler var intresserade så hamnar priset över vad inköpspriset är på kameran. Dock har man satt det ur spel genom att auktionera ut väldigt mycket prylar vid ett och samma tillfälle till utropspriset 1 krona.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar