** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
En medlem som varit helt inaktiv förutom denna tråd, inga bilder, ingen övrig aktivitet öser beröm över ett företag som kritiseras. En ny medlem dessutom som ingen vet något om, det får mig att reagera.
Med en direkt ursäkt om jag nu trampat dig på tårna i oförrättat ärende.
För många varningsflagg för att jag ska riskera min pengar tyvärr.

Jag har vart medlem i 3 år samt har gott om bilder om det är mig du menar du är bara avis för att nån annan har köpt fina saker billigt o du själv inte vågat varför bryr du dig så mycket annars

En medlem som varit helt inaktiv förutom denna tråd, inga bilder, ingen övrig aktivitet öser beröm över ett företag som kritiseras.

Eller kanske är det mig som åsyftas? Jo, jag är mycket riktigt ny här. Har alltid fotat men utan några som helst ambitioner men har nu en seriös kamera så det kanske kan bli en och annan hyfsad bild också. Med lite tur.
Mina enda relationer med Supernice är som kund och i det avseendet har jag bara gott att säga. Om de skojar med tull och moms har jag ingen aning om men jag trodde i min enfald att det skulle vara svårt för ett företag att göra det så öppet och ogenerat när, som sagt, tullen är ganska pigg på att kolla, och lägga avgifter på, det som privatpersoner importerar.
För övrigt har man väl att förhålla sig till att vi har ett samhälle som styrs av marknaden eller Mammon eller djungelns lag om man så vill. Och jag köper hellre billigt än dyrt.

Jag har vart medlem i 3 år samt har gott om bilder om det är mig du menar du är bara avis för att nån annan har köpt fina saker billigt o du själv inte vågat varför bryr du dig så mycket annars

Nej, som du senare ser så ber jag dig komma med synpunkter efter att du fått din leverans.
Känner du dig träffad så ber jag om ursäkt, inte menat mot dig.
Köper mina saker både billigt och dyrt beroende på läge och behov.
Har gjort en hel del kap både här och i NY.

Nej, som du senare ser så ber jag dig komma med synpunkter efter att du fått din leverans.
Känner du dig träffad så ber jag om ursäkt, inte menat mot dig.
Köper mina saker både billigt och dyrt beroende på läge och behov.
Har gjort en hel del kap både här och i NY.

Ok det är lätt att missförstå
Jag kommer med när jag har gluggen i min hand

Sant?

En medlem som varit helt inaktiv förutom denna tråd, inga bilder, ingen övrig aktivitet öser beröm över ett företag som kritiseras. En ny medlem dessutom som ingen vet något om, det får mig att reagera.
Med en direkt ursäkt om jag nu trampat dig på tårna i oförrättat ärende.
För många varningsflagg för att jag ska riskera min pengar tyvärr.

Om det låter för bra för att vara sant är det troligen inte sant.
Jag kan förstå din oro. Otydligt ägande och "för billigt". Jag tycker att du med flera gör rätt som inte köper på grund av oron att bli lurade. Däremot känns det lite väl konspiratoriskt att alla som uttalar sig positivt är del i en komplott.
Jag är ny medlem på Fotosidan, men det är en del konspirationsteoretiker också.

Om det låter för bra för att vara sant är det troligen inte sant.
Jag kan förstå din oro. Otydligt ägande och "för billigt". Jag tycker att du med flera gör rätt som inte köper på grund av oron att bli lurade. Däremot känns det lite väl konspiratoriskt att alla som uttalar sig positivt är del i en komplott.
Jag är ny medlem på Fotosidan, men det är en del konspirationsteoretiker också.

Många är nya, många är olika, men om en helt ny medlem endast är engagerad i en enda forumtråd, ingen histrorik, ingen till synes övrigt intresse så är jag kritisk-Öppen men kritisk.

Andra nya medlemmar som har synpunkter här har andra intressen.

För många trådar handlor om att medlemmar här på FS blir lurade, trots seriösa företag, fotokopior på köpares körkort, paypal, banköverföringar osv osv .

Om man kan få upp ögonen så färre blir lurade genom att vara kritisk, då anser jag att jag gjort en bra sak i alla fall.

Hur gärna jag än vill göra bra affärer och det kan jag väl tycka att jag gjorde med mitt 70-200mm 4 IS USM från Supernice, helt nytt och fint, tillverkat september 12, garantikvitto mailat har jag svårt att tro att jag köper igen med precis dom orsaker som står här ovanför, deklarerat som lågvärde och därmed inte seriöst.

Jag kunde hoppas att idén med att köpa gråmarknadsartiklar i HK och skicka dom och även betala rätt skatter fortfarande skulle kunna generera en rimlig avkastning för ett bolag och därmed vara helt seriös, förut ett ont öga ifrån generalagenterna skulle fungera, då hade jag kunnat stödja detta, men om man fortsätter att deklarera varorna som lågvärde kommer det smälla en dag, och då är ju risken att just mitt paket inte kommer till mig.

Jag tar mitt samhällsansvar och köper av en handlare som är ren nästa gång.

Ber om ursäkt, men nån tråd måste ju bli den första. Nu råkade det bli den här.

Fotosidan lurar du inte Gravanders. Första auktionen på tradera startade den 5e december. Som en bricka i det hela förutsåg du en debatt på Fotosidan därmed reggade du dig här den 21 november... Ganska tydligt att du är "köpt"...

*OBS! Ironi förekommer! Välkommen Gravanders!*

Eller kanske är det mig som åsyftas? Jo, jag är mycket riktigt ny här. Har alltid fotat men utan några som helst ambitioner men har nu en seriös kamera så det kanske kan bli en och annan hyfsad bild också. Med lite tur.
*snip*

Ursäkta om jag blir för privat nu, men får jag fråga hur det kommer sig att du lagt ut den "seriösa kamera" som du just handlat från supernice som en annons här på fotosidan, i oanvänt skick? Ångrade du dig?

Ursäkta om jag blir för privat nu, men får jag fråga hur det kommer sig att du lagt ut den "seriösa kamera" som du just handlat från supernice som en annons här på fotosidan, i oanvänt skick? Ångrade du dig?
Har inte kollat annonsen men det kanske går att tjäna lite på affären? Om det går att köpa billigt från Supernice och sedan sälja här och tjäna några kronor, så är det ju jäkligt smart :)

Jag har letat runt lite nu på andra forumtrådar med liknade ämnen.
har inte hittat någon där så många "nya användare" lagt sig i.

Jag tror vad jag tror och ni andra får tycka vad ni vill.

Har inte kollat annonsen men det kanske går att tjäna lite på affären? Om det går att köpa billigt från Supernice och sedan sälja här och tjäna några kronor, så är det ju jäkligt smart :)

Fast då skall man ju vara ärlig med vad som gäller angående garanti och även med kamerans ursprung. Skriver man att det är garanti, men det inte är det så luras man ju. Jag tror det är svårsålt i andra ledet.

Fast då skall man ju vara ärlig med vad som gäller angående garanti och även med kamerans ursprung. Skriver man att det är garanti, men det inte är det så luras man ju. Jag tror det är svårsålt i andra ledet.
Jag har som sagt inte kollat annonsen. Givetvis ska man vara ärlig i annonstexten, det tjänar man även själv på i det långa loppet.

Jag har letat runt lite nu på andra forumtrådar med liknade ämnen.
har inte hittat någon där så många "nya användare" lagt sig i.

Jag tror vad jag tror och ni andra får tycka vad ni vill.

1. Tradera är en väldigt populär köp/sälj-kanal.
2. Supernice erbjuder väldigt billiga produkter.
3. Många frågar sig om det är för bra för att vara sant och googlar "Supernice".
4. Fotosidans forumtråd är bland de första i träfflistan, och den främsta källan till diskussion i frågan.
5. Ett antal (potentiella) köpare registrerar sig på Fotosidan för att diskutera frågan.

Så förhåller det sig nog, tror jag. Men som det här är mitt första inlägg i tråden inser jag att min trovärdighet måhända är låg. :)

Hehe, så illa behöver det ju inte nödvändigtvis vara när det gäller uppfattningen om din trovärdighet. Du har ju t.ex. registrerat dig här på Fotosidan nästan ett årtionde innan Supernice dök upp här...
.

Hehe, så illa behöver det ju inte nödvändigtvis vara när det gäller uppfattningen om din trovärdighet. Du har ju t.ex. registrerat dig här på Fotosidan nästan ett årtionde innan Supernice dök upp här...
.

Abslout, din röst är 1000 tyngre än folk som enbart är nya och tokpositiva till det vi kritiserar och ifrågasätter.

Att FS dyker upp högt är kanske för att det diskuteras här och inte på andra forum.

1. Tradera är en väldigt populär köp/sälj-kanal.
2. Supernice erbjuder väldigt billiga produkter.
3. Många frågar sig om det är för bra för att vara sant och googlar "Supernice".
4. Fotosidans forumtråd är bland de första i träfflistan, och den främsta källan till diskussion i frågan.
5. Ett antal (potentiella) köpare registrerar sig på Fotosidan för att diskutera frågan.

Så förhåller det sig nog, tror jag. Men som det här är mitt första inlägg i tråden inser jag att min trovärdighet måhända är låg. :)

Exakt så var det för mig!
Missade min auktion med en hårsmån. Ville kolla hur det kom sig att de tagit bort auktionerna på Tradera.
Hittade då denna tråd och ville vara med och prata.

Kul att se att det finns kloka människor, förutom oss andra paranoida människor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar