Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Även om grejerna kommer från Hong Kong så verkar de sälja med förlust eller? Med reservation för mina dåliga kunskaper i kinesiska och att jag bara googlat runt lite verkar det iallafall så. Exempel:
Nikon 24-70 kostar ca 11.5kkr i Hong Kong och krängdes för 8.7kkr på Tradera
Canon 16-35 kostar ca 10kkr i Hong Kong och såldes för 8.5kkr

På kamerorna är det mindre förlust men oftast ligger priserna så vitt jag kan se på nån tusenlapp högre i Hong Kong än vad supernice tog betalt.

Men som sagt, jag googlade bara HongKongpriser, det är möjligt att man kan hitta billigare. Jag har dock inte räknat på frakten.
 
Även om grejerna kommer från Hong Kong så verkar de sälja med förlust eller? .
Man kan ju tänka sig att man har samarbetspartners av det lite mer ljusskygga slaget i Hong Kong. Man visar ju tydligt att man inte drar sig för att tumma på lagar och regler här, så varför inte i den änden? Tvivlar på att man säljer med förlust om det inte var en ponzi scam som var planerad men aldrig hann utföras.
Men, huvudsaken i nuläget är att alla får sina varor. Och så håller jag tummarna för att de inte behöver utnyttja någon garanti. Om ett år eller så kommer det nog att vara svårt att få kontakt med detta "företag".
 
Jag tror inte dom kan ta bort negativa omdömen, det kan bara den som gjort omdömet göra.

Om man tittar på deras hemsida www.supernice.info så förklarar dom där varför dom inte har några auktioner just nu, dock är dom aktiva i mailen om garanti och just omdömen.

Men onekligen levererar dom fullvärdiga varor till rätt priser, det som inte är riktigt tydligt är ju deras bolag och att godset inte deklareras korrekt vid införtullning, men det märker ju inte gemene man av utan är bara glad för sitt prisvärda köp.


Jodå, tydligen KAN dom plocka bort negativa omdömen- el. har jag förstått fel?

Här i tråden var det ju nån som gav ett negativt omdöme, (det första negativa) men fick tydligen sedan sina grejer och då plockades omdömet bort, av, vad jag förstår Supernice.

Jag har då aldrig lyckats med att ta reda på hur man som säljare el. köpare plockar bort ett omdöme öht - varken pos. el. negativt.

Jo, jag har läst på deras sida.Dom skriver "Vi arbetar med Tradera för att få upp våra annonser igen"- och det är märkligt. Det har ju stått så väldigt länge.
Vad är det dom "arbetar" med??

/chi
 
Om båda parter är övernes om att ta bort omdömet anmäler man det bara till Tradera så tas det bort. Inga problem. I detta fall fick ju personen sina varor och gick säkert med på att ta omdömet togs bort.
 
Här i tråden var det ju nån som gav ett negativt omdöme, (det första negativa) men fick tydligen sedan sina grejer och då plockades omdömet bort, av, vad jag förstår Supernice.
/chi
Som tidigare har skrivits kan ett negativt omdöme endast tas bort om den som gett det går med på att det tas bort. Han i den här tråden som gav negativt omdöme skrev senare att han hade plockat bort sitt negativa omdöme.
 
Apropå det här med omdömet. Vart har egentligen p_stman tagit vägen? Mannen som köpte ett objektiv på skoj för att testa och som dessutom lämnade ett negativt omdöme. Ingen redovisning hur det gått...

Antingen är det en del i pusslet eller så är han tystad för gott...
 
Även om grejerna kommer från Hong Kong så verkar de sälja med förlust eller? Med reservation för mina dåliga kunskaper i kinesiska och att jag bara googlat runt lite verkar det iallafall så. Exempel:
Nikon 24-70 kostar ca 11.5kkr i Hong Kong och krängdes för 8.7kkr på Tradera
Canon 16-35 kostar ca 10kkr i Hong Kong och såldes för 8.5kkr
.

De kanske handlar direkt från grossisten eller har lyckats förhandla sig till någon mängdrabatt ?
 
De kanske handlar direkt från grossisten eller har lyckats förhandla sig till någon mängdrabatt ?

Tror du verkligen att ett "företag" utan verklig adress, utan organisationsnummer och som fuskar med moms- och tull får handla med rabatt genom några som helst "officiella" kanaler när det gäller dessa stora varumarken?! Apple, Canon, Nikon...
 
Apropå det här med omdömet. Vart har egentligen p_stman tagit vägen? Mannen som köpte ett objektiv på skoj för att testa och som dessutom lämnade ett negativt omdöme. Ingen redovisning hur det gått...

Antingen är det en del i pusslet eller så är han tystad för gott...

Det var nog det omdömet jag tror jag syftade på. Jag tror hans negativa omdöme togs bort, han fick väl sina grejer sen?

/chi
 
Det var nog det omdömet jag tror jag syftade på. Jag tror hans negativa omdöme togs bort, han fick väl sina grejer sen?

/chi
Stämmer att han själv tog bort det negativa omdömet. Den 15/1 skrev p_stman "men jag har faktiskt begärt ett tillbakadragande av mitt omdömme på tradera då det inte återspeglar det som nu har skett i ärendet". Vet dock inte om han slutligen fick sin auktionsvinst...
 
Vi diskuterade ju tidigare i denna tråd betalning till Supernice via PayPal. Såg på Pentax Forum att en person vägrats återbetalning av PayPal eftersom varan inte var köpt hos eBay.

Citat "PayPay answered, however to inform me that, because the order for the lens was outside eBay, they could not refund me."

http://www.pentaxforums.com/forums/...sion/212758-where-buy-vintage-m42-lenses.html

Det är vad jag menar med att det kan bli problem om varan betalas via PayPal när det inte ingår som betalningsalternativ i auktionen. Varan är i.o.f köpt på Tradera men PayPal var ej angivet som betalningsalternativ och man missar därför kanske köparskyddet som PayPal har. Jag vet att vissa hävdat motsatsen och att man har köparskydd men jag är fortfarande tveksam till att detta skydd gäller.
 
Jag har handlat där utan problem.

Första kameran kom precis som den skulle (förutom att jag förstås inte var hemma när Fedex knackade på utan fick åka ut till Arlanda och hämta den). Andra kameran är på väg. Jag har fått för mig att det är en seriös firma som väljer att ta en del förlustköp för att få in en fot på marknaden. När de etablerat sig och flera vågar bjuda på deras grejer kommer priserna att närma sig övriga butikers. De har varit väldigt bra att ha att göra med och svarat omgående på mail. Inget tjafs eller krångel. Men jag klagar inte på att ni har varit skeptiska, jag fick ett D600-hus för elva och fyra ;)
 
Jo, jag har också haft funderingar om avgifter. När jag handlat andra prylar från utanför EU så är ibland tullen där och lägger på moms och tull. Jag fick intrycket att de även hade varit inne i den här försändelsen och pillat och då borde de väl ha gett någon en faktura om det inte var ok? Och att Fedex skulle ta den kostnaden och ändå fortsätta leverera är väl knappast troligt?
 
En medlem som varit helt inaktiv förutom denna tråd, inga bilder, ingen övrig aktivitet öser beröm över ett företag som kritiseras. En ny medlem dessutom som ingen vet något om, det får mig att reagera.
Med en direkt ursäkt om jag nu trampat dig på tårna i oförrättat ärende.
För många varningsflagg för att jag ska riskera min pengar tyvärr.
 
Jag fick intrycket att de även hade varit inne i den här försändelsen och pillat och då borde de väl ha gett någon en faktura om det inte var ok?
Har det pillats i paketet är det inte säkert att det är svenska tullen. I så fall var det nog inte för att kolla värdet, utan för att kolla annat.
Svenska tullen kör oftast på deklarerat värde enligt mina erfarenheter. Ibland har de skickat brev till mig och bett mig tala om vad det är i paketet. Ibland har de öppnat påsen med orderkopia etc och grejer som seriösa företag kan ha satt på utsidan.
Andra har ju här sagt att det stått varuvärde $30 på deras paket. så att det här inte sker enligt lagar och regler är helt solklart. Ingen som helst tvekan!
Detta fusk drabbar ju inte den enskilda köparen, men väl svenska samhället och de ärliga fotohandlare som ska konkurrera med sina momsade, intullade varor (cirka 30-35% påslag). 100 köp a' 10000 i snitt (?) innebär att man undanhållit 300 000 kr i skatt och tull. SKatt och tull som ett "riktigt" företag hade varit tvungen att ta ut. Ärlig konkurrens? Knappast!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.