Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Men ingen köpare har ännu, trots önskemål från medlemmar här, presterat ett kvitto på mottagna grejer. Det är ju inte så svårt att scanna in ett kvitto och stryka över det man inte vill synas
och sen lägga bilden det i tråden.

Jag är också fortf. skeptisk och nu till att inga nya auktioner dykt upp, vilket förvånar mig.

/chi
 
Jag är också fortf. skeptisk och nu till att inga nya auktioner dykt upp, vilket förvånar mig.

/chi
Om du klickar på FÖRETAG hos Tradera så inser man snabbt att företaget ifråga in kommer att förhålla sig till det som står. Lagar och förordningar som det står där det struntar SUPERNICE högaktningsfullt i.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2013-01-23 kl. 18.38.36.jpg
    Skärmavbild 2013-01-23 kl. 18.38.36.jpg
    17.9 KB · Visningar: 867
Stämmer att han själv tog bort det negativa omdömet. Den 15/1 skrev p_stman "men jag har faktiskt begärt ett tillbakadragande av mitt omdömme på tradera då det inte återspeglar det som nu har skett i ärendet". Vet dock inte om han slutligen fick sin auktionsvinst...

Jo det stämmer bra, jag tog bort mitt omdämme för att jag fick mitt objektiv till slut.
jag kände att jag inte kunde ha det kvar då det som sagt inte återspeglade verkligheten.

jag har faktiskt inte hunnit med och läsa så mycket mer i denna tråd på ett tag då jag har varit ute med kameran i högsta hugg senaste tiden.

har även hunnit med att bytt bort min (1 mån gammla d3200 mot en ny d7000 samt investerat i ny blixt mm mm.

så suget på att fota har varit riktigt på topp senaste tiden.

men jag är med i skuggorna och övervakar.. ;)
 
Jo det stämmer bra, jag tog bort mitt omdämme för att jag fick mitt objektiv till slut.
jag kände att jag inte kunde ha det kvar då det som sagt inte återspeglade verkligheten.

jag har faktiskt inte hunnit med och läsa så mycket mer i denna tråd på ett tag då jag har varit ute med kameran i högsta hugg senaste tiden.

har även hunnit med att bytt bort min (1 mån gammla d3200 mot en ny d7000 samt investerat i ny blixt mm mm.

så suget på att fota har varit riktigt på topp senaste tiden.

men jag är med i skuggorna och övervakar.. ;)

Du som fått dina varor kan väl scanna in kvittot och visa oss andra hur det ser ut?

/chi
 
Ja, men vilket? Jag skulle kunna tänka mig att ta emot den informationen som privat meddelande om ingen vill posta det här i tråden. Nyfiken i en strut :)

Vill du ge Supernice en liten gåva? :)

För någon annan nytta kan du väl knappast ha av att få reda på kontonumret?
 
Vill du ge Supernice en liten gåva? :)

För någon annan nytta kan du väl knappast ha av att få reda på kontonumret?

Vi kan ju låtsas att det är det jag vill göra. Men ingen av de som handlat och läser här tycks vilja dela med sig av den uppgiften. Om man går in på min profil finns möjlighet att kontakta mig om detta.
 
Pratade precis med FedEx och sökning på kolli nummer efter slutförd leverans är möjligt i tre månader bakåt.
Någon av de tre (eller är det fyra) som fått sina prylar som kan tänka sig att dela med sig av sitt kollinummer för skoj skull?
 
Hej alla!
Jag hittade denna tråden först efter jag beställt kamera och började bli orolig för att det tar så lång tid innan de skickar paketet. Jag betalade kameran den 7:e januari och inget har skickats ännu, så man börjar ju bli lite nervös. Är det någon här som sitter i samma båt?

Kommunikationen från SUPERNICE har vart snabb och bra än så länge så jag kan inte bestämma mig för om jag blivit lurad eller inte...
 
Kommunikationen från SUPERNICE har vart snabb och bra än så länge så jag kan inte bestämma mig för om jag blivit lurad eller inte...

Jag tror att du kommer att få dina prylar. Räkna dock inte med att garanti etc kommer att funka om du skulle behöva det längre fram.
(Men handen på hjärtat, hur ofta behöver man utnyttja garantin? Skulle väl i och för sig vara typiskt att enda gången man behöver det finns den inte...)
 
Hej alla!
Jag hittade denna tråden först efter jag beställt kamera och började bli orolig för att det tar så lång tid innan de skickar paketet. Jag betalade kameran den 7:e januari och inget har skickats ännu, så man börjar ju bli lite nervös. Är det någon här som sitter i samma båt?

Kommunikationen från SUPERNICE har vart snabb och bra än så länge så jag kan inte bestämma mig för om jag blivit lurad eller inte...
Du har förstås bett dem om paket-ID? Det är har ju onekligen gått lite lång tid, de borde absolut ha skickat kameran nu. Vänta dock med att lämna negativt omdöme för du har 60 dgr på dig att göra det. När/om du väl får kameran så ger du givetvis dem lågt betyg för frakttiden.
 
Du har förstås bett dem om paket-ID? Det är har ju onekligen gått lite lång tid, de borde absolut ha skickat kameran nu.

Visst har jag gjort det, och de säger att de "jobbar tillsammans med Fedex för att lösa det". Jag förstår dock inte vad problemet är, det måste ju vara så att de itne har några produtker på lager utan måste skaffa dessa löpande?

Jag har svårt att tro att det är Fedex som sinkar leveransen..
 
Visst har jag gjort det, och de säger att de "jobbar tillsammans med Fedex för att lösa det". Jag förstår dock inte vad problemet är, det måste ju vara så att de itne har några produtker på lager utan måste skaffa dessa löpande?

Jag har svårt att tro att det är Fedex som sinkar leveransen..
Jag tror du kan vara lugn. Minns jag inte fel hade p_stman samma problem och även då skylldes på Fedex. Han fick dock slutligen sin kamera :)
 
Men ingen köpare har ännu, trots önskemål från medlemmar här, presterat ett kvitto på mottagna grejer. Det är ju inte så svårt att scanna in ett kvitto och stryka över det man inte vill synas
och sen lägga bilden det i tråden.

Jag är också fortf. skeptisk och nu till att inga nya auktioner dykt upp, vilket förvånar mig.

/chi

Inga problem att skicka in kvittot, har itne tillgång till det här på jobbet. det kom på en PDF-fil, dock tveksam till processen.

Man köper en vara, den skickas hem, väl hemma skickar du in serienummer och får ett kvitto.. inte så smart om man är säljare och bygger en tre år lång garanti på detta..
Normalt är ju försäljare väldigt måna om att registrera serie-nummer på varan innan den lämnar säljaren för detta ändamål.

Vad jag tycker vore intressantare är att scanna in Tracking-labeln på paketen, den ena anger deklarationskoden för hur man deklarerat varan och priset man uppger på försäljningsvärdet av varan, om alla är deklarerade som lågvärde (under 1300sek) är det inte ett misstag utan en genomarbetad plan.
 
Hej alla!
Jag hittade denna tråden först efter jag beställt kamera och började bli orolig för att det tar så lång tid innan de skickar paketet. Jag betalade kameran den 7:e januari och inget har skickats ännu, så man börjar ju bli lite nervös. Är det någon här som sitter i samma båt?

Kommunikationen från SUPERNICE har vart snabb och bra än så länge så jag kan inte bestämma mig för om jag blivit lurad eller inte...

Hej, jag sitter i samma båt tyvärr...

Någon som kan svara på hur lång tid det tog för dem att få sitt paket?
 
Hej, jag sitter i samma båt tyvärr...

Någon som kan svara på hur lång tid det tog för dem att få sitt paket?

Tittar du på deras omdömen ser du att några som avslutade auktionera 6 januari lämnat omdöme. Annars verkar omdömena komma 3-4 veckor (eller mer) efter avslutad auktion.

om alla är deklarerade som lågvärde (under 1300sek) är det inte ett misstag utan en genomarbetad plan
Och lågvärde vad gäller tulldeklaration är väl ändå inte 1300 kr utan 300. Moms ska betalas från första kronan! Vi kan nog lugnt utgå ifrån att detta är en utarbetad plan och med formuleringe i Tradera-annonserna att tull och moms inte behöver betalas.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.