Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Så det pekar på att den/de bakom SUPERNICE bor i Stockholm, möjligtvis Väddö. Kanske är jag fördomsfull men även namnet "supernice" låter lite som Stockholmsslang.
 

Sorry, Jag trodde att alla bankkontor hade ett eget unikt clearingnummer, men uppenbarligen inte.

Mitt fel, ber om ursäkt.
 
Sorry, Jag trodde att alla bankkontor hade ett eget unikt clearingnummer, men uppenbarligen inte.

Mitt fel, ber om ursäkt.
Trodde jag också...tills jag kollade upp ovanstående. Kanske därför många luringar använder Swedbank konton (går inte att lokalisera kontor mha clearing).
 
Kan meddela att mitt paket skickades idag efter ca 3 veckor. Nu får man bara hoppas att man får det man betalt för.. Det blir spännande att se nästa vecka, jag var ganska säker på att jag blivit lurad men nu verkar det ordna upp sig ändå.

Fortsättning följer!
 
Kan meddela att mitt paket skickades idag efter ca 3 veckor. Nu får man bara hoppas att man får det man betalt för.. Det blir spännande att se nästa vecka, jag var ganska säker på att jag blivit lurad men nu verkar det ordna upp sig ändå.

Fortsättning följer!

Du kan va lugn jag har inte hört om någon som inte fått levererat
 
Ja, man verkar ju se till att folk får det de beställt även om man är MYCKET långt från de leveranstider man angett i annonserna!
Tror det kärvar mer och mer ju senare man köpte, eftersom det hela tiden antagligen är pengarna från senare köp som används vid betalning för tidigare leveranser, så att säga. De som gjorde de sista köpen får nog vänta några veckor till!
 
Nån som vet något om denna "kennerdahl" på tradera..

jag noterade att han har köpt 2 st 70-200 f2,8 nikon objektiv av supernice.

jag tar gärna ett ;)
 
Om man ska spekulera lite så tror jag att detta "företag" (Supernice) möjligen kan ha haft en lite ljusskygg plan som gick åt skogen när man hamnade i strålkastarljuset lite tidigare än man hade tänkt. Nu har man många ögon, kanske även från lagens långa arm, på sig och är tvingade att uppfylla alla leveranser (eller återbetala). Då tar det lite extra tid att ragga upp fler varor och få dem skickade. Jag tror att personerna bakom Supernice har det lite tungt just nu...

Tillägg: Ni som köpt kan ju dela med er av vilken avsändare det är på era paket. Det är ju uppenbarligen en firma som inte har något emot att göra falska tulldeklartioner, och kan komma åt billiga varor. Kanske man kan handla direkt från dem utan Supernice som mellanhand? Om man nu är nöjd med att svarthandla alltså, vilket ju är vad man gör!
 
Jag håller nog med dig, lutar åt problem för dom.

man kan inte sälja dessa varor så billigt som dom gör och gå med vinst.
 
Lyckat köp från SN

Hej, jag sitter i samma båt tyvärr...

Någon som kan svara på hur lång tid det tog för dem att få sitt paket?

Hej alla spekulerare!
Alla som nämner ordet konspiration till mig kommer bara att göra mig trött. Jag skriver endast här för att dela med mig av mina erfarenheter med mitt köp av Supernice och har nog följt denna tråden längre än många utav er (trots att jag är ny användare här). Jag tror att de flesta fortfarande är intresserade av info.

Jag vann en auktion den 7e januari och efter att betalning endast kunde ske till swedbankkonto samt att SN hade fått så få omdömen gjorde att jag då kände mig orolig. Jag sökte på nätet och den enda diskussionen som fanns var denna tråd. Efter att jag funderat ett tag bestämde jag mig för att inte gå vidare med överföringen utan mailade SN och förklarade att jag inte kände mig trygg med att genomföra överföringen till Swedbank men att jag kunde tänka mig att betala med faktura. De svarade relativt snabbt att de inte hade det betalningsalternativet men att jag fick betala med paypal om jag lade på 10% på slutsumman pga deras ökade omkostnader. Efter att jag hade kollat upp att paypals köparskydd gäller för denna typ av överföring (DEN GÖR DET!) gick jag vidare med mitt köp den 13 januari då jag ändå hade möjlighet att få tillbaka pengarna vid eventella problem.
Jag fick sedan ett mail den 14 januari där de bekräftade att de hade mottagit betalningen. Det dröjde sedan till den 21 januari innan jag fick ett mail där de bifogade en trackingcode till fedex som indikerade att varan var på väg.
Varan blev försenad en dag och skickades från HK den 22 januari, anlände till GBG den 24 men jag hade ej möjlighet att hämta den då utan hämtade den idag från fedex utlämningsställe. Varan helt i original med alla tillbehör samt seriemärkt. Nu väntar jag bara på kvitto från SN då de skapar detta efter att man har mottagit varan innan jag ger omdöme på tradera.

För övrigt håller jag med i alla diskussioner om att det är för bra för att vara sant. Det är det. Men det fungerade i alla fall helt problemfritt för mig bortsett från att fedex tabbade sig idag med leveransen så att jag fick hämta paketet själv, men det är ju inte SN fel.

Fråga mig gärna om köpet, så ska vi se om jag kan svara på frågorna ni undrar över!

Mvh MickeN
 
Om man ska spekulera lite så tror jag att detta "företag" (Supernice) möjligen kan ha haft en lite ljusskygg plan som gick åt skogen när man hamnade i strålkastarljuset lite tidigare än man hade tänkt. Nu har man många ögon, kanske även från lagens långa arm, på sig och är tvingade att uppfylla alla leveranser (eller återbetala). Då tar det lite extra tid att ragga upp fler varor och få dem skickade. Jag tror att personerna bakom Supernice har det lite tungt just nu...

Tillägg: Ni som köpt kan ju dela med er av vilken avsändare det är på era paket. Det är ju uppenbarligen en firma som inte har något emot att göra falska tulldeklartioner, och kan komma åt billiga varor. Kanske man kan handla direkt från dem utan Supernice som mellanhand? Om man nu är nöjd med att svarthandla alltså, vilket ju är vad man gör!

Avsändare på mitt paket är:
ORIGIN ID: HKGA +852 23251867
NETMISTIC UNIVERSE LCC (160435)
NETMISTIC UNIVERSE LLC
FLAT 4,5F, CANNY INDUSTRIAL BUILDING
33 TAI YAU STREET
SAN PO KONG KOWNLOON, 130
HONG KONG, HK

Innehållet är faktiskt noterat att vara en kameralins, dock med lågt tullvärde som för övriga personer som gjort sig tillkänna här. Detta är ju upp till SN hur de vill göra med då de ansvarar för det enligt köpekontraktet.
 
Innehållet är faktiskt noterat att vara en kameralins, dock med lågt tullvärde som för övriga personer som gjort sig tillkänna här. Detta är ju upp till SN hur de vill göra med då de ansvarar för det enligt köpekontraktet.

Vet inte om jag håller med, man anger att man tar hand om tull och moms, om jag vill göra rätt för mig i samhället har jag ju uppfattat att dom faktiskt betalar tull och moms, men icke..
Om man tycker att det är okay att strunta i det ifrån Supernice, vad är mer okay att strunta i för dom?

Om man utmanar etablerade seriösa fotohandlare på ett renhårigt sätt med lägre priser är jag med i båten, om man fuskar men utger sig för att vara seriös är jag trots mitt billiga köp inte nöjd.

Anledning är ju att det man utmanar är inte hur effektivt man kan driva en business, man fuskar.
I slutänden skulle vi ju inte ha kvar några serösa handlare om man drar ut detta till sitt yttersta.. dom skulle ju inte kunna konkurera med fuskaren.

Jag hoppas egentigen att Supernice har en affärsidé man tror på och skulle kunna tjäna pengar på samtidigt som man fullgör dom åtagande och regler samhället begär för kunna uppräthålla en rimlig standard för sina medborgare.
 
Här får man väl nästan ihop hur det går till tror jag..

Om man googlar på telefonnumret som är på avsändaradressen +852 23251867
hittar man ett företag som heter AC ELECTRONIC LIMITED

http://www.exporters.sg/member_profile.asp?co_id=124153

Deras hemsida är denna:

http://www.ac-electronic.com/

Så här fungerar deras process, dvs dom är underlevernatör till en försäljning på internet.

http://www.ac-electronic.com/shippinginfo.html?1=1

Här kommer det osannolika, man skriver tom. att man skriver ned värdet på produkterna för att undvika tull..

http://www.ac-electronic.com/faq_info.html?faqs_id=154

Det som inte riktigt går ihop är dom priser dom annonserar ut är ju högre än vad jag gav för mitt objektiv..
Kanske därför Supernice slutade sälja, man hade inte råd längre.. eller så var det bara början till något mycket större..

Dvs. nästa gång man dyker upp på Tradera är det väldigt många auktioner på en gång där och ingen får något..
Fast man kan väl hoppas att dom bara ville utmana priser..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.