Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Och lågvärde vad gäller tulldeklaration är väl ändå inte 1300 kr utan 300. Moms ska betalas från första kronan! Vi kan nog lugnt utgå ifrån att detta är en utarbetad plan och med formuleringe i Tradera-annonserna att tull och moms inte behöver betalas.

Nej vid ett sammanlagt värde som understiger 1300 kr är det tullfritt. Moms är en annan sak som ska betalas på alla varor enligt tullverkets hemsida. Men om värdet är under 1300 kr tas normalt ingen moms ut vad jag vet.

http://www.tullverket.se/innehallao...dutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html
 
Jamen se där ja! Tullfritt upp till 1300 stämmer ju! Helt fel av mig alltså!

Nu överstiger ju alla varor det handlar om här det med råge i vilket fall. Någon postade i tråden att varuvärdet var satt till $30 eller liknande. Detta för att helt slinka undan moms och hela bibban. För det är ju momsen som är den stora kostnaden. (I alla fall på de prylar jag brukar köpa där tullen bara handlar om 3-6% och momsen på sina vanliga 25%)
 
Det är nåstan lite högt, från Hong Kong brukar det stå "Value: 5$" oavsett om det är något för 1000$ eller 0.01$. Detta sker oavsett vad man säger till säljaren och jag och ett par kompisar kom fram till att det måste sitta någon på postkontoret i Hong Kong som fyller i detta.

Dock inte så bra om paketet kommer bort med tanke på försäkringar och liknande.
 
Det är nåstan lite högt, från Hong Kong brukar det stå "Value: 5$" oavsett om det är något för 1000$ eller 0.01$. Detta sker oavsett vad man säger till säljaren och jag och ett par kompisar kom fram till att det måste sitta någon på postkontoret i Hong Kong som fyller i detta.

Dock inte så bra om paketet kommer bort med tanke på försäkringar och liknande.

Det är alltid originalfakturan ifrån det exporterade bolaget som är underlag för en exportdeklaration, inte något postkontor eller transportör, vilket ger mig en idé:
Om Supernice USA(Netmistic) köper varor av Netmistic i HK för dom priser som står på fraktsedeln, dvs dom där $ 25.00 och tar förlusten av detta i på Netmistic HK, dessutom köper dom transporten av godset ifrån HK, så har dom bara intäkter I USA och stora förluster i HK, skickar koncernbidrag till HK för att täcka förlusterna och har kommit undan importavgifterna.
Lagligen borde dom i denna tredjepartshandel bytt ut fakturan ifrån försäljningen till slutkund för att tulla in den rätt, men det kan ju gå fel, eller man kan "glömma" bort det..
 
Jodå, att smuts händer. Du undrar man om SUPERNICE har beställt men inte fått? Eller om de nu börjar strunta i sina åtaganden,
 
Jag har aldrig köpt nån kamera från HK, men väl andra grejer och det har ALLTID haft rätt summa skrivet.
Jag får mycket sällan rätt summa skriven, inte heller mina kompisar. Handlar du mycket på Ebay? Dock så fick jag faktiskt en tröja för 39$ med rätt siffror skrivna från Hong Kong ganska nyligen, och förvånad blev jag. Annat var det med motljuskydden som hade "Value: 1€".

Det är alltid originalfakturan ifrån det exporterade bolaget som är underlag för en exportdeklaration, inte något postkontor eller transportör, vilket ger mig en idé:
Om Supernice USA(Netmistic) köper varor av Netmistic i HK för dom priser som står på fraktsedeln, dvs dom där $ 25.00 och tar förlusten av detta i på Netmistic HK, dessutom köper dom transporten av godset ifrån HK, så har dom bara intäkter I USA och stora förluster i HK, skickar koncernbidrag till HK för att täcka förlusterna och har kommit undan importavgifterna.
Lagligen borde dom i denna tredjepartshandel bytt ut fakturan ifrån försäljningen till slutkund för att tulla in den rätt, men det kan ju gå fel, eller man kan "glömma" bort det..
Så är det, det var bara ett skämt där vi drev med att det så ofta står 5$ på paketet, oavsett värde.
Jag tror inte att scenariot du beskrev är fallet här.
1. Supernice är baserat i Sverige och bedriver handel på Tradera.
2. Bakom Supernice ligger ett flummigt företag vid namn NETMISTIC UNIVERSE LLC baserat i USA, på en adress som kan likställas med fejkad.
3. Domänen för NETMISTIC ligger på ett Savkas(.)Com som ligger på ett företag på Väddö, Stockholm.
4. Savkas ligger i sin tur på elvahost(.)com, även det i Stockholm och som köpt sitt domnamn i Sverige.
5. Elvahost får sitt internet från Cypoint Hosting AB, verar vara ett seriöst stort företag.

Jag tycker allt detta pekar på att någon sitter i Sverige och försöker verka "amerikansk", även språkanvändning tyder på detta.
Nu börjar det komma negativa omdöme för icke levererade varor på Supernice

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=3287565

Inga svar heller från Supernice.

/chi
Svar finns nu: "*t happens. Varför inte kontakta oss så att vi återbetalar dig istället?"

Om det är något amerikanska företag generellt sätt är noggranna med så är det sitt språkbruk. Jag har fått flertal varningar på nordamerikanska forum mm pga av att jag använt använt mig av ett svenskt språkbruk, då man här inte tar lika hårt på svordomar. Frasen "*t happens" passerar den gränsen med råge trots att man censurerar.
 
Leveranstiderna för de som fått sina varor har i och för sig varit betydligt längre än denna köpare väntat. Men eftersom man i annonsen säger 2-7 dagar för den typen av försändelse så...
Tämligen säker på att gången är avslutad auktion - betalning - först då beställer Supernice varan i HK - säljaren i HK skickar till svenska köparen. Då tar det ett tag,,,
 
Frasen "*t happens" passerar den gränsen med råge trots att man censurerar.

Som jag sa innan - det sitter en finnig tonåring nånstans i sverige som har jäkligt mycket pengar på sitt Swedbank-konto...

Det är ganska märkligt att INGEN av dom som säger sig ha köpt något har producerat ett kvitto, eller kan lämna ut kontonumret till Swedbank...!

Ponzie-scam som sagt...
 
Som jag sa innan - det sitter en finnig tonåring nånstans i sverige som har jäkligt mycket pengar på sitt Swedbank-konto...

Det är ganska märkligt att INGEN av dom som säger sig ha köpt något har producerat ett kvitto, eller kan lämna ut kontonumret till Swedbank...!

Ponzie-scam som sagt...
En sak är solklart, det är inte en amerikansk affärsman som skrivit det inlägget oavsett om det är en amerikan som kan svenska flytande.
 
Ja, det förstås. Nu när auktionerna är nerstängda inflyter ju inte nya pengar att betala beställningarna av de hittlls sålda. Så det börjar nog kärva till sig lite nu tror jag.
 
Hej alla!
Jag hittade denna tråden först efter jag beställt kamera och började bli orolig för att det tar så lång tid innan de skickar paketet. Jag betalade kameran den 7:e januari och inget har skickats ännu, så man börjar ju bli lite nervös. Är det någon här som sitter i samma båt?

Kommunikationen från SUPERNICE har vart snabb och bra än så länge så jag kan inte bestämma mig för om jag blivit lurad eller inte...

Hej. Får jag fråga hur du löste betalningen?
 
Som jag sa innan - det sitter en finnig tonåring nånstans i sverige som har jäkligt mycket pengar på sitt Swedbank-konto...

Det är ganska märkligt att INGEN av dom som säger sig ha köpt något har producerat ett kvitto, eller kan lämna ut kontonumret till Swedbank...!

Ponzie-scam som sagt...

Supernice

Konto nr. 924 720 311-1
Cl.nr. 8327-9

och kvitto bifogat
 

Bilagor

  • Supernice Kvitto.jpg
    Supernice Kvitto.jpg
    6.3 KB · Visningar: 525
Så är det, det var bara ett skämt där vi drev med att det så ofta står 5$ på paketet, oavsett värde.
Jag tror inte att scenariot du beskrev är fallet här.
1. Supernice är baserat i Sverige och bedriver handel på Tradera.
2. Bakom Supernice ligger ett flummigt företag vid namn NETMISTIC UNIVERSE LLC baserat i USA, på en adress som kan likställas med fejkad.
3. Domänen för NETMISTIC ligger på ett Savkas(.)Com som ligger på ett företag på Väddö, Stockholm.
4. Savkas ligger i sin tur på elvahost(.)com, även det i Stockholm och som köpt sitt domnamn i Sverige.
5. Elvahost får sitt internet från Cypoint Hosting AB, verar vara ett seriöst stort företag.

Jag tycker allt detta pekar på att någon sitter i Sverige och försöker verka "amerikansk", även språkanvändning tyder på detta.

Jag tror egentligen inte heller på det jag skrev, ditt scenario är mycket troligare och bara ett sidospår för att lägga dimridåer.
 
""*t happens. Varför inte kontakta oss så att vi återbetalar dig istället?" " Vilket företag utrycker sig så? Det låter nästan som ett skämt, som om företaget inte bryr sig längre och inte har planer på att leverera till köpare som inte fått. Undrar hur många det är? Hoppas givetvis på det motsatta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.