ANNONS
Annons

Sugen på en mellanring.

Produkter
(logga in för att koppla)
Robin Gyllander skrev:
Men originalet ska väl endast funka på objektiv som är längre än 135mm?
Nja, en sanning med modifikation. Det handlar nog mest om att kortare telen är konstruerade så att bakre linsen slår i konvertern. Rent optisk skulle det nog fungera bra. Det är därför som man måste ha en mellanring minterad mellan 85 1,2 och extendern. mellanringen ger det utrymme som behövs för att montering skall vara möjlig. jag testade som sagt kombinationen igår och det blev mycket bra resultat.

Beställde ett kit från kelkoo med 3 ringar stavade jag rätt? De kunde även ta ef-s gluggar så det är ju bra. Lite trist att jag först kan få dem om 2 veckor ska ju på läger :'( , hoppas bara inte chokladen härsknar eller att mossan äter upp den...

NU har ringarna kommit. Vilken optik är bäst att köra med?

Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6
Canon EF 35-105 F3.5-4.5
Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS

Och ett litet vrid på fokusringen så kom man genast mycket närmare.

Bilagor

• 20080806-img_8653.jpg
    20080806-img_8653.jpg
    39.2 KB · Visningar: 204
Här är en annan.
Tagen med EF-S 60 mm f/2,8 macro USM.
Motivet är (en del av) EF 24-105 mm f/4L IS USM.

Handhållet och lutade en del, så skärpedjupet räckte inte till hela texten.

Bilagor

• stabil.jpg
    stabil.jpg
    52.3 KB · Visningar: 179
Jag funderar på att köra Canon 450D med mellanringar. Objektiven är till att börja med Canon EF-S 18-55 och EF 50/1.8 II. Hur tycker du de fungerar med Kenko mellanringarna (för Canon EF-S, köpte du dom på cyberphoto?) ?

Leonard91 skrev:
Jag funderar på att köra Canon 450D med mellanringar. Objektiven är till att börja med Canon EF-S 18-55 och EF 50/1.8 II. Hur tycker du de fungerar med Kenko mellanringarna (för Canon EF-S, köpte du dom på cyberphoto?) ?

Sketabra funkar perfekt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar